הפכי לעמוד הבית
על סדר היום נשים וכסף גוף ונפש סטייל דרך חיים סלון פורומים שדרת אסימון קשרים
כתובת דוא"ל: סיסמא:  עדיין לא חברה?  הצטרפי עכשיו   שכחת סיסמא?
נשים וכסף שוק העבודה
ייעוץ תעסוקתי וסדנאות קריירה לנשים ב – I Twist

עבודה. קריירה. ייעוד. איפה היית רוצה להיות? מה הבחירה שלך? ב-I Twist מרכז לייעוץ הדרכה והכוונה תעסוקתית,תוכלי ללמוד מה היכולות, החוזקות והנטיה המקצועית שלך על מנת שתוכלי לממש אותן ולקדם את עצמך במקום שבו את הכי טובה
כתבות נוספות
* מי מנהל את המנהל?
* קורס להכשרת דוברים ואנשי יח''צ
 
     
 
עוד באתר -
לוח אירועים   |   טיולי נשים   |   קשרים באסימון   |   אינדקס עסקים   |   הצטרפו לקבוצת אסימון   |  
המומלצים -
מתכונים   |   מחשבון נומרולוגיה   |   מחשבוני דיאטה   |   אסטרולוגיה   |   משחקים   |  
   
 

מנהלים שנואים

יותר מידי מנהלים מסתובבים בארגונים עם פתיל קצר, סבלנות אפסית וללא כלים מתאימים לניהול והנעת העובדים. התוצאה, עובדים מתוסכלים  ששונאים את המנהלים. למה מנהלים לא מבינים את זה וממשיכים להשניא עצמם על העובדים?
מאת: שירית בן-ישראל
27/02/2012

העובדים בארגון רוטנים, מזעיפים פניהם ובעיקר שותקים?, הם עושים את כל מה שהמנהל דורש אך ללא קורטוב של תשוקה או התלהבות? סימן שהוא הצליח לגרום להם לשנוא אותו.
 
יותר מידי עובדים מסתובבים בארגונים, כשהם מתוסכלים ומיואשים, ובעיקר, לא מבינים מה רוצים מהם המנהלים. יותר מידי מנהלים מסתובבים באותם ארגונים עם פתיל קצר, סבלנות אפסית וללא כלים מתאימים לניהול והנעת העובדים. התוצאה, עובדים ששונאים את המנהלים, מנהלים שלא מצליחים להניע את העובדים, וארגונים שמפסידים משני הצדדים, בגלל חוסר הבנה של המנהלים את צרכי העובדים כדי שיוכלו לספק להם מענה ולהרתום אותן למטרות ויעדי הארגון. 

עובדים שונאים מנהלים שמבקרים על סמך דעה ללא קמצוץ מידע
למה אתה מצליף בעובד שלך באמצעות משפט כמו "השתנית, בזמן האחרון אתה לא עובד כמו פעם...?" כשאתה יכול לגרום לו להעריך אותך אם רק תבחר להשקיע בשיחה רצינית שתוביל לשיפור ביצועיו?
יותר מידי מנהלים, בעיקר בגלל שילוב קטלני של חוסר מודעות והיעדר מיומנויות ניהול, יחד עם חוסר סבלנות משווע, מנחיתים את דעתם ללא כל הסברים על העובדים. כשעובד שומע שהוא לא מתפקד טוב כמו פעם, כך סתם ללא הסבר, ללא דוגמאות, ללא נתונים, הדבר היחידי שקורה בשטח הוא התכנסות שלו לתוך קונכיתו, כניסה למצב ספיגה וכוננות- על. כמנהל, הצלחת בשניה להרוס את קמצוץ המוטיבציה שנשארה לעובד שלך, גרמת לו להסתגר בתוך עצמו, וגרוע מכל- לא אתה ולא הוא יודעים למה התכוונת וגם לא איך לשפר את הרעה החולה.
רוצה להעיר לעובד כדי לשפר את ביצועיו? קח case studies, נתונים, מידע ושקף לו בדוגמאות ומספרים את ההרעה שחלה בתפקודו, אל תשחק אותה שופט ב'אקס פקטור' וגם אל תתיימר להיות סגנו של אלוהים. הגדולה שלך כמנהל אינה בהצלפה אלא בכלי שתיתן לו לשיפור ביצועים, והוא מתחיל משימוש בנתונים ולא בדעה אישית חסרת ביסוס.

