ניהול מוצלח של עסק לאורך זמן אינו דבר טריוויאלי, בין אם מדובר בעסק ביתי קטן ובין אם בעסק גדול וותיק. השוק מלא באתגרים עבור עצמאיות ועצמאיים המנהלים את העסק שלהם, ועל מנת להישאר בתמונה ולתת לעסק להמשיך ולהתפתח, קיים צורך בהגדלה עקבית של היקף ההכנסות של העסק. גם במידה ועסקים מסוימים יכולים להמשיך ולשרוד עם מחזור הכנסות קבוע יחסית, התייקרות יוקר המחייה והצמיחה של הכלכלה כולה מחייבים אותנו להגדיל את נפח פעילות העסק שלנו באופן תמידי. כיצד עושים זאת? להלן מספר דרכים מתבקשות להגדלת ההכנסות בעסק, דרכים שמומלץ לכל בעלת עסק עצמאית לנסות
להקפיד על מערך שיווק עדכני ואפקטיבי – מערך השיווק והפרסום של העסק שלך הוא הערוץ העיקרי באמצעותו את פועלת על מנת להגדיל את הכנסות העסק. ההתפתחויות המהירות של השנים האחרונות בעולם המדיה הדיגיטלית והרשתות החברתיות הכניסו שינויים עמוקים לעולם השיווק והפרסום. על מנת לנצל כלים מתקדמים אלו ביעילות ולהתחרות בצורה מוצלחת בשוק, עלייך לוודא כי מערך השיווק והפרסום שלך אפקטיבי (כלומר, משיג תוצאות, מביא לקוחות חדשים, מסייע לשמר לקוחות קיימים וכו'), ועדכני – האם את עושה שימוש מושכל במדיה הדיגיטלית ובכלי השיווק המתקדמים שהיא מציעה? אנשי שיווק דיגיטלי יכולים לסייע לך לחדש, לעדכן ולשפר את מערך השיווק והפרסום של העסק, וכך להגדיל את הכנסותיו
קורס מכירות - רכישת השכלה והדרכה נוספת בתחום היא פעולה מתבקשת, וניתן למצוא כיום סוגים שונים של קורסים וסדנאות אשר בתוך כמה ימים ייתנו לך, כעצמאית, כלים טובים יותר על מנת להגדיל את הכנסות העסק. נשים רבות המפעילות עסק עצמאי מתמחות במקצוע/תחום בו פועל העסק, אך אינן מחזיקות בידע רב במכירות ושיווק. זהו מצב טבעי כמובן, אך א
ם אינך מעסיקה
מאמן מכירות או איש מכירות ושיווק ומעוניינת לעשות זאת בעצמך,
קורס מכירות מתומצת יכול בהחלט להעניק לך כלים חדשים ומשמעותיים להגדלת הכנסות העסק
ייעוץ וליווי פיננסי – הגדלת הכנסות העסק היא נושא אליו יש להתייחס גם בתכנון ארוך טווח, למשל במסגרת תכנית עסקית (עבור עסקים בהקמה) או בבנייה ויישום של אסטרטגיית מכירות מחושבת לטווח הרחוק יותר. בכל אלו ועוד ניתן ובדרך כלל גם רצוי להסתייע ביועץ פיננסי. ליווי פיננסי, בעיקר בשנים הראשונות לפעילות העסק, יכול לסייע לך לא רק להתנהל בצורה נכונה ומקצועית יותר מבחינה פיננסית, אלא גם לבנות וליישם תכניות צמיחה לטווח הקצר, הבינוני והרחוק
שימור לקוחות – על מנת להגדיל את הכנסות העסק יש כמובן להגדיל את מצבת הלקוחות ו/או את ההכנסה הממוצעת מכל לקוח, אך במקביל לא פחות חשוב לשמר את הלקוחות הקיימים. זאת ניתן להשיג הן על ידי יחסי אנוש טובים (היכרות עם הלקוחות, מעקב אחר רמת שביעות רצונם וכו') והן בשיטות שיווקיות שונות (דוגמת הטבות ללקוחות וותיקים, מבצעים וכד')
לסיכום, הגדלת הכנסות העסק היא אסטרטגיה הכרחית ומתבקשת, ולמרות שמדובר באתגר ניהולי לא פשוט, קיימות שיטות יעילות שונות לעשות זאת. בכל מקרה, השלב הראשון הוא להכיר בצורך זה ולהתחיל לפעול לעבר השגתו.