אחת לכמה שנים צץ מחקר המגלה מחדש את אמריקה – יש הבדלים בין גברים ונשים. פעם זה היה בקשר בין תוצאות מבחני ה-IQ הלשוניים לעומת המתמטיים, לאחרונה מדובר בשימוש במדיה החברתית. המחקר, עליו ניתן לקרוא בהרחבה במסגרת כתבה באתר feeder - מלחמת המינים:
מי חזק יותר באינטרנט - גברים או נשים? גורס כי נשים וגברים משתמשים באופן שונה במדיה החברתית: גברים, לרוב, מפרסמים את עצמם, ואילו נשים מתייעצות ומשמיעות דעות.
עסקים, מדיה חברתית, וההבדלים בין המיניםאומרים שהשיווק הטוב ביותר הוא השיווק מפה לאוזן. ברשתות החברתיות צורת השיווק הזו מקבלת תאוצה וגב טכנולוגיים. אם קודם יכולה הייתה אשה אחת להגיד לחמש חברות טובות ביום שהיא מרוצה ממוצר מסוים, או קיבלה שירות טוב בחברה מסוימת, היום היא יכולה, באמצעות המדיה החברתית, להגיד לכל 500 החברות שלה את אותו הדבר בדקה.
וזה לא נעצר שם. כי מתוך ה-500 חברות יזכרו עוד כמה מהן שגם הן קיבלו שירות טוב או נהנו ממוצר מסוים וישתפו בכך את 500 חברותיהן הטובות ביותר. דרך הפייסבוק, אלא מה?
גברים, לעומת זאת, מתעניינים יותר האם החברה מציעה קופונים, הם גם מפרסמים יותר בכדי לקדם את עצמם. זה טוב, זה מצוין, אבל פחות מצוין לעסקים.
כמה ולמה בין נשים וגברים במדיות החברתיות?גברים משתמשים במדיות חברתיות כדי לצוד: מידע, חברים, מוניטין. נשים משתמשות במדיות חברתיות כדי ליצור: קשרים וחוויית שיתוף.
גם גברים וגם נשים פעילים כיום מאד במדיות החברתיות, אבל נשים יותר. מבין הגברים 55% נכנסים באופן שבועי למדיה חברתית כזו או אחרת, מבין הנשים מדובר על 65%. נשים מגיבות יותר לפוסטים של חברים, משחקות יותר מהגברים במשחקים שיתופיים מזדמנים ובודקות לעתים תכופות יותר מה קורה במדיה החברתית.
חברת PopCap פירסמה סקר
שבדק שחקני רשת בארה"ב ובבריטניה. הסקר גילה מה הפרופיל הממוצע של שחקן משחקי הרשת: אשה בת 43. לא רק זאת, הנשים נטו, יותר מהגברים, לשתף במשחקים אלו חברים מעולמן האמיתי. גם הנוכחות של הנשים במדיות החברתיות היא מורגשת יותר: בפייסבוק ובטוויטר הנשים מהוות כ-60% אחוז, ב- mySpace הן מגיעות גם ל-66%. רק באתרים ה- social news הקשיחים הופגן רוב גברי.
מדידת ROI ומדדים חברתייםקשה למדוד ROI (החזר ההשקעה) באמצעות מדדים חברתיים כמו מספר כניסות לאתר, או מספר התגובות לבלוג. כדי לגלות את הקשרים בין ה- ROI למדדים החברתיים צריך ליצור גרפים מרובדים עם שכבות המדדים השונות ולגלות דפוסים המוכיחים מתאם בין השניים.
זו אולי הסיבה להססנות חברות רבות בתחילת דרכן של המדיות החברתיות להכנס לנושא זה. מסורתית נוטים להעסיק מנהלים גברים כדי לטפל בנושאים רציניים, אבל הפעם מסתמן כי דווקא הנשים מגלות עליונות בכל הנוגע לשליטה במדיה החדשה הזו. חברות אשר ישכילו לזהות דפוס זה יצאו נשכרות עם הזמן לאחר שבחרו באיש(ה) הנכונה לתפקיד.
איך מתקשרת המדיה החברתית לעולם העסקים?
באמצעות המדיה החברתית ניתן להגיע ללקוחות פוטנציאלים רבים, לבנות מוניטין (וגם להרוס אותו), ובעיקר להקשיב ולשתף. להבין מה קהל היעד רוצה, מה מעניין אותו וגם מה מטריד אותו. אפשר ליצור קשרים אישיים ולתת מענה אישי ללקוחות ובכך לשפר את נאמנות הלקוחות, וכמובן גם אפשר לגייס עובדים.
היכולת להקשיב יותר מאשר להביע היא יכולת שנשים לומדות במשך כל חייהן, ובמדיות החברתיות דווקא יכולת זו באה לידי ביטוי חיובי ונותנת להן יתרון על פני הגברים.
לקריאה נוספת בתחום המדיה החברתית ופועלן של הנשים בתחום ניתן להיכנס ל
אתר feeder.