הפכי לעמוד הבית
על סדר היום נשים וכסף גוף ונפש סטייל דרך חיים סלון פורומים שדרת אסימון קשרים
כתובת דוא"ל: סיסמא:  עדיין לא חברה?  הצטרפי עכשיו   שכחת סיסמא?
דרך חיים בריאות
כאבי גב - כיצד לאבחן, לטפל ולמנוע

עד שמונים אחוז מהאוכלוסייה הבוגרת תסבול בשלב כלשהו בחייה מכאב גב. סוג כאב הגב הנפוץ ביותר הינו כאב גב מכאני, כאב שאינו נובעים מדלקת, גידול או זיהום. כיצד לאבחן ,לטפל ולמנוע כאב גב - המדריך שיעזור לך עם כאבי הגב
כתבות נוספות
* איך לעכב את ההזדקנות?
 
     
 
עוד באתר -
ארגוני נשים   |   קווי מצוקה   |   לוח אירועים   |   פסיפס האישה הישראלית   |   קשרים באסימון   |   אינדקס עסקים   |   הצטרפו לקבוצת אסימון   |  
המומלצים -
מתכונים   |   מחשבון נומרולוגיה   |   מחשבוני דיאטה   |   אסטרולוגיה   |   משחקים   |  
asimon180.jpg
    asimon120.jpg
 

שנת היופי - מנת הבריאות היומית שלי
רובנו לא מעריכים מספיק את החשיבות של השינה עבור הבריאות. למרות שתמיד יש עוד כמה דברים להספיק, חשוב להשקיע בשינה איכותית וגם להקדיש לה מספיק זמן. על מנת לעשות את זה רק צריך לדאוג לתנאים נוחים ולהכיר כמה טיפים בסיסיים
מאת: נטע טל
27/03/2016
שינה ערבה מסייעת לשמור על הבריאות. היא אחראית על קצב חילוף החומרים בגוף, על הגזרה ועל מצב הרוח. שינה טובה משפרת ביצועים בעבודה ומגדילה את יכולת הריכוז. היא חיונית להזרמת דם חדש לגוף ויש מחקרים המעידים על כך שהיא חיונית למניעת דכאונות ושינויים תכופים במצבי רוח. יחד עם זאת, הרבה אנשים סובלים מנדודי שינה. 

הפרעות שינה פוגעות בעירנות וגורמות לירידה בזיכרון. הן משבשות את התפקוד התקין לאורך היום ובמקרים כרוניים הן גם דורשות בדיקה. נדודי שינה כוללים בין היתר קושי להירדם, שינה לא רצופה או יקיצה מוקדמת לפנות בוקר עם קושי לחזור להירדם. אצל כל אחד מופיעות הפרעות שינה בדרגה אחרת ולכן הדבר החשוב הוא להיות עירניים להשלכות הבריאותיות שלהן. 

טיפים לשינה בריאה
לא צריך להשתמש בכדורים ותרופות כדי לשפר את איכות השינה והבריאות. כדורי שינה לא מטפלים בשורש הבעיה אלא רק בסימפטומים, והם דורשים עלייה במינון כדי להמשיך להשפיע. הטיפ הפשוט והיעיל ביותר הוא לנסות לשמור על שגרת שינה. 

כדאי ללכת לישון פחות או יותר באותה שעה ולקום באותה שעה בכל יום, כדי להרגיל את השעון הביולוגי לפעילות נכונה. המלצה נוספת היא להימנע משינה בשעות הצהריים כדי לא להפריע להירדמות בלילה. בנוסף, שינה בריאה תלויה בתזונה נכונה. כדאי לאכול ארוחת ערב
כמה שעות לפני השינה, לא להעמיס על הגוף ולהימנע ממזונות מתובלים ומשקאות ממריצים. 

עוד המלצה קריטית היא לדאוג לסביבת השינה. אפשר להיעזר בכלים מתקדמים כמו מערכת התאמת מזרן של עמינח ולבדוק איזה מזרן מספק את התמיכה הטובה ביותר למבנה הגוף, השרירים והשלד. את סביבת השינה אפשר לשפר בקלות על ידי החשכה של הבית והחדרים ונטרול רעשים כמו תקתוקי שעון. כדאי לכוון את הטמפרטורות לרמה נעימה כדי לא לסבול מחום או קור ולהוציא מהחדר גירויים שלא קשורים לשינה. 

פעילות גופנית היא נושא מתעתע בכל הקשור לשיפור איכות השינה. מצד אחד, הפעילות מעייפת את הגוף והיא עשויה לסייע בהירדמות מהירה. מצד שני, לא רצוי לבצע פעילות פיזית מאומצת לפני השינה כי היא מעלה את רמת האדרנלין ומורידה את כמות המלטונין. מלטונין הוא הורמון שמיוצר ומופרש מבלוטת האצטרובל במוח בזמן חשיכה ויש לו תפקיד חשוב בבקרה על מחזור השינה. כאשר הוא יורד מתחת לרמה המומלצת, סביר להניח שאחת התופעות תהיה קשיי הירדמות. הפתרון הוא לבצע פעילות גופנית בשעות מוקדמות בלבד ולא בשעות שסמוכות לשינה.

 

 הוסיפי תגובה    שלחי לחברה    גירסה להדפסה
כתבות נוספות במדור  
ליווי לקראת ואחרי ניתוח סרטן שד ליווי לקראת ואחרי ניתוח סרטן שד
הגלולות והמחזור החודשי הגלולות והמחזור החודשי
תבלינים לשיפור חיי האהבה תבלינים לשיפור חיי האהבה
   
-->
 
על סדר היום
החדשות שלנו
מזווית נשית
סטטיסטיקה
הסיפור שלה
סיפורים מהחיים
 
נשים וכסף
נשים ועסקים
יזמות עסקית
שוק העבודה
שוק ההון
צרכנות
 
גוף ונפש
רוחניות
אימון אישי
רפואה אלטרנטיבית
פנג שואי
קבלה
מרפלקסולוגיה ללמידה
 
סטייל
אופנה
טיפוח ויופי
דיאטה ותזונה
עיצובים
חדש על המדף
מבצעים והנחות
 
דרך חיים
אקדמיה לסקס
הורות וילדים
בריאות
הריון ולידה
זוגיות
אוכל
תיירות ונופש
 
סלון
תרבות ואמנות
ספרים
קולנוע וטלוויזיה
מופעים והצגות
תערוכות
 
אודות אסימון |  צרו קשר |  פרסמו אצלנו |  תנאי שימוש |  מפת האתר |  ארכיון כתבות |  תקנון רכישה באתר |  אסימון, טיולי חוויה ברוח נשית |  רשימת העסקים
אסימון - © כל הזכויות שמורות      עיצוב: סטודיו Symbols
וייזנט - תוכנות לעסקים