יום רביעי אחה"צ, הנייד שלי מצלצל, על הקו נציגה של בזק. שלום לך, היא פונה אלי. את גולשת באינטרנט במהירות של 2.5 MB ובזק רוצה לתת לך מתנה. קבלי חינם גלישה במהירות של 5 MB לחודשיים ותיהני ממהירות גלישה גבוהה יותר ואח"כ אם תחליטי, שאת רוצה לגלוש ב-5 MB תשלמי תוספת של 12.90 ₪ בלבד! לחודש.
כשאני שומעת את המילה מתנה בטלפון אני נכנסת ללחץ. אף חברה לא רוצה באמת לתת לי מתנה. התגובה הראשונה שלי במצבים כאלו היא: וכמה עולה לי המתנה? ואז הכל נחשף. במקרה זה הנציגה התעקשה שאכן זכיתי במתנה.
ומה יקרה אחרי חודשיים שאלתי? את רק צריכה להתקשר ל-199 ולבטל את ה"מתנה".
ואז נזכרתי בפרט קטן וחשוב. כדי שאכן איהנה ממהירות גלישה של 5 MB אני צריכה לפנות גם לספק האינטרנט שלי (שבמקרה או שלא במקרה הוא בזק בינלאומי) ולשנות את חבילת גלישה שלי ל- 5 MB, שינוי שבהחלט לא יינתן לי במתנה. בלי שינוי זה כמובן לא אוכל ליהנות ממהירות הגלישה שהובטחה לי.
העליתי את הנושא בפני הנציגה שהתחילה לגמגם. הספק ייתן לך את השירות חינם, נראה לי, היא אמרה. כששאלתי אותה אם היא בטוחה לגמרי בכך, היא שוב התחילה לגמגם.
וזה היה הרגע שבו סיימתי את השיחה. "אם ארצה את המתנה אפנה אליהם", אמרתי לה.
יום למחרת החלטתי לבדוק את העניין ופניתי לבזק בינלאומי. שינוי חבילת הגלישה מ- 2.5MB ל-5MB , אפשרית כמובן, בתוספת של 30 שקלים לחודש.
מכאן שההצעה הנדיבה של בזק היתה עולה לי בסופו של דבר כ-43 ₪ לחודש, 516 ₪ לשנה.
אכן מתנה "חביבה". ראו הוזהרתן!