הפכי לעמוד הבית
על סדר היום נשים וכסף גוף ונפש סטייל דרך חיים סלון פורומים שדרת אסימון קשרים
כתובת דוא"ל: סיסמא:  עדיין לא חברה?  הצטרפי עכשיו   שכחת סיסמא?
אסטרטגיות נבונות בבניית תיק לקוחות
מאת: יפעת יפה גיל
21/02/2008


מאת: יפעת יפה גיל MEI 
מנכ"ל START SMART 
www.startsmart.co.il

כתבה זו נכתבה במטרה לתת הכוון והשראה לבעלות מקצועות חופשיים :

עורכות דין, רואות חשבון, אדריכליות, רופאות , מעצבות, יועצות תדמית

ARGIN: 0in 0in 0pt"> וספקיות בתחומי התמחות מגוונים

ARGIN: 0in 0in 0pt"> בבואן לבנות קהל לקוחות מתאים ומשודרג לעסק שלהן .

ARGIN: 0in 0in 0pt"> 

 

[הכתבה שוכתבה לקהל אסימון בפניה נשית]

ARGIN: 0in 0in 0pt">"דמיינו לרגע שאתן על חוף הים, דמיינו שזה יום יפה אך לפתע באופק סערה מתקרבת. השמים נהפכים קודרים ,

ARGIN: 0in 0in 0pt">השמש מתכסה עננים , הים נהפך לסוער וגבה גלים וסופה אימתנית מתקרבת אליכן במהירות .

ARGIN: 0in 0in 0pt"> הסירות מתנענעות בחוסר ביטחון בים הסוער וחשכה יורדת על המים.

ARGIN: 0in 0in 0pt"> 

על שפת הים ניצב לו איתן מגדלור.

ARGIN: 0in 0in 0pt">דמיינו  שהמגדלור מאותת לסירות התועות וככל שהסערה מתחזקת הוא מאיר יותר ויותר.

ARGIN: 0in 0in 0pt"> 

דמיינו אם  הסירות שם בחוץ חלקן  יודע כיצד לנווט חזרה לחוף וחלקן לא והן סומכות על המגדלור.

ARGIN: 0in 0in 0pt"> 

דמיינו מה יקרה אם המגדלור ינסה לאותת בו זמנית לכל הסירות מחשש  שאם הם לא יראו את האיתות הן עלולות לטבוע .

ARGIN: 0in 0in 0pt"> 

אז הוא ירוץ לאורך החוף כדי להאיר לכמה שיותר סירות במטרה לנסות להצילן.

ARGIN: 0in 0in 0pt"> 

מה יקרה לכל הסירות שזקוקות לאורו של המגדלור אך לא נחשפות אליו בגלל שהמגדלור מנסה

ARGIN: 0in 0in 0pt">"להאיר לכולן"....

ARGIN: 0in 0in 0pt">כך פתח את דבריו מר אלן כץ - מומחה יצירתי לשיווק ועסקים מממפיס ביום עיון שיזם מר דני קרני בכפר המכביה.


הנמשל:

כמה מכן מרגישות כמו המגדלור מוצאות עצמכן "רצות"

ARGIN: 0in 0in 0pt">לאורך החוף בניסיון להציל עסקים של אחרים כדי שיוכלו להגיע בבטחה ל"חוף" .

ARGIN: 0in 0in 0pt">פעמים רבות אתן שוכחות שיש כאלה שלא זקוקים לשרות שלכם -כי הם בקיאים

ARGIN: 0in 0in 0pt">בעבודה שלהם . 

ARGIN: 0in 0in 0pt">


המטרה שלנו היא למגנט אלינו את הלקוח האידיאלי עבורנו.

