היצע הקורסים בישראל גדול ורחב יותר מאי פעם. רבים מהקורסים השונים טומנים בחובם הבטחה לשיפור ולקידום מקצועי. לא תמיד ברור אילו קורסים אכן יהיו מסוגלים להציע תרומה של ממש לרזומה של הלומד בהם. לכן, חשוב לבחור את הקורס אליו נרשמים בזהירות ותוך בחינה של רמת התכנים ושל רמת המרצים.
תרומה מקצועית חשובה
בין הקורסים השונים שטומנים בחובם הבטחה לתרומה של ממש לקורות החיים ניתן למצוא את אלה שעוסקים בתחום של
ניהול השיווק. לדעתנו, קורסים שעוסקים בתחום זה באופן מקצועי יניבו תרומה של ממש ללומד בהם ויסיעו במציאת עבודה או לחילופין – בקידום מקצועי במקום העבודה הנוכחי ובקריירה בכלל.
כדי לבסס את הטענה שקורסים בשיווק אכן יעילים ומועילים, נפרק את התחום לשניים ונבחן עבור כל אחד מהמרכיבים – מהי תרומתו לרזומה. התחום הראשון יהיה כמובן ניהול והתחום השני יהיה – שיווק.
סוד הניהול המקצועי
הפקולטות לניהול שבאקדמיה כמו גם במרכזים חוץ אקדמאיים להכשרת מנהלים, מציעים הרבה מאוד קורסים שמטרתם פיתוח המנהלים. כל הקורסים הללו, לרבות אלה הקשורים בתחום השיווק והמכירות, מבוססים על ידע וניסיון משולבים. השילוב הזה, שחלקו נשאב מתוך מחקרים מדוקדקים וחלקו נשען על ממד של ניסיון של ממש, נותן למנהל הקיים או העתידי כלים חשובים מאין כמותם.
אם בעבר, כדי להצליח בתחום הניהול היה צריך לעבור דרך חתחתים וללמוד בעיקר מתוך ניסיון עצמי, כיום המצב שונה. למעשה, כדי להתקדם בתחום הניהול, מצפים ארגונים שונים שהמועמדים יהיו בעלי ידע מוכח שנרכש בקורס רציני.
עולם של שיווק
אחרי שראינו שכדי להצליח בתחום הניהול מומלץ מאוד לרכוש ידע ניהולי באמצעות קורסים ייעודיים, נעבור לצד השני של הקורס שבו אנו עוסקים – תחום השיווק. בעולם העסקים והניהול יודעים שאנשי השיווק והמכירות הם הפונקציה החשובה ביותר בכל ארגון. גם כאשר מדובר לדוגמא על חברות ההיי טק בעלת הפיתוחים הטובים ביותר, הרי שאם הללו לא ימכרו היטב, החברות יפסידו ויסגרו. במקביל, גם כאשר מדובר על חברות מסורתיות, שעוסקות במכירת מוצרים בני קיימא, לאנשי השיווק השפעה מכרעת על הצלחתו של הארגון.
זה המקום להדגיש שהצלחה של מחלקה או אגף שעוסקים בשיווק ומכירות תלויה לא מעט במי שעומד בראש – במנהל השיווק. לכן, אין ספק שכאן דרש לארגונים השונים אדם בעל יכולת טובה, ידע וכישורים. את הידע רוכשים, מטבע הדברים, בקורסים שונים ואחד החשובים שבהם הוא של ניהול השיווק.
מתכון להצלחה
לפני סיום נדגיש דבר נוסף – קורסים בניהול השיווק יכולים להיות בנויים במתכונות שונות. יש קורסים שמיועדים במיוחד לאנשי שיווק, אחרים מיועדים למהלים כללים שרוצים גם רקע בשיווק. בין הבוחרים ללמוד בקורסים כאלה ניתן למצוא גם אנשי פרסום וקידום מכירות שרוצים לשפר את יכולתם המקצועית וגם אנשים בתחילת דרכם המקצועית.
