קידום הוא רק הצעד הראשון בשורה ארוכה של משימות ואתגרים חדשים. מצד שני, אל תיבהלי: הנה כל מה שאת צריכה לדעת כדי להתמודד עם הסיטואציה על הצד הטוב ביותר
נשים שקודמו לתפקיד ניהולי מגלות בתוך זמן קצר שלפתע הן נאלצות להתמודד עם משימות ואתגרים חדשים. למרות שהשאיפה להתקדם היא חלק בלתי נפרד מהקריירה של כולנו, רק אחרי קבלת התפקיד הנחשק לפתע נגלים בפנינו הקשיים. בנוסף, כל תפקיד ניהולי מגלם בחובו גם אחריות גדולה. ההתמודדות עם האחריות היא לעיתים קרובות משאבת אנרגיות. מה שהרכיב את התפקיד שלנו עד לפני מספר ימים הופך להיות לא רלוונטי, מערכת הדרישות משתנה לחלוטין והציפיות מגיעות לשמיים.
קודם כל כדאי להירגע ולהבין שהקידום מלווה באופן טבעי במשברים. לוקח זמן להתרגל לכל תפקיד ניהולי, בעיקר במשרות בכירות או בארגונים גדולים. קחי בחשבון שאם לא היו לך הכלים, הידע והניסיון להתמודד עם קשיים מן הסוג הזה, סביר להניח שלא היית מקבלת את התפקיד מלכתחילה. מעבר לכך, התייחסי לימים הראשונים בתור תקופת למידה. בצעי רפלקציה וכתבי על עצמך משוב. בדקי איפה טעית, מה עשית נכון ומה יהיה הדבר הבא שתצטרכי לבצע על מנת למלא את התפקיד על הצד הטוב ביותר.
התמודדות מעשית עם כל אתגר חדש
אחרי ההכנה המנטאלית והפסיכולוגית תוכלי לעבור להתמודדות המעשית עם כל אתגר חדש. זכרי שמצופה ממך לדעת לנהל משא ומתן, אך אל תגבילי את עצמך לח
וקים מיושנים. אספי כמה שיותר מידע על הצד שמנגד, הקשיבי לאינטואיציות שלך ואל תחששי לבצע התאמות ושינויים. נהלי משא ומתן שמשקף את האינטרסים של החברה אך נסי להביא גם את עצמך לידי ביטוי. במידה ואת מרגישה שלמה עם התוצאות שהגעת אליהן, תוכלי לחשוף אותן בפני המנהלים ולקבל פידבק.
אתגר נוסף שצפוי ללוות אותך בתפקיד הניהולי החדש הוא קריאת דוחות כספיים. נגמרו הימים בהם הסתכלת רק על השורה התחתונה בתלוש השכר, היות ועכשיו יש לך אחריות על הדוחות הכלליים של החברה. הקדישי זמן לקריאת הדוח ואל תתביישי לבקש עזרה. התמקדי בעיקר בביאור מושגים ונצלי את הניסיון בארגון על מנת לקבוע סדר עדיפויות. אחרי שתדעי לקרוא את הדוחות הכספיים תוכלי גם לגלות מעורבות רבה יותר בישיבות המנהלים.
מלבד האמור לעיל, קחי בחשבון את ההתמודדות שלך מול אנשים מחוץ לחברה. בחלק מהמקרים תצטרכי לבצע פרזנטציות מול לקוחות, לקבוע תקציב למהלכי שיווק ולהתנהל מול גופים ציבוריים. מומלץ להרחיב את הידע הרלוונטי בנושא הזה בעזרת
קורס מנהלים מקצועי ולהתחיל מדברים קטנים שעושים הבדל גדול: קוד לבוש, שפת גוף, שפה וכדומה. נשמי עמוק לפני כל פגישה והרשי לעצמך לצאת להפסקות יזומות כדי להתרענן ולשאוף קצת אוויר צח.