חישבו בעיניים עצומות או פקוחות ... חישבו על עצמכן במשרד, 

ARGIN: 0in 0in 0pt">במקום שנוח לכן במשרד בשעה שנוח לכן בה, 

ARGIN: 0in 0in 0pt">ודמיינו שכל הלקוחות שלכם שם, ובחרו מביניהם את האידיאלי מביניהם

ARGIN: 0in 0in 0pt">הזמינו אותו להיכנס למשרד שלכן.  

ARGIN: 0in 0in 0pt">דמיינו כיצד הוא נראה,  תריחו את החדר, את האווירה ,

ARGIN: 0in 0in 0pt">תתבוננו בו. תשאלו אותו מספר שאלות.

ARGIN: 0in 0in 0pt"> 

רשמו מה החזון שלכן ללקוח האידיאלי.

ARGIN: 0in 0in 0pt">כשאתם מתבוננות בו מה הייתן רוצות שיהיה בו,

ARGIN: 0in 0in 0pt">איזה איכויות שיהיו לו, האם הוא מקפיד על הגעה בזמן, תשלום בזמן,

ARGIN: 0in 0in 0pt">מה הדברים שהם נחמדים לכן לעבוד עם לקוח שכזה.

ARGIN: 0in 0in 0pt"> רשמו את מעלותיו, ותכונותיו החיוביות. 

ARGIN: 0in 0in 0pt">מה הייתם מוסיפות להם כדי להפכו למושלם.

ARGIN: 0in 0in 0pt"> 

ARGIN: 0in 0in 0pt"> 

לצורך ה"תרגיל" ננסה להגדיר מה זה הלקוח המושלם?

ARGIN: 0in 0in 0pt">אחד הדברים שאתן עשויות לחשוב זה

ARGIN: 0in 0in 0pt">שלקוח מושלם מעריך את הזמן שלכם,

ARGIN: 0in 0in 0pt">לא מבזבז אותו לריק,

ARGIN: 0in 0in 0pt">לא מאחר,

ARGIN: 0in 0in 0pt">ויודע לומר מילה טובה – כשזה מתבקש. 

ARGIN: 0in 0in 0pt"> 

מה הדבר שמדליק אותו?. 

ARGIN: 0in 0in 0pt">מה מניע אותו?  

ARGIN: 0in 0in 0pt">מה הסיבה שלמענה הוא יוצא מהמיטה בבוקר?  

ARGIN: 0in 0in 0pt">מה הוא יענה לכם על שאלה כזאת? 

לשפר את העולם או לעשות הרבה כסף?

ARGIN: 0in 0in 0pt">חישבו על התשובה שתהיה בפיו .

ARGIN: 0in 0in 0pt">מה חשוב ללקוח המושלם שלכן ?

ARGIN: 0in 0in 0pt">מה הייתן אתם רוצות להגשים בעולם הזה

ARGIN: 0in 0in 0pt">ומה את היית רוצה שיקרה ושאת אוהבת ביחס לחיים שלך ?.

ARGIN: 0in 0in 0pt"> 

כשאתן בוחנות את הציפיות שלכן תראו

ARGIN: 0in 0in 0pt">שהן תהיינה בתאום עם הציפיות של הלקוח

ARGIN: 0in 0in 0pt">ובסופו של דבר תיווכחו זה ישתלב אחד בשני. 

ARGIN: 0in 0in 0pt">"בסופו של יום" -  תהיה זהות של רצונות .

ARGIN: 0in 0in 0pt">סביר להניח שאחד הדברים שתרצו להשיג

ARGIN: 0in 0in 0pt">זה גם זמן חופשי לחיים הפרטיים שלכן

ARGIN: 0in 0in 0pt">ולכן נבחר את הלקוח האידיאלי שנראה איתו גם מה אנחנו רוצות לגבינו ?   

ARGIN: 0in 0in 0pt"> 

מה מצפים מכן לספק ?

ARGIN: 0in 0in 0pt">אם יש לי ציפיות ביחס למה שאני עושה

ARGIN: 0in 0in 0pt">ולתוצאות שאשיג לצד זה ,

ARGIN: 0in 0in 0pt">מה הציפיות של הלקוח מהשירותים שלי או מהסחורות שלי. 