לימודי קורסים בניהול השיווק - האם הם יתרמו לרזומה שלך?
היצע הקורסים בישראל גדול ורחב יותר מאי פעם. רבים מהקורסים השונים טומנים בחובם הבטחה לשיפור ולקידום מקצועי. לא תמיד ברור אילו קורסים אכן יהיו מסוגלים להציע תרומה של ממש לרזומה של הלומד בהם. לכן, חשוב לבחור את הקורס אליו נרשמים בזהירות ותוך בחינה של רמת התכנים ושל רמת המרצים.
תרומה מקצועית חשובה
בין הקורסים השונים שטומנים בחובם הבטחה לתרומה של ממש לקורות החיים ניתן למצוא את אלה שעוסקים בתחום של ניהול השיווק. לדעתנו, קורסים שעוסקים בתחום זה באופן מקצועי יניבו תרומה של ממש ללומד בהם ויסיעו במציאת עבודה או לחילופין – בקידום מקצועי במקום העבודה הנוכחי ובקריירה בכלל.
כדי לבסס את הטענה שקורסים בשיווק אכן יעילים ומועילים, נפרק את התחום לשניים ונבחן עבור כל אחד מהמרכיבים – מהי תרומתו לרזומה. התחום הראשון יהיה כמובן ניהול והתחום השני יהיה – שיווק.
סוד הניהול המקצועי
הפקולטות לניהול שבאקדמיה כמו גם במרכזים חוץ אקדמאיים להכשרת מנהלים, מציעים הרבה מאוד קורסים שמטרתם פיתוח המנהלים. כל הקורסים הללו, לרבות אלה הקשורים בתחום השיווק והמכירות, מבוססים על ידע וניסיון משולבים. השילוב הזה, שחלקו נשאב מתוך מחקרים מדוקדקים וחלקו נשען על ממד של ניסיון של ממש, נותן למנהל הקיים או העתידי כלים חשובים מאין כמותם.
אם בעבר, כדי להצליח בתחום הניהול היה צריך לעבור דרך חתחתים וללמוד בעיקר מתוך ניסיון עצמי, כיום המצב שונה. למעשה, כדי להתקדם בתחום הניהול, מצפים ארגונים שונים שהמועמדים יהיו בעלי ידע מוכח שנרכש בקורס רציני.
עולם של שיווק
אחרי שראינו שכדי להצליח בתחום הניהול מומלץ מאוד לרכוש ידע ניהולי באמצעות קורסים ייעודיים, נעבור לצד השני של הקורס שבו אנו עוסקים – תחום השיווק. בעולם העסקים והניהול יודעים שאנשי השיווק והמכירות הם הפונקציה החשובה ביותר בכל ארגון. גם כאשר מדובר לדוגמא על חברות ההיי טק בעלת הפיתוחים הטובים ביותר, הרי שאם הללו לא ימכרו היטב, החברות יפסידו ויסגרו. במקביל, גם כאשר מדובר על חברות מסורתיות, שעוסקות במכירת מוצרים בני קיימא, לאנשי השיווק השפעה מכרעת על הצלחתו של הארגון.
זה המקום להדגיש שהצלחה של מחלקה או אגף שעוסקים בשיווק ומכירות תלויה לא מעט במי שעומד בראש – במנהל השיווק. לכן, אין ספק שכאן דרש לארגונים השונים אדם בעל יכולת טובה, ידע וכישורים. את הידע רוכשים, מטבע הדברים, בקורסים שונים ואחד החשובים שבהם הוא של ניהול השיווק.
מתכון להצלחה
לפני סיום נדגיש דבר נוסף – קורסים בניהול השיווק יכולים להיות בנויים במתכונות שונות. יש קורסים שמיועדים במיוחד לאנשי שיווק, אחרים מיועדים למנהלים כללים שרוצים גם רקע בשיווק. בין הבוחרים ללמוד בקורסים כאלה ניתן למצוא גם אנשי פרסום וקידום מכירות שרוצים לשפר את יכולתם המקצועית וגם אנשים בתחילת דרכם המקצועית.