הפכי לעמוד הבית
על סדר היום נשים וכסף גוף ונפש סטייל דרך חיים סלון פורומים שדרת אסימון קשרים
כתובת דוא"ל: סיסמא:  עדיין לא חברה?  הצטרפי עכשיו   שכחת סיסמא?
כשהזדמנות עסקית מתדפקת בדלת
מאת: יפעת יפה גיל
21/02/2008

איך לזהות הזדמנות עסקית של פעם בחיים ...
מאת: יפעת יפה גיל MEI  מנכ"ל START SMART 
www.startsmart.co.il

אם הייתן נחשפות לפני כשש שנים [כשטרנד ההימורים ברשת האינטרנט היה יחסית [להיום] בתחילת דרכו...]
להצעה עסקית "מתפתה"?  להשקיע במיזם האינטרנט הישראלי *אמפייר און ליין [ראו הערה] שכבש בימים האחרונים את התקשורת בעקבות הצלחתם המסחררת של יזמיו שהשכילו לבצע את הנפקת השנה הישראלית בבורסה באנגליה  והפכו בין לילה לאילי הון ישראליים?
והמשקיעים שהאמינו בו זכו לתשואה של  עשרות ואף מאות אחוזים על כספם
- האם הייתן נכנסות להרפתקה ?

המציאות מלמדת שהפרטים של כל הזדמנות פז שונים זה מזה ,
אבל הסיטואציה במרבית המקרים היא זהה.
לפתע פתאום צצה לה הזדמנות לעשות עסקה שתשנה את הקריירה המקצועית שלכם , צונח לידכם מיזם שהצלחתו עשויה להעלות את הקריירה שלכם על פסים חדשים לגמרי .
האם הקדשתם מחשבה לשאלה אם יש לכם הכלים והידע לשפוט באיזו הזדמנות לדבוק , ולאיזו הזדמנות לסרב "פוליטיקלי" או "ביזנסלי" קורקט...? 
הזדמנות עסקית היא מתנה שעל מנת לקטוף את פירותיה עלינו
לסכן משהו יקר ערך !!
הזדמנות היא סיכוי להמר ...
רק הזדמנות טובה היא הימור שהצליח .

סטודנטים למנהל עסקים שוקדים סימסטרים ארוכים בלימוד שינון וניתוח של "קייס סטדיס" של עסקים וחברות שהצליחו או נכשלו והבנת הסיבות לדבר.

כותבת שורות אלו זכתה ללמוד במסגרת לימודי תאר ביזמות ובחדשנות עסקית
 [ISEMI] קורס מרתק בנושא סריקת הזדמנויות עסקיות – שכל מטרתו היא לצמצם את טווח הטעות ולהנחות אנשי עסקים באיזו הזדמנות לדבוק , ואת זו שבאלגנטיות מומלץ לנטוש...

בספרו רב המכר של דונלד ג' טראמפ – "איך להתעשר" הוא מדגיש בהקשרים שונים את החשיבות שבאומנות אמירת הלא – להזדמנות הלא מתאימה .
לדברי דונלד "החוכמה לומר לא - להזדמנות הלא נכונה עשויה להיות העסקה הטובה ביותר שתעשו אי פעם..." . 

יש אנשים שהתאמנו כל חייהם [והתאכזבו...]
אך לא התייאשו , עד שאמרו כן להזדמנות הנכונה ...והפכו בין לילה לסיפור הצלחה .   

             אמירת "כן" להזדמנות הפז שלכם היא מחייבת ועשויה לשנות בצורה דרמטית את חייכם . כאמור ההצלחה לעולם אינה מובטחת .חלק מהאנשים שנכוו מסגלים לעצמם השקפת עולם פסימיסטית ונטייתם היא לראות בהזדמנויות סיטואציות מסוכנות עם סבירות רבה להסתיים בכישלון ובהפסד
אנשים אלו מסתכנים בכך שגם כשתעמוד לפניהם הזדמנות חייהם הם כבר יוותרו עליה והם יכנסו למעגל של אלו החיים את חייהם ביאוש שקט!!!
הנקודה שחשוב להדגיש היא שכולנו חייבים ללמוד מתי לזנק אל הבלתי נודע וליטול את אותו סיכון גורלי ומתי לעצור ולשחק על בטוח.
אין ספק שזאת בחירה קשה – פרט לכוחות על-חושיים , אין דרך לחזות את העתיד.
לכן השאלה האם ההזדמנות העולה היא ההזדמנות הנכונה בשבילי היא כה טבעית ומטרידה... 

