מדיטציה שימשה מקובלים רבים בכל התקופות לעניינים שונים עד כדי רמות נבואה. הם ידעו היטב את סודי הסודות באופן בו ניתן להגיע להארה המוחלטת. לשיטתם אותיות לשון הקודש מהוות סמלים וקודים נסתרים המופיעים בסוד הצירופים בכתבי הקבלה. כך שמי שיטה עצמו וילמד את הסוד יוכל עשוי לחולל שינויים דרמטיים נפלאים וכל זאת בדרך ה"כוונה" העשויה להביא את האדם למצבים תודעתיים ומדיטטיביים עמוקים מאוד.
בכלליות, טכניקה זו מאפשרת התקשרות רוחנית גבוהה עם עולמות עליונים וכתוצאה מכך ניתן לתעל את ערוצי האנרגיה הקיימים בנו לצורך שינוי המציאות: לשחרר כעסים ומתחים,שיפור הביטחון העצמי,יחסי אהבה, ריפוי ולהשפיע מהרוחני לגשמי לצורך שפע ופרנסה. ב"כוונה" קיימות מדרגות רוחניות שונות כאשר ההבדלים ביניהן מהותיים ומקורם בשיטות השונות המופיעות בספרות הקבלית, בדרגת העוסקים במלאכה זו וברמת בקיאותם הנדרשת. השימוש ב"כוונה" קדם לקבלת האר"י אך בשל הצנעת סודות הקבלה ע"י חבורה מצומצמת של עוסקים בתחום נדחקה טכניקה עתיקה זו לקרן זווית, עד אשר האר"י הקדוש בצפת חשף אותה באופן גלוי והתיר את השימוש ב"כוונה" לאלו הלומדים קבלה ממש. שכן לשיטתו ה"כוונה" היא בעצם אורח חיים ממש ולא חוויה מזדמנת.
אחת מהשיטות הנכונות והבטוחות לכונן התקשרות מיידית עם עולמות עליונים היא שימוש בצירופי השם הוי"ה ובסמלים קבליים כגון: מגן דוד, מנורה (למנצח) עפ"י כתבי החיד"א. בדרך זו האדם מגיע בעיקר לשלווה, רוגע ולהתבוננות פנימית להכרת נפשו.
שיטות נוספות קיימות בזוהר הקדוש שחולל מהפכה מחשבתית בעולם הקבלה בתחום ה"כוונה" מפני ששנים ארוכות סברו שהוא אינו עוסק בכך. אולם, האר"י בכתביו מגלה כי הזוהר גדוש בדרכים רבות ומדבר בקטעים נרחבים על ה"כוונה הקבלית". אך גם קבלת האר"י אינה מנדבת פרטים גלויים יתר על המידה בעניין ה"כוונה". אולם, אנשי קבלה גדולים חשפו חלקים גדולים העוסקים ללא סוף בשיטות ה"כוונה" בספרים: "שער הכוונות" ו"פרי עץ חיים". צירופי הכוונות הידועים לאנשי קבלה יחידים הם שם ע"ב (סוד הצירופים שהיה חקוק על מטהו של משה רבנו ואיתו עשה נפלאות גדולות- הוצא
ת מים מן הסלע, חציית ים סוף וכו'.) ושם בן מ"ב או בשמו הנרדף "אנא בכוח" (תפילה שתיקן ר' נחוניה בן הקנה). לצערי,ישנה אסכולה מצומצמת הטוענת ששימוש בשמות ע"ב ומ"ב לצורך "כוונה" הוא נכון וראוי בשל העוצמה הטמונה בשמות הקודש הללו שדרכם ניתן להגיע למדרגה רוחנית גבוהה יותר וכך הם מפיצים את "הכוונה" הקבלית לכל המתעניין.יובן למעיין בנאמר כי התנגדותי לדרך זו נעוצה בעובדה ששמות קודש הינם מרכיב עיקרי ויסודי בסודות הקבלה המעשית והם אכן עוצמתיים אך השימוש בהם אסור בתכלית (איסור האר"י) הואיל ובסיכומו של עניין מדובר בכלים רוחניים אדירים העלולים לפגוע קשה באדם הפשוט שאינו מכיר כלל את הקבלה העיונית לא כל שכן את הקבלה המעשית. מכאן שבמקום להגיע לשלוות נפש ימצא עצמו המתנסה במצב של כאוס מוחלט.
טיפ לשחרור חסימות ולפריקת מתחים
ניצחון הרוח על החומר מובא בפנינו בדרך ה"כוונה" בקבלה. שיטה נפלאה להרגיש שלמים, מאוזנים אנרגטית ופתוחים לקבלה ונתינה. יש לשנן היטב את הנלמד וכך להתקדם במדרגות הרוחניות. ברצוני להגיש לכם טיפ נהדר לשחרור חסימות ולפריקת מתחים -סוד המגן דוד הנקרא "שבעת הרועים". יש להדליק 7 נרות כנגד שבעת הרועים: אברהם, יצחק, יעקב, משה, אהרון, יוסף ודוד. להניח 6 נרות בצורת מגן דוד ואת הנר הנוסף להניח בקצה התחתון שיהיה בינך ובין המגן דוד. להתבונן היטב בלהבות ולומר את המילים "שיוויתי השם לנגדי תמיד" לנשום נשימות עמוקות ולהרפות את הגוף במשך עשרים דקות. ההרגשה הכללית תשתפר פלאים ותחושו נקיים וחזקים יותר. בהצלחה!
הכנסו לפורום הקבלה בהנהלת יצחק אהרון
_____________________________________________
יצחק אהרון, ראש מרכז "חכמה" יועץ וחוקר של תורת הקבלה. טל' 03-9220784