הפכי לעמוד הבית
על סדר היום נשים וכסף גוף ונפש סטייל דרך חיים סלון פורומים שדרת אסימון קשרים
כתובת דוא"ל: סיסמא:  עדיין לא חברה?  הצטרפי עכשיו   שכחת סיסמא?
דרך חיים הטיפ היומי
כתבות נוספות
 
     
 
עוד באתר -
ארגוני נשים   |   קווי מצוקה   |   לוח אירועים   |   טיולי נשים   |   קשרים באסימון   |   אינדקס עסקים   |   הצטרפו לקבוצת אסימון   |  
המומלצים -
מתכונים   |   מחשבון נומרולוגיה   |   מחשבוני דיאטה   |   אסטרולוגיה   |   משחקים   |  
asimon180.jpg
    asimon120.jpg
 

תזונה בריאה לילדים
תזונה נכונה במהלך היום יכולה לשפר את רמת הקשב והריכוז של ילדנו. ד"ר ענת גרינשטיין, רכזת מגמת נטורופתיה ותזונה טבעית במהות מכללה לרפואה משלימה מציעה תפריט שובע ואנרגיה לילדים 
מאת: ד"ר ענת גרינשטיין
27/01/2009

ההיבט התזונתי הוא אחד מהתחומים בו אנחנו, ההורים, יכולים לדאוג בקלות יחסית למילוי הצרכים של ילדינו. תזונה נכונה במהלך היום יכולה לשפר את רמת הקשב והריכוז של ילדינו, ולהקנות להם תחושת נינוחות. ד"ר ענת גרינשטיין, ממייסדי אגוד הנטורופתים ויו"ר האגוד בעבר, מגישה מספר הצעות כיצד לדאוג לילדים בהיבט התזונתי.


דוגמה לתפריט המאפשר שובע ואנרגיה לאורך זמן, יכול לשפר את רמת הריכוז והקשב, מקנה תחושת נינוחות ומונע תחושת כבדות:

לפני היציאה לבית הספר
חטיף בריאות ושתיית תה צמחים או שוקו מאבקת חרובים
או
שוקו מאבקת חרובים + ברנפלקס עם חלב סויה או חלב עד 3% שומן

ארוחת עשר
2 פרוסות לחם מלא/שיפון (פחמימה)עם אבוקדו (שומן) או טונה במים (חלבון) + מלפפון וזיתים
או
2 פרוסות לחם מלא/שיפון (פחמימה) עם גבינה לבנה(חלבון) + 3 זיתים (שומן)
או
2 פרוסות לחם מלא/שיפון + ביצה קשה(חלבון) + טחינה (שומן)חסה ועגבניה

ארוחת צהריים
מרק ירקות (פחמימה) או מרק קטניות (חלבון)
מנת ירקות מבושלים, מאודים או מוקפצים (פחמימה)
דג/עוף/סויה/קטניות (חלבון)
פסטה מלאה עם ירקות מבושלים או מוקפצים (פחמימות) בתוספת חזה עוף או סויה (חלבונים) עם 1-2 כפות שמן זית (שומנים)

ארוחת ערב 
סלט ירקות או ירקות חתוכים (פחמימות) עם כף שמן זית או טחינה (שומנים) + ביצה קשה או טונה במים או גבינה (חלבונים), יחד עם  2-3 פרוסות לחם מלא.

בין הארוחות 
2 פירות ביום

, 2 חטיפי בריאות או עוגיות בריאות או פרוסת לחם עם כפית טחינה ודבש או מעדנים כמו יוגורט עם פרי ואגוזי מלך,  או פירות יבשים ואגוזי מלך או גרעינים לא קלויים

המלצה לעקרונות כלליים לתזונה נכונה ונבונה במהלך היום 
- העדיפו פחמימות מורכבות כמו פסטה, אורז מלא, שיבולת שועל, קינואה ותפוח אדמה.
- הפחיתו בפחמימות פשוטות (שהן, בעצם, סוכר) עוגות, עוגיות, חטיפים, משקאות ממותקים. 
- שתו בין 10-12 כוסות מים ,מיצים טבעיים, או חליטות תה והפחיתו בכמות המשקאות הממותקים ובעלי תכולת קופאין גבוהה כמו בקולה, קפה, וקקאו.  
- כמקור לסוכרים אכלו פירות טריים או יבשים, או חטיפי בריאות. 
- אכלו פירות וירקות במהלך היום- טריים ומבושלים, במרק, פשטידות וכו'. הקפידו לאכול בכל יום 3 מנות ירק ו-2 מנות פרי לפחות. 
- הקפידו לאכול במשך היום פירות וירקות מכל הצבעים. 
- הפחיתו במזונות מטוגנים, חריפים ורוויים בשומן. 
- הקפידו לאכול מכל אבות המזון בכל ארוחה -  פחמימה,חלבון ושומן.


_________________________________________________________
ד"ר ענת גרינשטיין, רכזת מגמת נטורופתיה ותזונה טבעית במהות מכללה לרפואה משלימה

 

 הוסיפי תגובה    שלחי לחברה    גירסה להדפסה
     תגובות
 
ללא נושא
,   22/07/2009 12:20:02
רציתי לשאול אם אין בעיה לתת ברנפלקס לילדתי בת 4,כי תזונאית אמרה לי פעם שסיבים זה כבד לקיבה שלהם
תגובה לתגובה
 
כתבות נוספות במדור  
   
-->
 
על סדר היום
החדשות שלנו
מזווית נשית
סטטיסטיקה
הסיפור שלה
סיפורים מהחיים
 
נשים וכסף
נשים ועסקים
יזמות עסקית
שוק העבודה
שוק ההון
צרכנות
 
גוף ונפש
רוחניות
אימון אישי
רפואה אלטרנטיבית
פנג שואי
קבלה
מרפלקסולוגיה ללמידה
 
סטייל
אופנה
טיפוח ויופי
דיאטה ותזונה
עיצובים
חדש על המדף
מבצעים והנחות
 
דרך חיים
הטיפ היומי
אקדמיה לסקס
בריאות
הורות וילדים
הריון ולידה
זוגיות
אוכל
תיירות ונופש
 
סלון
תרבות ואמנות
ספרים
קולנוע וטלוויזיה
מופעים והצגות
תערוכות
 
אודות אסימון |  צרו קשר |  פרסמו אצלנו |  תנאי שימוש |  מפת האתר |  ארכיון כתבות |  תקנון רכישה באתר |  אסימון, טיולי חוויה ברוח נשית |  רשימת העסקים
אסימון - © כל הזכויות שמורות      עיצוב: סטודיו Symbols
וייזנט - תוכנות לעסקים