עובדים שונאים מנהלים שמתלוננים שהם דורשים יותר מידי או מפונקים מידי...
למה להטיח בעובד שלך משפט כמו "כל הזמן אתה רק דורש...", כשאתה יודע שהוא עובד מסור ושאפתן ותוכל בשיחה לגרום לו להבין שיש פער בין הרצונות שלו לתיעדוף של הארגון ולהוריד אותו מהעץ הגבוה עליו טיפס?.
'העובדים הדורשים' שייכים לזן נדיר, חדור מוטיבציה, מאותגר ומאתגר מטבעו, יזמי בנשמה שחרט על דיגלו  'אקשיין' ו'תנועה קדימה' כערכים מובילים. כן, הוא מייצר לך כאב ראש, כן, הוא דורש ללא הפסקה, וכן, הוא לא נח לרגע, אבל, האם לא למען תכונות אלו ניהלת מלחמת חורמה בשנה שעברה מול  מחלקת משאבי אנוש כדי שיגוייס למחלקה שלך?. ביום ש 'העובד הדורש' יפסיק לדרוש, תדע שהוא עם רגל וחצי בחוץ, ואז, תצטרך להתחיל להיות מודאג. כל משפט מתריס שלך רק מקרב אותו לדלת, ואותך מחזיר למצב בו היית לפני שגייסת אותו לשורות המחלקה.
רוצה "לרסן" את ה 'עובד הדורש'?, תצטרך להקדיש לו תשומת לב, יחס, זמן שאין לך ובכל זאת, הדרך להינות ממנו ומיכולותיו וגם, באותה נשימה לרסן את דרישותיו, לא עוברת דרך משפט מתריס, אלא מצריכה שיחות עומק, שאלת שאלות ויצירת הבהרות לגבי הדרישות שלו. בשביל להוריד אותו מהעץ הגבוה תצטרך, כל פעם מחדש, להשקיע בו זמן. ואם תתעקש להמשיך להתריס אתה חייב לדעת שכל התרסה מכבה עוד נורה בנשמה התזזיתית שלו ומקדמת אותו לעבר החוצה מהארגון למקום אחר.

עובדים שונאים מנהלים שמשווים אותם ואת ביצועיהם לאלו של האחרים 
למה אתה מתעקש לייצר השוואות בין תפוקות ואופן ביצוע של עובד נוכחי, לבין אלו של מי שקדם לו בתפקיד?. מנהלים אוהבים לעשות אידיאליזציה לעובדים שהיו ואינם עוד, הם מסתמכים על זכרונם המתעתע ועל היעדר זכרונות של העובד הנוכחי מנפלאותיו האמיתיות והמדומות של קודמו. במהלך למ

עלה מעשרים שנות ייעוץ בארגונים היכרתי אולי חמישה עובדים, ש 'מדיניות ההשוואות' יצרה אצלם תשוקה ומוטיבציה להתאמץ. רב העובדים מרגישים שמזלזלים בהם, שלא סופרים אותם ושלא מעריכים את אישיותם ואת כישוריהם, כשמשווים את מאמציהם ועשייתם לעשייתו של אחר.
רוצה לייצר מוטיבציה אצל עובד ולגרום לו להתאמץ עבורך?, הגדר לו את ציפיותיך, כמת אותם לממדים ברורים, אל תעשה השוואות עם אחרים, כן תייצרו יחד השוואות להישגים קודמים שלו. תן לו כלים להתחרות מול ועם עצמו, לעשות ולעשות מעל ומעבר למה שהוא חושב ומאמין כרגע שהוא יכול. בהמשך, אם תתעקש, תוכל לומר לעובד הבא, שהוא פחות טוב מהקודם...

עובדים שונאים מנהלים שמנחיתים עליהם משימות ואחריות ללא אבחנה
למה אתה מנחית על הצוות שלך משפט כמו "למחר, תגישו לי את...", כשאתה יודע שלשם כך נדרשת עבודת הכנה של שבוע לפחות?.
כשהבוס הגדול מנחית משימה על המנהל, מה עושה המנהל?, כמובן, מעביר את ההנחתה לדרג הבא. חוסר היכולת לאמוד את מידת ההשקעה הנדרשת למשימה הוא הגורם לרב ההנחתות הבלתי אפשריות, למעט מצבי משבר בלתי מתוכננים. לכן, כמנהל, אתה חייב להיות אמיץ מספיק מול הבוס שלך ולהתייצב בכפנתר, בכל עת שהוא מנחית עליך משימה בלתי אפשרית. כשם שאתה שונאאת הבוס ברגע ההנחתה, כך בדיוק מרגיש העובד שלך כשאתה מנחית עליו את המשימה שקיבלת. במקום מיואש אחד יש לנו עכשו עכשו שניים.
מה תעשה?, ראשית חשוב שתתייצב באומץ מול המנהל שלך ותנהל משא ומתן שפוי על לוחות הזמנים, ואם לא תצליח להשיג דחייה ותהיה חייב למחזר את ההנחתה, תעשה זאת לפחות בליווי קולות של שיתוף מול העובד שלך, כך שתצליח לגייס אותו מתוך שותפות להנחתה ורצון שלו להתגייס לעזרתך. מי יודע, אולי שניכם תצאו צועדים יד ביד ומאד מחוזקים מהסיפור.

