חג החנוכה הינו חג נפלא, מלא שמחה וחג של הרבה הזדמנויות לקידום העסק שלכם.
בחג החנוכה חלקנו מבקרים אצל קרובי משפחה,
מבלים עם הילדים אצל הסבים והסבתות,
מחלקים סביבונים עם ושוקולדים לאחיינים ופוגשים חברים באירועים שונים של הילדים או של המבוגרים.
כבעלי עסקים אנחנו משקעים הרבה זמן, אנרגיה וכסף לחשיפה ושיווק המיועדים ליצירת קשרים.
המשפחה והחברים –הם האנשים, שכבר מכירים אותנו ואוהבים אותנו (חוץ מהגיסה הקנאית והדודה הזקנה שמזמן חיה בעולם משלה). אנשים אלו מוכנים ואפילו שמחים לעזור לנו להצליח.
שאלה שכדאי לכם לשאול את עצמכם כעת היא : האם המשפחה והחברים יודעים מה אתם עושים?
להלן ארבעה צעדים, שיעזרו לכם להפוך קרובי משפחה וחברים ליחצנים ושגרירים של העסק שלכם:
1.תספרובכמה משפטים: מהי המהות של העסק שלכם? מהם המוצרים שלכם? מומלץ לעשות דגש על התועלת, שמוצרים אלו מביאים, לפעמים כדאי גם להוסיף מהי התועלת הסמויה של המוצרים?
לדוגמה: בשיעורים פרטיים בנוסף לימוד ידע מסוים (תועלת הגלויה ) מגבירים הביטחון העצמי הילד (תועלת סמויה)
2. תסבירו להם את אופן פעולת העסק ("האיך"?) ומיקומו: פרטני, קבוצות קטנות, מוכר, משכיר, אצלי בבית, בבית הלקוח וכו – תהיו כמה שיותר ספציפיים וברורים.
3.תגדירו מי הוא הלקוח שלכם? לאילו קשרים אתם זקוקים ? פשוט תבקשו עזרה.
תמליצו ל"לשגרירים" לאסוף את הפרטים של המתעניינים ולהעביר אותם אליכם, ולא לסמוך רק על זה שהמתעניינים יתקשרו אליכם.
4. תקפידו להיות כל הזמן מצוידים בכרטיסי ביקור, פליירים או גלויות. כדי שתחלקו אותם לחברים ולבני המשפחה.
קצת מביך בהתחלה? אולי... יחד עם זאת מתרגלים – מתרגלים!
לבעלי עסקים מתחילים יש ערך מוסף בפעילות זאת: הם מכריזים בפני המשפחה:" יש לי עסק! קחו את זה ברצינות".
בנוסף אתם נחשפים לנקודות מבט ורעיונות שונים שיכולים להגיע מבני המשפחה.
חוץ מי זה עכשיו נדע מי הוא החבר האמתי, ומי בא רק בגלל סופגניות?!
אני מאחלת לכולם חג חנוכה שמח!
הרבה ניסים ונפלאות!