נוכחות דיגיטלית היא תנאי להצלחת עסק במאה ה-21. לא משנה אם אתם חושבים על הקמת אתר מכירות, חנות למוצרי חשמל או חנות כלי בית, הנוכחות במרחב הקיברניטי היא זו שתקבע כמה לקוחות יהיו לכם. האינטרנט הוא המקום בו קהל היעד שלכם נמצא, שם אתם צריכים לבלוט ושם מתבצעות העסקאות. מעבר לכך, סביר להניח שהמתחרים שלכם לא קופאים על השמרים ומשקיעים לא מעט זמן, משאבים כסף בנוכחות מן הסוג הזה.
נוכחות דיגיטלית היא לא פונקציה של כסף. יש חברות ענק בלי נוכחות בכלל, לעומת עסקים קטנים שמצליחים לצמוח בקצב אדיר רק בגלל התנהלות נכונה. הדבר החשוב מבחינתכם הוא לייצר נוכחות שעולה בקנה אחד עם אופי החנות או העסק. אל תתפתו להשקיע בדברים שאתם לא מבינים בהם. בקשו הסבר על כלים דיגיטליים ושוטטו בעצמכם בין אתרים. בחרו היטב את מקורות ההשראה וזכרו שהמטרה היא לא רק להיות נוכחים ברשת, אלא גם להצליח להמיר את הגלישה באתר למכירות ורווחים.
איך משיגים נוכחות דיגיטלית וגם שומרים עליה לאורך זמן?
יש כמה כלים שיעזרו לכם להשיג נוכחות דיגיטלית וגם להתפנות לניהול שוטף של העסק. ראשית, זכרו שתמיד כדאי להקצות אנשי מקצוע לטובת יצירת קמפיינים ועיצוב דפי נחיתה. כמו שלא תנסו לטפל לבד ברכב שלכם בעצמכם, כך אין סיבה שתבזבזו אנרגיות על בניית אתר אינטרנט.
שנית, בחרו כלים מתקדמים לשיווק ופרסום. קבלו הצעת מחיר מסודרת מנציגי חברות דיוור אלקטרוניות כמו
אקטיברייל ובקשו להיות מעורבים. זה ייתן לכם פתרון מהיר לנוכחות דיגיטלית וממנה תוכלו להמשיך לצמוח ולגדול.
שלישית, נסו להשתמש במאפיינים החדשים של צרכנות נכונה כהזדמנות לשפר את השירות. זכרו שאין לכם הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשוני. השקיעו באתר אינטרנט מעוצב ופוקנציונאלי, אך אל תפקירו את שירות הלקוחות. כל לקוח שלא יקבל מכם שירות עלול לגרום נזקים בלתי הפיכים לתדמית הדיגיטלית של העסק. עקבו אחר חוות דעת המפורסמות ברשתות החברתיות, הקצו צוות של תגובות לטיפול בתלונות והראו כמה שיותר איכפתיות. כך תוכלו לייצר נוכחות דיגיטלית טובה ולהפוך את העסק שלכם לחלק אינטגרלי מהרשת.
האינטרנט והדיגיטל כבר לא מספיקים
היות מרבית העסקים מבוססי אינטרנט ודיגיטל, אך מסתבר שזה לא מספיק. חנויות ועסקים צריכים להחזיק אפליקציות, אתר מותאם למובייל, עמוד ברשת חברתית ולפחות מספר קמפיינים ממומנים במנועי חיפוש ודפי נחיתה ייעודיים. אין לכם סיבה להיבהל מהיצע האפשרויות, אלא להיפך. זכרו שהעתיד עוד לפניכם וכל יום הוא זמן מצוין לייצר נוכחות דיגיטלית.
לסיכום, הנוכחות שלכם ברשת היא הבסיס להצלחת העסק. נסו לייצר נוכחות שמתאימה לאופי הפעילות או השירות, התייעצו עם אנשי מקצוע ואל תפחדו לבצע התאמות ושינויים תוך כדי תנועה.