ניהול עסק זו משימה מורכבת לכל אחד ואחת ואין זה משנה מה הם למדו במהלך חייהם. ישנם בעלי ובעלות עסקים אשר למדו מנהל עסקים או שיווק ולימודים דומים ועדיין הם מגלים כי הניהול העצמי שונה לחלוטין מכל מה שהם למדו עד לאותו הרגע. כמובן, ישנו הבדל גם בניהול של נשים לעומת ניהול של גברים בעסק וזה נובע מסיבות שונות שחלקן אפילו לא מגדריות אלא נובעות מהניסיון האישי של בעלי ובעלות העסקים. על מנת להצליח בעסק יש צורך בחיבור של גורמים רבים ובניהם:
• תוכנית עסקית טובה
• יכולת מכירות
• מוצר או שירות טוב
• מיתוג
תוכנית עסקית טובה
תוכנית עסקית טובה היא תוכנית שלוקחת בחשבון את כל הפרטים של העסק והיא למעשה משמשת כמצפן לצעדים הקרובים. התוכנית צריכה לכלול את מצב השוק, המוצר או השירות הנמכרים, תוכנית שיווקית ועוד. התוכנית העסקית צריכה גם לקחת בחשבון את אפשרויות המימון השונות של הקמת העסק, השיווק שלו ואם יש צורך בסחורה חשוב לדעת כיצד תממנו אותה. את התוכנית העסקית ניתן לבצע לבד או לקחת בעל מקצוע מומחה בתחום שיוכל לסייע ולתת מניסיונו הרב. זכרו, תוכנית עסקית טובה יכולה להיות בסיס להצלחה או לפחות מצפן כך שתמיד תדעו מה אתם אמורים לעשות בעסק.
יכולת מכירות
גם אם יש לך עב
ר של
מנהלת מכירות, את המכירות של העסק שלך תצטרכי לבצע בסופו של דבר בעצמך. רוב העסקים הקטנים צריכים לעשות את כל הפעולות השונות כמו לדאוג לסחורה, לסדר, לנהל, לשווק ולמכור. כמובן, כל עסק יכול להעמיד לרשותו מנהלת מכירות על מנת שזו תדאג לכך שהמוצרים או השירותים עצמם יימכרו.
מוצר או שירות טובים
אם אתם רוצים עסק מצליח, אתם חייבים מוצרים או שירותים טובים שאנשים זקוקים להם. מוצר טוב הוא מוצר ששווה את הכסף שאנשים מוכנים לשלם עליו ואותו הדבר כשמדובר על שירות. שירות טוב הניתן ללקוח יהיה שירות שקל יותר למכור אותו בפעם הראשונה ובוודאי שיהיה הרבה יותר קל למכור אותו שוב ושוב ללקוחות חוזרים. חשוב לציין כי מוצר או שירות הוא גם אסטרטגיה כיוון שאם העסק מוכר רק מוצרי איכות הוא ייתפס בעיני הלקוח כעסק שלא מתפשר ומביא את הטוב ביותר ואם העסק שם לעצמו מטרה לתת שירות בתחום מסוים הוא ייתפס כמומחה לו וכך יהיה ממותג בהתאם.
מיתוג העסק
חלק בלתי נפרד מהצלחת העסק היא מיתוג שלו. כל עסק צריך להיות ממותג. העסק יכול להיות ממותג כזול, יקר, מקצועי, מיוחד או כל דבר אחר והחשוב ביותר שידעו לזהות אותו. חלק מהמיתוג הוא כמובן גם הלוגו, הצבעים, סלוגן והאתר כשהחשיבה הכוללת צריכה להיות של אסטרטגיה להצלחה וראייה כוללת של העסק שרוצה למצב את עצמו מול הלקוחות.