הפכי לעמוד הבית
על סדר היום נשים וכסף גוף ונפש סטייל דרך חיים סלון פורומים שדרת אסימון קשרים
כתובת דוא"ל: סיסמא:  עדיין לא חברה?  הצטרפי עכשיו   שכחת סיסמא?

מה אומרים עלי הבגדים שאני לובשת?

למה אנחנו מתלבשים כפי שאנו מתלבשים? בשביל מי אנחנו טורחים ולמה אנחנו לא לובשים את אותם הבגדים כל יום? זוהר כבירי על תפקיד הבגד בחיינו. אתן מוזמנות להיכנס לפורום ואופנה ולבוש בהנהלתה
מאת:
04/12/2008

הבגדים ממלאים תפקיד, הם מכסים את מערומינו ומגנים עלינו מהקור. הם ממלאים גם את הצורך שלנו להתקשט ולהתייפות. הם גם משמשים אותנו לתקשר עם העולם ולהעביר לו מסרים.
יש דברים שאנחנו רוצים להגיד על עצמינו, ובגדים הם הדרך הטובה והראשונה לומר זאת. כאשר אדם זר מסתכל עלינו בפעם הראשונה, אפילו לשניות אחדות, לרוב תהיה לו כבר דעה עלינו, וזאת בלי שהחלפנו איתו אפילו מילה. הבגדים שלנו עזרו לו כבר לקטלג אותנו ולהכניס אותנו לתבנית מוכרת.
אנשים ממקצועות שונים או ממקומות שונים מתלבשים אחרת. למשל נשים שעוסקות בזנות, לובשות בגדים פרובוקטיביים וסקסיים. בחורה שחזרה מהודו תלבש בגדי "שאנטי" זרוקים שמצביעים על כך שהיא רוחנית וזורמת. מעצבת אפנה תלבש בגדים עכשויים עם מיטב הטרנדים והגימיקים, כדי להגיד לנו שהיא הכי מעודכנת והכי מקורית. אנשי עסקים ילבשו חליפות ובגדים מחוייטים כדי להראות על רצינותם ועל עושרם.

בשנות ה-80 לדוגמא, הרבה מאוד נשים החלו לפתח קריירות, והיו צריכות להתמודד מול גברים במשא ומתן, להיות יותר סמכותיות, ולנהל עובדים. אחת הדרכים הייתה ללבוש חליפות מכנסיים, וגקטים עם כתפיים מרופדות בצורה מודגשת. המסר שעובר - שאנחנו חזקות ושאפשר לסמוך עלינו. החליפה עזרה לנשים להרגיש שוות לגברים.

הבגד הוא הכלי שלנו ואנו יכולות לתכנן מה ללבוש כך שיתאים למסר שאנו רוצות להעביר. למשל, כשאני הולכת לראיון עבודה, אני אחשוב איך אני רוצה שיתפסו או

תי. אם אני רוצה להתפס כאדם מקורי, יצירתי, צבעוני ואמנותי, אני אלבש פריט, שיש בו עיצוב מתוחכם ויוצא דופן, אשלב צבעים שבדרך כלל לא נחשבים "מתאימים" ואשלב סגנונות בצורה לא רגילה. אני אשקיע באביזרים יוצאי דופן בגודלם או בצורתם - חגורה, תיק, או תכשיטים מעניינים. לעומת זאת, אם אני רוצה להתקבל לעבודה שבה חשוב שאהיה מאוד מסודרת, מאורגנת, יציבה ואחראית, אני אלבש משהו סולידי, עם פריט מחוייט אחד לפחות, אתאים את כל פרטי הלבוש זה לזה הן בסגנון והן בצבעוניות, אנעל נעליים טובות, שיער אסוף ואיפור מוקפד ועדין.

יש אנשים שבשבילם בגד זה דבר מאוד מעשי. לא כל-כך אכפת להם מה הם לובשים. השיקולים שלהם זה הנוחות של הבגד, הפונקציונליות שלו (למשל חם או אוורירי) סוג הבד - נעים או לא, הגיזרה (אם הצוארון מפריע או חונק, החולצה הזו לא תראה אור יום). מה שהם לא יודעים זה שגם אם בגדים לא מעניינים אותם, והם לא משקיעים מחשבה במה שהם לובשים, או איך הם מתאימים את הבגדים, גם זה סוג של מסר. השאלה, אם זהו המסר שהם רוצים להעביר.

ביודעינו שכל בגד נושא עימו אמירה מסויימת, קל יותר לדעת מה ללבוש ומתי, ואף איזה בגד עדיף לקנות. רובנו עושות זאת בצורה אינטואיטיבית, אבל אם נשקיע טיפה מחשבה ותכנון, נוכל לעשות זאת בצורה מוצלחת אפילו יותר.

 

 הוסיפי תגובה    שלחי לחברה    גירסה להדפסה

אודות אסימון |  צרו קשר |  פרסמו אצלנו |  תנאי שימוש |  תקנון רכישה באתר |  אסימון, טיולי חוויה ברוח נשית |  רשימת העסקים
אסימון - © כל הזכויות שמורות
וייזנט - תוכנות לעסקים