הפכי לעמוד הבית
על סדר היום נשים וכסף גוף ונפש סטייל דרך חיים סלון פורומים שדרת אסימון קשרים
כתובת דוא"ל: סיסמא:  עדיין לא חברה?  הצטרפי עכשיו   שכחת סיסמא?
על סדר היום
 |  החדשות שלנו  |  מזווית נשית  |  סטטיסטיקה  |  הסיפור שלה  |  סיפורים מהחיים
סיפורים מהחיים

האמת נמצאת בדברים הקטנים. אנחנו פותחות מדור חדש באסימון שנקרא 'סיפורים מהחיים'. אתן מוזמנות לשלוח אלינו סיפורים קצרים על דברים שקרו לכן, אנקדוטות מהחיים, שבא לכן לשתף בהן את שאר הגולשות  
כתבות נוספות
* בחזרה לפרופורציות
* דו''ח תמונת מצב חברתית
* נסתרות הדרכים
 
     
 
עוד באתר -
ארגוני נשים   |   קווי מצוקה   |   לוח אירועים   |   טיולי נשים   |   קשרים באסימון   |   אינדקס עסקים   |   הצטרפו לקבוצת אסימון   |  
המומלצים -
מתכונים   |   מחשבון נומרולוגיה   |   מחשבוני דיאטה   |   אסטרולוגיה   |   משחקים   |  
asimon180.jpg
    asimon120.jpg
 

בחזרה לפרופורציות
כפטריות אחרי הגשם צצים עוד ועוד מגדלים, כבר אין יותר בניינים רגילים הבנויים על 8 קומות, פלוס פנטהאוז לטחונים שבינינו. זה כבר פאסה. עו"ד בטי אדר ביקרה ביריד הדירות הארצי
מאת: עו"ד בטי אדר
28/10/2009

גם אני הייתי ביריד הדירות הארצי. היריד הזכיר לי קוריוז ישן אודות אותו שליח פיצה שרשם בקורות החיים שלו שהוא עבד במחלקת ההפצה של החברה. עניין של שיווק. כך גם ביריד הדירות- כל מרפסת היא "דק", כל בניין מגורים הוא "מגדל", וכל חצר-גינה הם "שמורת טבע".

הפקידים המסורים ידעו לספר על "מנהטן" ממש במרכז מודיעין או גבעתיים, הפרסומות הציגו תמונות מפתות של מגדלורים מוארים בלילה, גבוהים מן העיר הנחותה שתחתיהם, והמילים המהממות לא נחסכו: "לובי מפואר", "חניון יוקרתי", "עיצוב אדריכלי", "מנהטן, אמרנו?".
השאלה שלי היא- מי בכלל רוצה לגור במנהטן? מה עם מי שרוצה סתם לגור בנס ציונה? האם אותם מוכרנים מיומנים באמת חושבים שבעצם המילה "מנהטן" חבוי קסם שיעורר בנו, האנשים הפשוטים, את השאיפות הכמוסות ביותר- לחיות בסקס של העיר הגדולה בשכנות לוודי אלן?
האינטרס ברור: אם את רוצה לגור במנהטן, את צריכה לשלם יותר כסף. אולם הם שכחו דבר אחד חשוב- אותם מגדלים כשמם כן הם: מגדלים ענקיים שמאכלסים מאות של אנשים, כלומר מדובר לכל היותר בשוק של מנהטן או בטיילת השכונתית של ניו יורק. תחנת רכבת עמוסה 24 שעות ביממה. אז לשם מה הכסף? אולי ריצוף השיש האיכותי בלובי שיובא במיוחד מאיטליה.
 
כפטריות אחרי הגשם צצים עוד ועוד מגדלים, כבר אין יותר בניינים רגילים הבנויים על 8 קומות, פלוס פנטהאוז לטחונים שבינינו. זה פאסה, שנות התשעים. אפשר בכלל להכיר מאות שכנים? וכשהילדים יירדו לשחק למטה- האם ההורים הממוצעים יוכלו לדעת עם מי בדיוק יישחקו ילדיהם? כמה יעלו דמי ועד הבית? כמה זמן ניאלץ להמתין עד שתעלה המעלית מהלובי לדירה? ואיך נראים האנשים מהמרפסת- סליחה, מהדק של קומה 35- גפרורים או נמלים?

הכל בשיווק, גבירותיי, הכל בשיווק. אנסה להסביר איך הדבר נעשה:
מכנים את הפרוייקט הנדלנ"י: "המתחם היוקרתי החדש". ואז מתחילים לפזר שמועות שהמתחם הוא כמו מועדון סגור למצליחנים בלבד- והרי מי לא רוצה להשתייך למועדון המצליחנים, אפילו גראוצ'יו מרקס לא היה מתנגד. לאחר מכן מגיע שלב הפרסום הרשמי- זה עם השלט היפה הענקי המתנוסס מעל האוטו המזיע בפקק- עיר קטנה חסרת חשיבות כשמעליה צריח גבוה וגאה, מתנוסס הוא בלילה, כשזרקורים רבי משמעות מפנים אליו תשומת לב. תחת התמונה- שכמובן תוכננה שעות במחשב- יודגשו מילים כמו "יוקרה", "פאר", "הוד", "נשגב", ועוד מושגים מן המילון שמטרתם להדגיש את

