אין היום ידוענית שמכבדת את עצמה, שמרשה לעצמה להתלבש לבד. נשים, ובמיוחד צעירות, מאוד מודעות לנושא של אופנה ולבוש נכון, ומי שלא מעודכן, נתון לביקורת קשה בעיתונות ובמדיה האלקטרונית. חלק מן הסטייליסטים אף הופכים אט-אט לידוענים בעצמם. מי לא מכיר את סנדרה רינגלר, דורין אטיאס ("ערב טוב עם גיא פינס"), גדי אלימלך (לנינט), סיימון אלמלם, ראובן כהן וליאת אשורי ("המהפך"). רואים אותם בתוכניות טלויזיה, בכתבות בעיתונים ובאינטרנט, ואפילו בפרסומות. סטיילינג הפך להיות אחד הנושאים החמים ביותר, עד כדי כך שהוא נלמד כמקצוע בבתי הספר לעיצוב ואופנה, ויש אף בתי ספר ייחודיים לנושא הסטיילינג.
בואו נבדיל רגע, בין "אופנה" לבין "סגנון" (סטייל). אופנה, היא הדרך שבה מקובל להתלבש, בזמן מסויים. אופנה היא דבר מתחלף, זמני, עונתי וכללי. היא משותפת לכל הארץ, האיזור או העולם. סגנון, הוא השילוב בין פריטים שונים היוצר תדמית ודימוי מסויים. גם אם הוא משתלב עם מגמות האופנה העונתיות, הוא דבר מקומי ואישי. הוא מתאים להפקה מסויימת, למצב רוח או אווירה מסויימת או למסר איניבידואלי. באופנה, לכל תחום יש את האופנה שלו- לבוש, שיער, איפור אדריכלות ואפילו בישול. בסגנון, משלבים בין מספר תחומים. הלבוש השיער, האיפור והתכשיטים, חייבים להתאים לטאפטים, לשטיח ולזוית הצילום. הכל כדי להעביר מסר מסויים או אוירה מסויימת שהסטייליסט בחר.
זהו גם ההבדל בין סטייליסט למעצב אופנה. מעצב אופנה "ממציא" דגמים, בוחר בדים וצבעוניות חדשה ומרכיב קולקציות, אוסף של בגדים, עבור החברה שבה הוא עובד. הוא מתבסס על תחזיות אופנה עולמיות, על תצוגות האופנה של המעצבים הגדולים ברחבי העולם, ועל טעם הקהל שעבורו הוא מעצב (אפנת הרחוב).
סטייליסט מעצב את סגנון הלבוש של אשה מסויימת. הוא אוסף פריטים ממקומות שונים ומרכיב אותם יחד לכדי מראה שלם וייחודי. הוא מוסיף אביזרים ומשלים את המראה בעיצוב איפור ותסרוקת מתאימים. סטייליסטים צריכים להיות מאוד מעודכנים באופנה האחרונה, כמו מעצב, אבל גם להכיר טוב את הלקוחה שעמה הם עובדים וליצור עבורה את הסגנון שמתאים לה.
סטייליסטים יכולים לעבוד עם לקוחה בודדת כמו זמרת, שחקנית, פוליטיקאית או אשת יחסי ציבור. ג
ם בעיצוב הסגנון וההופעה של דוגמניות בצילומים לקטלוגים או להפקות אופנה. גם בצילומי פרסומות ותכניות טלויזיה. בכל סוגי העבודה הללו, נשארת עבודתו של הסטייליסט אחת – לבנות וליצור את הדימוי שהלקוח צריך. להתאים את המראה של הלקוח, לתדמית שהוא רוצה להקרין החוצה, בין אם מסחרית או פרטית.
לא לכולנו יש את התקציב להעסיק סטייליסט שיכוון אותנו בקניות ואצל הספר, אך גם אישה שאין לה סטייליסט צמוד, יכולה לפתח סגנון משלה, מעודכן ואופנתי או עצמאי וייחודי לה. דוגמא טובה היא השחקנית רונית אלקבץ, שלה סגנון שנקרא "גותי"- שהוא בעיקרו שחור וארוך. זה סגנון שמאוד מזוהה איתה כבר שנים רבות. לאחרונה הוא קצת חזר לאופנה, אבל לא תמיד היה כזה. למרות זאת, כיוון שהוא מאוד מתאים לה, מאוד מחמיא לה, ומאוד מבטא את האישיות שלה, היא נראית תמיד מעודכנת ואופנתית. גם לאנשים שלובשים רק בגדי יד-שניה, אך מתאימים אותם יפה ומשלבים בהם אביזרים מעניינים, יש סגנון משלהם. לא כל סגנון אישי, הוא סגנון שגובש והודק במחשבה ותכנון. יש כאלה שזה "בא להם טבעי", והם יודעים לשלב הייטב פריטים שונים, ויש כאלה שגם אם הם נורא מתאמצים, זה אף פעם לא נראה טוב, לא יושב טוב לא מחמיא להם ולא קשור לאופנה. יש גם את אלה שמתלבשים רק על-פי האופנה האחרונה, ולמרות זאת אין להם טיפת סגנון.
גיבוש סגנון אישי חשוב לנו כי הוא קשור לגיבוש זהותינו העצמית. זהויות מוגדרות, כמו מעמד, תואר אצולה, מקצוע, או השתייכות לקבוצות אתניות או תרבותיות איבדו מחשיבותן ואנו מחפשים איך להגדיר אותן מחדש. אנו שואלים את עצמינו מי אנחנו ומה יש לנו להגיד לעולם, וסגנון הלבוש שלנו גם מושפע מהתשובות שאנחנו עונים לעצמינו וגם מעביר את המסר הלאה, לסובבים אותנו.
עכשיו הכל תלוי בנו. אם יש לנו רצון להתלבש עם סגנון מגובש וברור, שיחמיא לנו וייתן חיזוק לביטחון העצמי שלנו אבל אין לנו את החוש הטבעי, אין צורך להתייאש. סגנון הוא כמו שפה והוא ניתן לרכישה, כמו שפה מילולית. זה אמנם דורש קצת עבודה ומאמץ, לפחות בהתחלה, אבל כל אחת יכולה לעשות זאת.