אם בעבר (הלא רחוק...) תפקידה המסורתיים של האישה הסתכמו בניהול משק הבית הרי שכיום, רוב הנשים מעוניינות לפתח קרירה, להתקדם ולהצליח. המהפכה הפימינסטית חלחלה לרוב שכבות החברה וכיום ידוע שנשים מסוגלות להצליח בכל תפקיד בדיוק כמו הגברים (אם לא טוב יותר!) אולם גם המנהלת הבכירה ביותר היא זו שברוב המקרים אחראית לכל אותן מטלות פשוטות שעקרת הבית מהדורות הקודמים ביצעה.
הג'אנגלינג הבלתי פוסק בין עבודה במשרה מלאה, טיפול בילדים, בישול וניקיון הוא מהמאפיינים הבולטים של התקופה. אבל מסתבר שאפשר לנהל קריירה מצליחה ועדיין לשמור על שפיות, אחד מהפתרונות היותר טובים לשילוב בין קרירה לאמהות הוא ניהול עסק עצמאי מהבית.
אמנם העבודה מהבית היא עבודה לכל דבר, אך יש בה יתרונות רבים לאמהות, שכמנהלות העסק יכולות להרשות לעצמן גמישות מקסימלית לשילוב בין המטלות השונות. אחד מהעסקים היותר רווחים הוא ניהול של חנות וירטואלית. זהו עסק שיכול להתפתח ולהכניס סכומי כסף נכבדים, קל יחסית לפתוח אותו והכי חשוב – הוא מאפשר לך כאם עובדת, לעבוד מהבית ולממש את שאיפות הקרירה שלך, לצד טיפול מסור בילדים וליווי התפתחותם מקרוב.
כיצד להתחיל?
הצעד הראשון לבניית חנות וירטואלית הוא איתור ספקים וקבלת החלטה בדבר המוצרים שתרצי למכור בחנות. בשלב הראשון אפשר למצוא ספק ותיק ולעשות עמו הסכם "דרופשיפינג" כלומר שאת תמכרי את המוצרים, תגבי את הכסף ותעבירי לו את פרטי הלקוח שאליו תשלח הסחורה. דרך פעולה זו חוסכת לא מעט מאמץ ומאפשרת לך להתמקד בשיווק ובמכירות, ללא מטלות מעיקות כמו משלוחים, ניהול מלאי וכו'. במקרים רבים, תצטרכי לעבוד עם יותר מספק אחד, כך שסל המוצרים באתר שלך יהיה מגוון ואטרקטיבי ללקוחות פוטנציאלים.
לאחר שהחלטת מה תרצי למכור ומצאת ספקים שתרצי לעב
וד עימם, עלייך לתכנן את אתר האינטרנט שלך. בתכנון האתר עלייך לקחת בחשבון מספר פרמטרים מהותיים: ראשית עליך לבחור חברת
בניית אתרים המתמחה באיפיון ובהקמת חנות וירטואלית. כמו כן יש לקחת בחשבון:
קידום במנועי חיפוש
לאחר שהאתר יעלה לאוויר, תופתעי לגלות כמה גולשים מגיעים דרך מנוע החיפוש של גוגל. גוגל מעדיף להציג בראש תוצאות החיפוש אתרים שבנויים בצורה מסויימת וכדאי מאוד לעבוד על פי הכללים של מנוע החיפוש הפופולארי. מומלץ להעזר באיש מקצוע בתחום על מנת לקבל תוצאה אופטימאלית.
ניווט באתר
הניווט באתר והמעבר בין מוצר למוצר ובין קטגוריה לקטגוריה חייב להיות נוח ופשוט. כאשר הניווט באתר לא נוח הגולשים מתבלבלים ומשלא מוצאים את מבוקשם הם פשוט ממשיכים לאתר אחר..
הגדרת מסלול הגלישה
אנו רוצות שכמה שיותר גולשים מזדמנים יהפכו בסופו של גבר ללקוחות. על מנת שזה יקרה, חשוב "להוביל" את הגולש במסלול שנקבע מראש, כל הדרך מדף הבית לעמוד התשלום.
בגמר התכנון, בחרי לך "צוות מנצח" שיבנה עבורך את האתר – מתכנת טוב, חברה לעיצוב אתרים ואיש שיווק שינצח על הקידום במנועי החיפוש ובכלל... ההצלחה שלך תלוייה במידה רבה בטיב עבודתם של חברי הצוות, ולכן חשוב מאוד לעשות את כל הבדיקות ולוודא שאת בוחרת באנשים המתאימים.
לאחר שהאתר "עולה לאוויר" מתחילה העבודה האמיתית – עכשיו תצטרכי לצלם את כל המוצרים, לערוך את התמונות באמצעות תוכנה לעיבוד תמונות כך שיראו מרשימות, להכין את הטקסטים ואת המסרים השיווקים ולהתחיל להזרים גולשים לאתר.