                     בספרו "המנכ"ל והדלת המסתובבת" נותן  פיטר מורגן קאש מנהל בכיר ושותף בהקמת
paramount capital inc.                   
מי שהצליח לגיס סכום "צנוע"  של  500 מליון דולר לחברות בעיקר בתחום הביוטכנולוגיה . סייע בהקמתן של יותר מתריסר חברות מצליחות וניהל עסקים ביותר מ-50 מדינות בעולם-
 מספר כללי אצבע לגבי שאלה מטרידה זו שמפאת חשיבותה בחרתי להביאם לפניכם:

לפי משנתו של מר קאש עליכם לשאול את עצמכם את השאלות הבאות:

1. מה מציעה ההזדמנות?
חייב להיות לכם מאוד ברור מה מציעה ההזדמנות – מה התועלת האמיתית. ראו את ההזדמנות כמות שהיא באמת.
2. מה בדיוק אתם עלולים להפסיד אם הדברים לא יסתדרו? האם זה כסף סטאטוס עמדה או תפקיד עליהם עליכם לוותר או משאב או מצרך יקר ערך אחר?
3. האם ניצבת לפניכם אפשרו

ת או חלופה אחרת? כמעט תמיד החיים מזמנים לנו הזדמנויות כשאנו זקוקים להם נואשות . לעיתים לחץ הרגע מונע מאתנו לראות איזו הזדמנות מוצלחת ניצבת לפנינו .  לעיתים מתוך הכרה שיש לנו מעט חלופות נוכל לראות שמוצעת לנו מתנה יקרת ערך.
4. האם אתם מוכנים להקדיש ליוזמה זו את זמנכם , מרצכם ואת אומץ לבכם?
חשוב שתבחינו אם הפחד כמו הפחד מהכישלון הוא זה הגורם לכם להססנות ומונע יכם לראות עד כמה ההזדמנות טובה.
5. האם יש לכם הבשלות והמיומנות לטפל בסיטואציה בחוכמה מרגע שתימצאו בה ?
האם ברשותנו כל הכישורים והיכולת לעמוד באתגרים שהזדמנות כזו תצריך?
האם אנכם מנסים לתפוס כאן יותר משביכולתכם להחזיק?
6. האם ההזדמנות מצריכה מכם לעשות דברים שאתם אוהבים ושהם בתחום מומחיותכם?
7.  מה אומרת לכם תחושת הבטן שלכם?    
                               זו השאלה החשובה  ביותר ללא ספק?
                               אם משהו בתוככם מתרונן בשמחה , בהתלהבות וכל תא בגופכם קופץ ואומר כן...         
                               הרי די בהרגשות אלו כדי שתאמרו – כן. הרי לכל אחד מאתנו יש את אותו קול פנימי   
                               , המשהו העמוק הזה המודיע לנו : כשהתשובה היא לא...עצרו בעצמכם – חכו..    
         אבל כשעומדת בפניכם ההזדמנות המרוממת את רוחכם וגורמת לאותה בת קול שבתוככם להתרונן – נראה כי קבלתם "אור ירוק" ללכת אחרי האינסטינקט העסקי הבסיסי שלכם.


סוגיית בחירת ההזדמנות העסקית המתאימה  הנה נושא חשוב ומרכזי בהוויה העסקית של כל בעל עסק / איש עסקים.
קיימים אנשי עסקים מצליחים המגדירים עצמם כמי שניחנו בחושים חייתיים לזהות טרנדים והזדמנויות עסקיות – ולפעול במרץ , התמדה אמונה וחזון ארוך טווח למימושן . 
בחירת ההזדמנות הלא נכונה תסב נזק משמעותי מעבר לנזק הכלכלי – שיתבטא בזמן ובאנרגיה שהשקעתם ואשר אותם לעולם לא תוכלו להשיב לעצמכם.
ככל שאתם ערים ומנוסים יותר בזיהוי הזדמנויות כך משתפרת היכולת שלכם לזהות אותן ולדעת מתי הזמן לקפוץ ומתי לוותר.
לגבי הזדמנויות מצריכות השקעה משמעותית של זמן ומשאבים מומלץ בחום להיוועץ במומחים לפני שאתם קופצים בחיפזון על הרכבת-  על מנת לצמצם ככל שניתן
את טווח הטעות.

*אמפייר און ליין הנו מיזם אינטרנטי המבוסס על פריחת תחום ההימורים ברשת האינטרנט.
היזם נעם לניר, הנו איש עסקים צעיר[בשנות ה-30+ ]  שבראיונות לתקשורת העיד על עצמו שאינו "גאון טכנולוגי",  אלא סוחר בעל חוש מסחרי שזיהה את מגמת ההימורים ברשת האינטרנט בזמן הנכון והחליט לפעול על הגל .
הרעיון העסקי העומד מאחורי אמפייר און ליין הוא להוות מעין "שער ראשי" לכל נושא ההימורים ברשת.
במקום שאדם יחפש היכן לשחק פוקר לדוגמא , יחל לחפש בין עשרות אתרים הוא יוכל להגיע לאתר של אמפייר ודרכו לבחור בצורה מרוכזת ומסודרת היכן ברצונו להמר. למעשה אמפייר און ליין , מהווה צינור שיווקי , המפנה לכל אתרי ההימורים . המודל העסקי של אמפייר ניזון מתשלום עמלות על מאמצי ושירותי השיווק .
רעיון עסקי פשוט להפליא המוכיח שוב שהגאונות העסקית טמונה לא פעם בפשטות .  


 

 

 הוסיפי תגובה    שלחי לחברה    גירסה להדפסה

אודות אסימון |  צרו קשר |  פרסמו אצלנו |  תנאי שימוש |  מפת האתר |  ארכיון כתבות |  תקנון רכישה באתר |  אסימון, טיולי חוויה ברוח נשית |  רשימת העסקים
אסימון - © כל הזכויות שמורות      עיצוב: סטודיו Symbols
וייזנט - תוכנות לעסקים