כקוסמטיקאיות, אנחנו שואפות לאסתטיקה, לקהילה שמעריכה את ביצועינו וללקוחות שיוצאים יפים, רגועים ובעיקר – ממליצים.
מה ההבדל בין קליניקות מצליחות ובין נשות המקצוע, טובות ככל שיהיו – ומדשדשות?
אז ראשית כל – לימודי הקוסמטיקה הם בסיס אבל ממש לא מספיקים. חשוב כמובן להתמקצע בכל התחומים – טיפול באקנה,
קוסמטיקה רפואית ועוד
שימי לב שאת לימודי הקוסמטיקה ואת לימודי ההמשך תלמדי בבתי ספר מקצועיים, מוכרים וכאלה שעובדים בשיתוף פעולה עם קוסמטיקאיות נוספות.
ודאי שמעבר לכל ספק – המוצרים בהם את משתמשת עברו פיתוח מדעי הולם, מותאמים לאקלים ישראלי ונוסו על נשים כך שהתוצאות שהם מספקים מוכחות מדעית, ואושרו על ידי מדענים ואנשי מקצוע מוכרים.
2. על מנת לנהל קליניקה משגשגת עליך לבנות מותג – את המותג שלך. מה הערך המוסף שלך כקוסמטיקאית שיגרום לקהל היעד שאת בוחרת להגיע דווקא אליך?
הבליטי את ערכי העסק שלך, וקיימי עסק בריא עם כל הנהלים הדרושים לשקף את הערכים הללו בכל ממשק מול כל לקוחה: החל מהרגע שפגשה אותך באינטרנט, בעיתונות או בשלט חוצות,
דרך שיחה טלפונית מובנית ומקצועית
וכלה בטיפול ובמפגש הפרונטלי, וכמובן – ביחסים ביניכן בהמשך.
3. ודאי שאת "שוחה" היטב בבריכת המספרים של העסק שלך. עסק משגשג הוא עסק מנוהל, עסק שיודע כמה נכנס כל חודש, כמה יוצא, ומה הרווח הנקי שלו. אל תשכחי להקצות חלק מהרווחים לטובת פיתוח העסק והרחבתו, על אף שמפתה לקחת את כל הרווח הביתה.
4. התמחי במכירות. מכירות משמעותן העברת השליחות והייעוד שלך כקוסמטיקאית ושל העסק שלך כעסק של איכות חיים – ללקוחות. אם אינך יודעת למכור, הווה אומר – את מונעת מאנשים ונשים את המתנה שניחנת בה – יש קורסים והשתלמויות למכירות אשר מיועדים ספציפית למקצועות היופי, ולא תאמיני אילו הזדמנויות מכירה מדהימות את עלולה לפספס רק מחוסר ידע במכירות.
5. ודאי שאת לוקחת ייעוץ עסקי ומנטורינג מבעלת ידע וניסיון בתחום הקוסמטיקה. מישהי המבינה לעומק את התחום, והיא עצמה בעלת מותג קוסמטיקה משגשג תוכל לתת לך השראה, אנרגיות והכי חשוב – יצירתיות וידע עסקי לגבי פיתוח, הגדלת והצמחת העסק שלך.
ליווי מקצועי צמוד הוא מפתח חשוב בבניית קליניקה משגשגת, להשתלם בידע חדש אותו תוכלי להעביר ללקוחות שלך – שירצו לחזור שוב ושוב, למידת סוגי טיפול חדשניים, חשיפה לטרנדים חדשים בתחום וכמובן – התמקצעות עמוקה בטכנולוגיות טיפול המתחדשות מדי תקופה קצרה – את הרי לא רוצה להפוך ללא רלוונטית, נכון?
6. והכי חשוב – אל תשכחי לצ'פר ולשמר לקוחות קבועות וחוזרות – הן המפתח לכל קליניקה משגשגת!
המאמר באדיבות
יפית אלימלך - פיתוח וייצור מוצרי קוסמטיקה רפואית ומייסדת בית ספר לקוסמטיקה