אתם לא חושבים על זה בכלל, שכן את החשיבה האחראית
והנבונה עשיתם מוקדם יותר, והתחייבתם לתשלום בהוראת קבע. כרטיס האשראי נסלק, הכסף
שלכם עובר לחשבון חברת הביטוח, ואתם, איך אומרים? מכוסים. כל יום, כל שבוע, כל
חודש וכל שנה, עד אשר לפתע משהו קורה. החיים משתנים, ופתאום אתם או מישהו מבני משפחתכם
זקוק לסיוע בסיעוד. תביעת סיעוד היא לא דבר יוצא דופן, אבל לפעמים התשובה שתקבלו
תפתיע אתכם בהחלט.
המוני ישראלים
מתפלאים לגלות כי אפילו שהם עשו את חלקם בעסקה בנאמנות, ושילמו את דמי הביטוח שלהם
חודש בחודשו, הרי שכאשר מגיע רגע האמת, חברת הביטוח לא ששה לשלם. הם יציגו סעיף זה
או אחר, משפט זה או אחר, אשר פותרים אותם, כביכול, ממתן הסיוע הסיעודי עליו אתם
משלמים מזה שנים ארוכות. אל תיבהלו, יש דרך לצאת מהסיפור הזה.
הדרך אולי
ארוכה – אבל היא חיונית
להרים טלפון
לשירות הלקוחות זה רעיון טוב, לפחות כך נדמה, אך זה לא הדבר היעיל ביותר, בטח כאשר
מה שאתם באמת צריכים כרגע זה להרים טלפון לעורך-דין המתמחה בתביעות מסוג זה. תחום
תביעות הביטוח הוא תחום שלם בפני עצמו, הדורש התמחות, ידע והכרות עם השיטות השונות
והחוזים השונים של חברות הביטוח.
כדי לבצע תביעת
ביטוח סיעודי בצורה אפקטיבית ומהירה ככל הניתן, יש לפנות לעורך דין מיד עם קבלת
הסירוב מחברת הביטוח. כמעט במאה אחוז מהמקרים הניסיון לשכנע את חברת הביטוח לשלם
לכם את הקצבה המגיעה לכם לאחר שהם הודיעו לכם כי אתם לא זכאים לה, הוא ניסיון עקר.
הפניה לעורך דין המתמחה בניהול תביעות סיעוד היא הדרך הנכונה, אשר תביא לתוצאות
המהירות ביותר.
1.
בצעו תיעוד של כל דבר, כל שיחה, כל מסמך וכל מייל
שקיבלתם או שלחתם. המסמכים הללו, כולל כמובן הפוליסה המקורית, הוכחת התשלום
וכיו"ב, הם שיבנו את הבסיס לקייס שלכם, והם הכרחיים לניהול התביעה כבר מן
הרגע הראשון.
2.
אתם צריכים ליצור קשר עם חברת הביטוח ולדרוש את
מה שמגיע לכם. אם הם מאשרים את התביעה, מעולה, המתינו בסבלנות והכסף יתחיל להגיע.
אולם אם הם שוללים אותה, זה הזמן להביא את כל החומרים הנ"ל לעורך דין, כולל
את התיעוד של השיחה המקורית עימם, ואת השלילה של זכאותכם.
חשוב לזכור!
ישנם מקרים בהם
תביעת סיעוד תענה לשלילה כי אכן תנאי הפוליסה מדגימים באופן חד-משמעי כי אינכם
זכאים לסיוע. לא תמיד בעת חתימה על תנאי פוליסת ביטוח אנו ערים לגמרי לכל התנאים
והסעיפים השונים, ולעיתים אנו גם פשוט לא מבינים אותם. אם אתם לפני חתימה על
פוליסת ביטוח והתחלת תשלום חודשי, כדאי לוודא מול החברה (ולעיתים מול עו"ד)
כי הכול ברור, והגיוני לגמרי.
במידה וחברת
הביטוח הדגימה באופן חד משמעי כי אינכם זכאים לסיוע, הרי שיכול להיות שאתם כן
זכאים לפיצוי, על רקע של הטעיה או חוסר שקיפות וכיו"ב. |