הפכי לעמוד הבית
על סדר היום נשים וכסף גוף ונפש סטייל דרך חיים סלון פורומים שדרת אסימון קשרים
כתובת דוא"ל: סיסמא:  עדיין לא חברה?  הצטרפי עכשיו   שכחת סיסמא?

חבר מכונאי

גם אתם מוציאים אלפי שקלים על תיקונים במוסך בלי להבין על מה? שירות חדש מאפשר השוואת מחירים מול המחיר שדורשים במוסך – ואפילו חבר טלפוני כדי להתייעץ איתו, כך תתמודדו עם המוסכניק
מאת:
30/06/2010

רכבה של רות ויזלר הגיע בגרר למוסך בת"א ושם נאמר לה שיש להחליף את הסטרטר והאלטרנאטור ובנוסף גם הכבל של המצבר, וכל זאת בעלות של 3,480 ₪. היא הרימה טלפון לחבר המכונאי שלה, שירות שמציעה חברת דרייבר וסיפרה לו על הצעת המחיר שקבלה מהמוסך. החבר המכונאי של רות ראה כי הדיאגנוזה לא הגיונית, שבו זמנית שני החלקים התקלקלו ובנוסף המחיר המבוקש על הדיאגנוזה יקר מאוד. החבר המכונאי המליץ לרות להעביר בגרר למוסך אחר והתברר שאמנם צריך להחליף רק חלק אחד בעלות של 1,218 ₪. לאחר שרות שילמה לגרר 200 ₪ ולדרייבר 165 ₪ רות חסכה 1,902 ₪
רות ויזלר: אני מרגישה מרומה. אני מטפלת ברכב במוסך שלי הרבה שנים. לפני כשבועיים שמרתי כתבה מהעיתון על דרייבר ובעקבותיה זכרתי לבקש מהמוסך הצעת מחיר לפני התיקון, התקשרתי לדרייבר. מחוות הדעת שקבלתי חסכתי 1,902 ₪
מידי שנה מטפלים המוסכים ברחבי ישראל בלמעלה מ-100 אלף מכוניות, ומחיר הטיפול אינו חקוק בסלע. "המוסכים לא תמיד מספקים את הפתרון הטוב ביותר מבחינת הלקוח", אומר ארי ארז סמנכ"ל התפעול של דרייבר.
בעיות בענף הרכב בישראל, שתי בעיות מרכזיות הופכות את ענף תיקוני הרכב הישראלי לבעייתי ומסורבל עבור הלקוחות הפרטיים: מחד אין פיקוח רציני על חלקים וחלפים שהמוסכים מוכרים לצרכנים ובנוסף, לא קיים הסדר המאפשר לבעל רכב לאמוד את עלות הטיפול  והזמן שהושקע ברכבו. "הסיטואציה הזו פשוט בלתי נסבלת" מציין ארי ארז סמנכ"ל התפעול של חברת דרייבר. קיימת בעיית ידע כשאדם פרטי שאינו מומחה למכונאות מבקש להכניס את הרכב שלו למוסך. בעוד האינטרס שלו לצאת עם רכב תקין במחיר הנמוך ביותר, הרי שהאינטרס של המוסך מלבד תקינות הרכב עליה הוא נבחן – הוא גודל החיוב של הלקוח.
ארי ארז: "בעוד האינטרס של הלקוח הוא לצאת עם רכב תקין במחיר הנמוך ביותר, האינטרס של המוסך – מלבד תקינות הרכב שעליה הוא נבחן – הוא גודל החיוב של הלקוח"
הסוגיה המרכזית העומדת במרכז השירות של חברת דרייבר היא העובדה שלא תמיד ניתן לתת דיאגנוזה נכונה באמצעות ייעוץ בטלפון, שירות שהחברה גובה עליו מחיר של 30 שקלים. לכן, החברה השיקה את השירות מוסכניק עד אליך, שירות המאפשר הגעה של יועץ מוסמך על ידי משרד התחבורה למוסך בו מטופל הרכב בעלות של 400 שקלים. "לקוחות מתקשרים מהמוסכים בפאניקה" אומר ארז: בקשו ממני 1,200 שקלים על כך וכך, מה דעתכם? אנחנו עוברים בצורה מסודרת על היסטוריית הטיפולים ולעיתים אין צורך ביועץ שיגיע עד למוסך. החברה מפעילה מוקד ששוכר יועצים בעלי שנות וותק רבות המחזיקים בתעודות הסמכה מתאימות ומכירים כל בעיה שקשורה לעולם הזה. לפעמים, עצה אחת חוסכת אלפי שקלים. זו לא קלישאה. יש לנו דוגמאות רבות.

