המדיה החברתית היא כל מה שקשור ברשתות חברתיות והיכולת להשתמש בהן, בכדי להעלות את הפופולריות של אתרים ברשת האינטרנט. אנשים שאינם מתמצאים ברשתות חברתיות שונות ומכירים בעיקר את פייסבוק הוותיקה, עלולים לפספס את מגוון הדרכים שבהן ניתן להשתמש בשאר המדיות השונות לצרכי שיווק ופרסום ובעיקר לא להעמיק בפייסבוק בעצמה ובמה שיש לה להציע.
מהי סושיאל מדיה ואילו רשתות הן הפופולריות ביותר?
לשיווק דרך רשתות חברתיות יש מערכת כללים משלו והוא איננו דומה לקידום של אתרים בגוגל. הרעיון העומד מאחורי שילוב של סושיאל מדיה באסטרטגיית השיווק של עסקים, הוא לעשות שימוש בעובדה כי ישנם מיליארדי אנשים בעולם ומיליוני בישראל, שיש להם חשבונות ופרופילים שונים באחת מבין הרשתות החברתיות הפופולריות. זהו קהל לקוחות פוטנציאלי ש"רק מחכה" שיפנו אליו ועל ידי פילוח נבון של האוכלוסייה – ניתן לייצר קמפיינים אפקטיביים ביותר עבור העסק שלכם. עם זאת יש כאן הרבה יותר משיווק במאפייניו הרגילים: פרסום במדיה החברתית צריך להיעשות בהרבה מעבר לשילוב מילות מפתח, כיוון שהרעיון העומד מאחוריו הוא יצירת שייכות, קבוצתיות ומעל לכל אותנטיות, כלפי הגולשים שהם, למעשה, הלקוחות הפוטנציאליים.
מי יכול לנהל את המדיה החברתית של עסק מסוים?
כדאי להפקיד את האחריות על ניהול
סושיאל מדיה של עסק מסוים, רק בידי מי שמכיר היטב את החוקים והכללים של פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם או כל רשת חברתית אחרת שבה בוחרים לפרסם את העסק. רק אנשים שבקיאים באופן מלא בדרך שבה מתבטאים בדרך כלל בפייסבוק, יוכל להקים עבורכם עמוד עסקי בפייסבוק שאכן יעשה את העבודה. הניסוחים צריכים להיות מסוימים, הגרפיקה וכן המענה שניתן ללקוחות – הכל צריך להיות מאוד מאוד מוקפד ולכן מדיה חברתית היא "מגרש משחקים" שבו רק למקצוענים כדאי לשחק בו, אם אתם רוצים שהנושא הזה אכן יביא רווחים עבור העסק שלכם. מסיבה זו, חשוב לבחור היטב את בעל המקצוע שיהיה אחראי על החלק הזה מתוך תכנית הפרסום שאתם מייעדים לעסק שלכם. לעיתים תוכלו למצוא מקדמי אתרים שיכולים לבצע הן את הקידום בגוגל ובמקביל גם את הקידום ברשתות החברתיות, תחת מטריה אחת.
למה חשוב לבצע שיווק בעוד דרכים?
על מנת לייצר מקסימום של חשיפה לאתרכם, כדאי לפרסם אותו הן באמצעות סושיאל מדיה והן בעזרת פעולות שונות של קידום בגוגל. מחקר מילות מפתח ופילוח קהל היעד ומאפייניו, הם חלק מהדברים שתצטרכו לעשות, כאשר תתחילו את התהליך הזה. סיעור מוחות ביניכם ובין מקדם האתרים שלכם, ייצור מאפיינים ברורים של האנשים שעתידים להיות הלקוחות שלכם בסבירות גבוהה ומכאן שתוכלו לפנות אליהם דרך מדיה חברתית, במקביל לחשיפה דרך העלאת המיקום של האתר בגוגל ובכך למצות את הפוטנציאל האמיתי של הפנייה אל הגולשים.