• הטיפול הרפלקסולוגי פותח נתיב חלופי המחזק הקשבה והתבוננות דרך הנתיבים המסתוריים באמצעותם מתחברים אברי הגוף אל נקודות השתקפות בכפות הרגליים.
• ההתחברות החדשה מעשירה את העולם הפנימי של הילד ומוציאה לאור יכולות וכישורים עצמיים שטרם נחשף להם, למשל: הקשבה "לאוזניים הפנימיות" והתבוננות "בעיניים הפנימיות" – להרהורי הלב והרגשות העולים.
• הטיפול הרפלקסולוגי משפיע על מערכת העצבים ובכך מאפשר הפגת מתחים, רגיעת ההתרוצצות הגופנית והמחשבתית והורדת "טורים". מוקנית תחושת ביטחון שמישהו "מחזיק אותך" בכפות הרגליים.
• התהליך הטיפולי משפיע על רמת הקשב והריכוז ומעודד את העצמתו בבית-הספר ובבית, בתחום האישי, הלימודי והחברתי.
• טכניקות הטיפול ייחודיות ומותאמות ליכולותיו האישיות של הילד המטופל. בכל שיעור מתבקש חיבור בין האינטואיציה והיצירתיות של המטפל/ת והצורך בפתרונות למצב הילד.
• למידה רב חושית אפקטיבית ומאתגרת נותנת "מפתחות וכלים" להמשך, כמעין "צידה לדרך".
• מטרה נוספת היא לסייע לילד להתמודד עם גורמים מסיחי דעת באופן מבוקר והדרגתי באמצעות חשיפה למסרים ורצפים תחושתיים, תנועתיים, שמיעתיים, חזותיים, מילוליים וכמותיים.
• &nb
sp;הטיפול מסייע לפיתוח יכולת התאפקות ודחייה של סיפוקים מיידיים. מלמד עיתוי ומיתון תגובה תוך תרגול טכניקת ע.נ.ת
עצירה-----נשימה-----תיקון
• הטיפול עשוי להפחית את מידת הסלידה וההתנגדות למאמץ מנטאלי מתמשך על ידי מתן תחושת סיפוק וניצחון בחוויית למידה בלתי-שגרתית, מדורגת, מובנית ומאוד מהנה.
• נעקף הקושי של לימוד קריאה כתיבה וחשבון דרך הקניית יכולת חשיבה צורנית, סימבולית, מילולית וכמותית.
• משתפרת זריזות המחשבה תוך תרגול זיכרון של רצפים תחושתיים.
• העלייה ברמת המודעות העצמית מובילה לפתיחת שער לשינוי ההתנהלות תוך לקיחת אחריות עצמית וקבלה של סמכות הורית.
• תחושת השליטה המחודשת שרוכש הילד וההכרה ביכולותיו מעלה את המוטיבציה שלו להצלחה.
_____________________________________
אתן מוזמנות להיכנס לפורום רפלקסולוגיה למשפחה, בהנהלתה של אורית ששון, לשאול שאלות ולקבל הבהרות על הסדנא.