שני שליש מכל פעילות תחרותית ברשת החברתית נעשית על ידי אישה. כך עולה מנתונים שנאספו על-ידי חברת COMLEAD, חברה העוסקת בתחום אפליקציות גנריות לרשת החברתית. עוד נמסר, כי היום הפעיל ביותר הינו יום שלישי, בו מתבצעת פעילות (בעיקר ההצבעות) בהיקף הגדול ב43% ביחס לממוצע. יודגש, כי הנוכחות הגבוהה ביותר ברשת נמדדה בימי חמישי, יום בו משתמשים מעלים סטטוסים ומשתפים חברים.
בנוגע לתחרויות, שעת הפעילות הפופולארית ביותר היא בין 19:00 ל- 20:00 ומשקפת קפיצה של כ200%, ביחס לשעות פעילות אחרות, כגון: 12:00 עד 14:00 ו-21:00 עד 23:00.
הראל צדוק, מנכ"ל חברת COMLEAD מספר:"...לא הופתענו לגלות שנשים הם פעילות יותר מגברים, הרי זה ידוע שנשים מגלות יותר מגברים אמפטיה וסקרנות. לאור גלי המחאה, שוק הפרסום נמצא במצב חוסר וודאות. כדי לא לקבל ביקורת על בזבזנות יתר, כל החברות הגדולות במשק מחכות לזמנים טובים יותר ולא יוצאות בקמפיינים גדולים בכלי המדיה המרכזיים. אך צורך לפרסם עדיין קיים, לכן, הן מפנות את משאבים התקציביים לכיוון רשתות חברתיות, מדיה הנחשבת כפחות פורמאלית. למזלם, ברשת מחכה להם קהל היעד הנחשק ביותר (יותר ממחצית משתמשי הפייסבוק הם בגילאים 18-35) פעיל וצמא לחוויה פרסומית מסוג אחר
. הנתונים מצביעים, כי דווקא נשים הם הקהל הפעיל המגיב יותר לפעילויות שיווקיות בפייסבוק, כגון תחרויות, שידועות כבעלות אופי חוויתי במיוחד..."
כמו כן, שמנו לב לתופעה מעניינת: ככל שאנחנו מתרחקים ממערב ומתקרבים למזרח, מעורבות הנשים בפייבוק יורדת ולהפך. כך, אם בארה''ב היחס בין נשים לגברים עומד על 45%/55% לטובת נשים, בארצות אירופה החלוקה כמעט שווה עם עדיין יתרון קטן לנשים. בארץ, נשים מאבדות את היתרון לטובת גברים (47%/53%) ובארצות ערב לא רק עולם האמיתי שייך לגברים, גם בפייסבוק הם שולטים ביחס שליש/שני שליש.
קשה לייחס את רמת הפעילות לרמת ההשכלה, מכיוון שגם ביפן, ארץ שבה נשים מושכלות לא פחות מגברים, האחרונים עדיין שולטים ובגדול. ככל הנראה, ההשפעה העיקרים בא מהרגלים תרבותיים: בחברה שמרנית יותר נשים משתמשות בפייסבוק פחות ובצורה משמעותית. למרות זאת שב-COMLEAD הוכיחו שבמקרה הספציפי הזה, הרוב אינו קובע. הכוח האמיתי נמצא בידיהן של נשים.
______________________________________
*הנתונים מבוססים על הסטטיסטיקה של אפליקציית תחרות תמונות PICcon.