עובדים שונאים מנהלים קמצנים
מי מהעובדים שלך העז לאחרונה להתווכח איתך, לאחר שהודעת להם, שאתה לא יכול לשלוח אף אחד לכנס או הדרכה כי "יש לכם ים של עבודה במחלקה...?. לעיתים נדמה, שבראש כל מנהל מצוי שעון, ובראשו מחוג שניות המתרוצץ בקצב של אירוע קרדיולוגי. כל שניה מרגישה כמו שעה,  שעה של בזבוז. לבטח יום היעדרות מחוץ למשרד נראה ומרגיש למנהל כמו סוף העולם, וכך מתרצים מנהלים את חוסר המוכנות שלהם לשלוח אנשים להדרכות. הדרכה אינה בזבוז משאבים ארגוניים, להיפך, היא אמצעי לספק מענה לצורך ארגוני, איננה מותרות אלא כלי ניהולי, כולל גם במקרים של הדרכה למטרת העשרה, שכן היא מעניינת, מרגשת ומעשירה את נפש בעליה, ומעניקה לו אורך רוח ונשימה, בדרך למילוי המשימות הבאות שהטיל עליו המנהל.

כשפיטר דרוקר גורו הניהול המודרני שטח את משנתו בכל הנוגע לשיטה המשרתת את העובדים בדרך להצלחה, הוא התיחס לכלים ולאמצעים ש 'מנהלים חכמים' יודעים להעמיד לרשות אנשיהם, כדי לשפר את יכולתם לתרום לביצועי הארגון והצלחתו. אם אתה מתעקש, שהעובדים שלך יסתובבו במסדרונות הארגון כשהם מיואשים ומתוסכלים ושונאים אותך, פשוט תיישם את חמשת משפטי הסירוס ובקלות "תרוויח" את השנאה שלהם.
ואם אתה נחוש בדעתך להיות עוד מנהל בישראל, שהעובדים שלו נושאים אליו עיניים, רואים בו מנטור ושותף לדרך, פשוט תשאל אותם שאלות, תקשיב לתשובות, תשקף ותעצים את החיובי שבעשייתם, תזכור להפגין אכפתיות ומעורבות בפרטים, ומהר מאד תגלה שהם מעריכים אותך, מחוייבים ומלאי תשוקה למענם ולמענך, לקדם כל יעד ומשימה שתציב להם.


________________________________________________

שירית בן- ישראל, יועצת אסטרטגית, מומחית לניהול רב תחומי, מנכ"לית STS – אימון וייעוץ עסקי

 

 

 הוסיפי תגובה    שלחי לחברה    גירסה להדפסה
כתבות נוספות במדור  
   
-->
 
על סדר היום
החדשות שלנו
מזווית נשית
סטטיסטיקה
הסיפור שלה
סיפורים מהחיים
 
נשים וכסף
נשים ועסקים
יזמות עסקית
שוק העבודה
שוק ההון
צרכנות
 
גוף ונפש
רוחניות
אימון אישי
רפואה אלטרנטיבית
פנג שואי
קבלה
מרפלקסולוגיה ללמידה
 
סטייל
אופנה
טיפוח ויופי
דיאטה ותזונה
עיצובים
חדש על המדף
מבצעים והנחות
 
דרך חיים
הטיפ היומי
אקדמיה לסקס
בריאות
הורות וילדים
הריון ולידה
זוגיות
אוכל
תיירות ונופש
 
סלון
תרבות ואמנות
ספרים
קולנוע וטלוויזיה
מופעים והצגות
תערוכות
 
אודות אסימון |  צרו קשר |  פרסמו אצלנו |  תנאי שימוש |  תקנון רכישה באתר |  אסימון, טיולי חוויה ברוח נשית |  רשימת העסקים
אסימון - © כל הזכויות שמורות
וייזנט - תוכנות לעסקים