משתמשים בתכסיסים
אחת הדרכים המומלצות ביותר לצאת מהמוסך עם הרגשה בטוחה כי המכונית טופלה במחיר הראוי, היא לבקש הצעת מחיר בכתב. כמו כן מומלץ מאוד לבקש הצעות מחיר מכמה מוסכים – בעיקר משום שהמחירים נוטים להשתנות בין מקום אחד למשנהו. קבלת מספר הצעות מחיר ממספר מוסכים, עשויה לסייע לכם להתמקח ולהשיג הנחות שיכולות להגיע עד לעשרות אחוזים מהמחיר הראשוני שתקבלו. אחד התכסיסים הרווחים בקרב המוסכניקים היא לשכנע את הלקוח "לתקן קודם, ואחר כך לבדוק כמה זה יעלה". המטרה היא להפוך את הלקוח ל"שבוי". כך למשל, ישנם מוסכניקים שנוהגים להעלות את הרכב על הליפט ולפרק את הגיר, כדי לבצע ברכב בדיקה מקיפה ויסודית, כביכול, לצורך הרכבת הצעת מחיר.
ארז טוען כי מדובר בתרגיל שכל מטרתו היא להפוך את הלקוח לשבוי על ידי השבתת הרכב. "הבדיקה הראשונית, שלאחריה יכול המוסכניק לתת הצעת מחיר, כוללת לא יותר מהרמת מכסה מנוע והעלאת הרכב בשלמותו על הליפט", הוא מסביר. "בכל מקרה, אין לתת למוסכניק להתחיל לפרק את הרכב לפני מתן הצעת מחיר". אל תשכחו: אמרו ל

מוסכניק שלא לתקן את הרכב מבלי שיקבל את אישורכם לכך.

יד אחת עם היבואנים
כשאתם מגיעים למוסך עליכם לעמוד על כך שיצוינו בפניכם מהם החלקים שהוחלפו ברכב. כמו כן, עליכם לדרוש מהמוסכניק לפרט בפניכם האם התיקון יתבצע תוך שימוש בחלקים מקוריים, חליפיים או משומשים. זהו צעד חשוב מאוד, שיכול לסייע לכם במצב שבו תצוץ תקלה ברכב בשלב מאוחר יותר, הקשורה לאותו חלק. אם יש בידיכם מידע המפרט את רשימת התיקונים והחלפים ואת סוג העבודה שבוצעה ברכב, המוסכניק יתקשה להתנער מהאחריות שלו לנזק שנגרם. במקרה זה, כל המרבה בפירוט הרי זה משובח.
סיבה נוספת לחשיבות שבהיכרות שלכם עם החלקים ועם טיב החלקים שמורכבים ברכב, קשורה לפערי המחיר בין החלפים המקוריים, התחליפים, המשומשים והלא מקוריים – פערים שעלולים להגיע למאות אחוזים. "כיום מתבצע יבוא רגיל, לצד יבוא תחליפים מקוריים וכן יבוא של חלפים לא מקוריים שחלקם נחותים", אומר ארז. בדיקת הצעת מחיר צריכה לכלול לא רק את סוג הטיפול הנדרש, אלא גם את טיב החלפים שבהם צפוי להשתמש המוסך". לדבריו "היקר ביותר הוא לא תמיד הטוב ביותר. המוסכים עושים פעמים רבות יד אחת עם היבואנים, ומעדיפים חלפים מקוריים שעולים הרבה יותר, משום שהם מרוויחים עליהם רווח שמן. החלפים הזולים והלא מקוריים מקטינים את גודל הרכישה של הלקוח, וכך גם את הנתח של המוסכניק. חלפים לא מקוריים עשויים להיות פעמים רבות זולים יותר, ואמינים לא פחות.