עליונות המבנה על כל אלה שנותר להם רק לחלום. כמובן שחובה לצרף לכל הפרוייקט השיווקי הזה גם פרסומת בטלוויזיה עם מוזיקת רקע מנצחת של הפילהרמונית המלווה בצילומים מסביב למגדל המדומה משל היה סלבריטי על השטיח האדום, וכל שנותר לאזרח הפשוט הוא לשמוט לסת, להזיל ריר ולהרים טלפון למתווך.
ובכן, לא בדיוק, אולם זוהי המטרה המוצהרת של הקבלנים, המוכרנים ואנשי השיווק: למכור לנו את המבנה עם הקירות, הרצפה והתקרה המוכרים כסמל של יופי, הצלחה ומעמד.
הכל בשיווק, גבירותיי.
אז כאשר מבנים רגילים לחלוטין נחשבים לסמל של סטטוס, מה הפלא שאנשים שנחשבו פעם למצליחים בזכות מעשיהם לא מסתפקים בזה עוד ומחפשים משמעות בחפצים שכספם רכש. מבחינתם זוהי החותמת לכך שהנה גם הם הצטרפו לחוג שבו הכל אפשרי, הכל מותר, ו"העליונות", לכאורה, היא לא מילה גסה.

לפני כחודש פרסם עיתון נפוץ רשימה של "השווים". הרשימה כללה רווקים ורווקות המבוקשים בשוק בשל עושרם הכספי. תהיתי האם ניתן היה במקביל לפרסם את רשימת השווים בחוג הספרותי והאינטלקטואלי גם-כן, כלומר רווקים ורווקות שהם סופרים, פילוסופיים, משוררים, ציירים. גם הם שווים- הרבה מאד. גם הם אליטה. גם הם הקרם דה-לה קרם. מדוע שלא נעודד נשיאת עיניים לחוג השכל כמו שמעודדים הערצה לחוג הסילון?
אולי אז לא נצטרך פרסומות מצחיקות של קבוצת לבנים וחלונות שאמורות לעורר בנו רגש; לא נצטרך שיעבדו עלינו עם "מגדלים", אלא שיפתו אותנו עם ספרים וכח החשיבה והרעיון; אולי אז- במקום לכמוה ל"נשגבות" פיננסית, נשתוקק לעליונות שכלית, שבינינו- היא החשובה וגם היפה יותר.
ההתייחסות השטחית הזאת היא באמת מופרזת, ואני משוכנעת שרובנו לא נופלים ברשתה המפוקפק. אין בה ולא כלום. כולה חיצוניות מפוארת של מכבסת מילים ותמונות שעובדו במחשב. בסך הכל עדיין מדובר בבית דירות מוגדל בשקל תשעים כפול מיליון. אני מקווה שבקרוב תהיה כתבה בעיתון עם רשימת השווים והשוות בתחום מקצועות הרוח, ולצד הכתבה תהיה פרסומת של בניין מגורים נחשק בשל קרבתו לפארק שעשועים, לבית הספר, הגן והספרייה העירונית, עם נוף מהמם מהמרפסת שממנה עוד אפשר לראות בבירור אנשים.

________________________________
עו"ד בטי אדר, חברה בועדה לקידום מעמד האישה בלשכת עורכי הדין 

 

 הוסיפי תגובה    שלחי לחברה    גירסה להדפסה
טורים נוספים  
הנשים למנהיגות הנשים למנהיגות
עימות או עמימות עימות או עמימות
יש לי ערכים יש לי ערכים
צרכנות נבונה צרכנות נבונה
יונית ורונית לומדות ביחד יונית ורונית לומדות ביחד
אסתר המלכה אסתר המלכה
טורים נוספים  
הנשים למנהיגות הנשים למנהיגות
עימות או עמימות עימות או עמימות
יש לי ערכים יש לי ערכים
צרכנות נבונה צרכנות נבונה
יונית ורונית לומדות ביחד יונית ורונית לומדות ביחד
אסתר המלכה אסתר המלכה
כתבות נוספות במדור  
את מי שאת את מי שאת
עליזה לביא בסיור במקלט נשים עליזה לביא בסיור במקלט נשים
נשים בישראל נשים בישראל
אין גירושין ללא גישור מקדים אין גירושין ללא גישור מקדים
הואגינה שוברת טאבו הואגינה שוברת טאבו
   
-->
 
על סדר היום
החדשות שלנו
מזווית נשית
סטטיסטיקה
הסיפור שלה
סיפורים מהחיים
 
נשים וכסף
נשים ועסקים
יזמות עסקית
שוק העבודה
שוק ההון
צרכנות
 
גוף ונפש
רוחניות
אימון אישי
רפואה אלטרנטיבית
פנג שואי
קבלה
מרפלקסולוגיה ללמידה
 
סטייל
אופנה
טיפוח ויופי
דיאטה ותזונה
עיצובים
חדש על המדף
מבצעים והנחות
 
דרך חיים
אקדמיה לסקס
הורות וילדים
בריאות
הריון ולידה
זוגיות
אוכל
תיירות ונופש
 
סלון
תרבות ואמנות
ספרים
קולנוע וטלוויזיה
מופעים והצגות
תערוכות
 
אודות אסימון |  צרו קשר |  פרסמו אצלנו |  תנאי שימוש |  מפת האתר |  ארכיון כתבות |  תקנון רכישה באתר |  אסימון, טיולי חוויה ברוח נשית |  רשימת העסקים
אסימון - © כל הזכויות שמורות      עיצוב: סטודיו Symbols
וייזנט - תוכנות לעסקים