ARGIN: 0in 0in 0pt">צרו את הרשימה של הסחורות או השירותים שלכן.

ARGIN: 0in 0in 0pt">רשמו גם מה הציפיות ביחס לאופציות המחירים שאתם מציעים,

ARGIN: 0in 0in 0pt">המיקומים, השיטות שמצפים שתשתמשו בהן,

ARGIN: 0in 0in 0pt">איזה שיטות פרסום תהיינה לכם כדי להגיע ללקוח האידיאלי. 

ARGIN: 0in 0in 0pt">והכי חשוב  איך אתם יכולים להיות ייחודיים ושעדיין יהיו לכם חיים ?... 

ARGIN: 0in 0in 0pt">איך את יכולה למשוך את הלקוח האידיאלי ועדיין

ARGIN: 0in 0in 0pt">להשאיר לעצמך גם זמן לחיים משלך ולהיות גם עם המשפחה

ARGIN: 0in 0in 0pt">והרצונות הפרטיים שלך.

ARGIN: 0in 0in 0pt"> 

מי האנשים שישלמו לנו את מה שאנחנו שוות?

ARGIN: 0in 0in 0pt">ואז תוכלו לתת שירות איכותי ששכרו בצידו,

ARGIN: 0in 0in 0pt">וליהנות בעולם גם מאיכות החיים שאנחנו רוצות לעצמנו.

ARGIN: 0in 0in 0pt"> 

אפשר לסווג את הלקוחות לכמה סוגים:

ARGIN: 0in 0in 0pt">"המתמקחים " אלו שכל הזמן רוצים גם שרות וגם מחיר נמוך. 

ARGIN: 0in 0in 0pt">"לנו אין כאלה"... אבל רק שתדעו שקיימים כאלה.

ARGIN: 0in 0in 0pt">"בעלי המאה" - יש כאלה שמשלמים הרבה אבל יסחטו אתכם בתמורה לכספם ..

ARGIN: 0in 0in 0pt">"האסרטיביים "-  אלו שלא משלמים הרבה אבל דורשים את הזול והכי טוב.

ARGIN: 0in 0in 0pt">ויש את הלקוחות
ה"מקבלים"- אלו שמעריכים  שרות ומוכנים לשלם עבורו בהגינות.

ARGIN: 0in 0in 0pt"> 

אנחנו מעדיפות כמובן את ה"מקבלים" שמשלמים טוב מעריכים ואף אומרים "תודה"
 על מה שהם מקבלים.

ARGIN: 0in 0in 0pt">אלו לקוחות שגם מניעים אותנו לפעולה כנותני שירותים וגורמים לנו להינות מהעשייה שלנו

ARGIN: 0in 0in 0pt">לטובת עסקיהם .   

ARGIN: 0in 0in 0pt">כדי שנוכל לעבוד עם לקוחות  כאלו אנחנו צריכים לפלח נכון את השוק

ARGIN: 0in 0in 0pt">ולבדוק מי הלקוחות שזקוקים את השרות שלנו ושיכולים להרשות לעצמם לשלם עבורו?

ARGIN: 0in 0in 0pt"> 

רכשתם "לקוח אידאלי"? - כדיא שתבטיחו שהוא יהיה מרוצה.

 

על הדרכים לגרום ללקוחותיכן  להיות מרוצים בכתבה הבאה .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 הוסיפי תגובה    שלחי לחברה    גירסה להדפסה

אודות אסימון |  צרו קשר |  פרסמו אצלנו |  תנאי שימוש |  מפת האתר |  ארכיון כתבות |  תקנון רכישה באתר |  אסימון, טיולי חוויה ברוח נשית |  רשימת העסקים
אסימון - © כל הזכויות שמורות      עיצוב: סטודיו Symbols
וייזנט - תוכנות לעסקים