טיפול על הדרך
כשהמוסך מבצע תיקונים גדולים ניתן לדרוש אחריות על החלקים שתוקנו. אם תתעקשו תוכלו אפילו לקבל אחריות לתקופה של שנה או עד 20 אלף קילומטר. אחריות זו רלוונטית אך ורק לחלפים שהוחלפו ברכב. עם זאת, אם לאחר התיקון קיימת תקלה חוזרת, יש לפנות לאותו מוסך ולא לקבל כמובן מאליו טענות בדבר התקלה. במקרים רבים ייתכן שמדובר בתקלה האמיתית שגרמה לבעיות מלכתחילה. בכל מקרה וכדי להקדים תרופה למכה אם מדובר בתיקון מורכב, יש לבצע ביקור פתע במוסך כדי לבדוק את רמת התיקון. בקשה כזו בתחילת התהליך, עוד לפני תיקון הרכב, יוצרת מעין מאזן אימה מול המוסכניק. החזרת החלקים שהוצאו מכלי הרכב לידיכם, תאפשר לכם לוודא שאכן בוצע ברכב טיפול אמיתי. בנוסף, בקשה כזו צפויה להקשות על רמאים.

בין אם מדובר בשמאי רכב או מוסכניק אחר, במקרה שתו המחיר מגיע לאלפי שקלים, מומלץ להיעזר ב"חבר מכונאי" או בחוות דעת נוספת שמגיעה לכמה מאות שקלים בלבד. "המוסכניק לא מציג תמיד את שלל החלופות הקיימות", אומר ארז.

לדבריו בחברת דרייבר מספקים "חבר מכונאי" בעלות של 30 שקלים, במקרה של הצעת מחיר של פחות מ- 3000 שקלים חוות דעת שנייה בטלפון מול המוסכניק בעלות של 165 שקלים. וגולת הכותרת עבור טיפול יקר יותר מספקת דרייבר שירותי חוות דעת שניה במוסך עצמו, בעלות של 400 שקל. לטענת ארז בתיקון מעל 3,000 שקל החיסכון על פי רוב יהיה משמעותית מעלות החוות דעת שנייה, ובנוסף מוסכים רבים מציעים להוסיף "על הדרך" טיפולים נוספים, שעלותם עשויה להיות מנופחת ותועלתם מפוקפקת. כך לגבי תוסף שמן ודלק. ארז מוסיף שקיימים 3 סוגי שמנים: שמן רגיל, שמן חצי סינטטי, ושמן סינטטי מלא, שהמומלץ ביותר הוא השמן הסינטטי מלא ויש לוודא שהמוסך משתמש בו. כמו כן מציין ארז שהמחיר שלו אינו חקוק בסלע והמוסכים מוכרים אותו במחיר מופרז, לדבריו המחיר שיש לשלם לא יותר מ- 145 שקל  ל- 4 ליטר.
כמו כן שירותים נוספים שדרייבר מציעה הם צמיגים בפריסה ארצית, מצברים עד הבית, השכרת נהגים, טסט במקומך וכו. ניתן לבקר בפורטל www.driver4u.co.il 

 

 הוסיפי תגובה    שלחי לחברה    גירסה להדפסה

אודות אסימון |  צרו קשר |  פרסמו אצלנו |  תנאי שימוש |  תקנון רכישה באתר |  אסימון, טיולי חוויה ברוח נשית |  רשימת העסקים
אסימון - © כל הזכויות שמורות
וייזנט - תוכנות לעסקים