הפכי לעמוד הבית
על סדר היום נשים וכסף גוף ונפש סטייל דרך חיים סלון פורומים שדרת אסימון קשרים
כתובת דוא"ל: סיסמא:  עדיין לא חברה?  הצטרפי עכשיו   שכחת סיסמא?
על סדר היום החדשות שלנו
כנס: מדוע נשים ממעטות לכתוב בוויקיפדיה?

רק 15% מהכותבים בוויקיפדיה הן נשים. המטרה: לעלות את מספר הכותבות בוויקיפדיה ל-25% עד 2015.  אקדמיית ויקיפדיה ישראל החמישית תתקיים ביום ראשון, 2 ביוני 2013, תחת הכותרת: ''מדוע נשים ממעטות לכתוב בוויקיפדיה?''
כתבות נוספות
* פרס 'רוטשילד לחינוך'
 
     
 
עוד באתר -
לוח אירועים   |   טיולי נשים   |   קשרים באסימון   |   אינדקס עסקים   |   הצטרפו לקבוצת אסימון   |  
המומלצים -
מתכונים   |   מחשבון נומרולוגיה   |   מחשבוני דיאטה   |   אסטרולוגיה   |   משחקים   |  
   
 

שביתת המורים

למערכת החינוך הממלכתית במדינת ישראל אין כיום מה להציע לתלמידים המגיעים אליה. עניין שכר המורים ורמתם הוא סיפור הביצה והתרנגולת שילדינו הם בסופו של דבר קורבן. שלושה סיפורים מהחיים, על רמתם של המורים וגם הצעת חוק מקורית
מאת: ד"ר שרון פרל אולשוונג
11/10/2007
הנה החלה עוד שביתת מורים. אפתח ואומר לזכותם של המורים שלפחות הפעם הם בחרו בעיתוי הוגן. אנחנו בתחילת השנה, והפעם המורים לא פצחו בשביתה רגע לפני שהתחילו הבגרויות.

אין לי ויכוח לגבי טענת המורים שתנאי העסקתם מתחת לכל ביקורת, ששכרם זעום, מספר התלמידים בכיתה רב ושמערכת החינוך בישראל נמצאת בקריסה, שלא לומר כמעט בפשיטת רגל.
אין לי כל ספק שחשוב מאוד לשקם את מערכת החינוך ויפה שעה אחת קודם. כאמא לשני ילדים המאמינה ויודעת כי בסיס הלמידה החשיבה ופיתוח המוח מתרחש בשש השנים הראשונות לחיי הילוד, הקפדתי שמערכת החינוך הציבורית לא תבוא במגע עם ילדי. כיום כאשר שניהם בגיל בית הספר (א' ו-ו' ) אין לי כל ספק כי ההחלטה הייתה נכונה.
למערכת החינוך הממלכתית במדינת ישראל אין כיום מה להציע לתלמידים המגיעים אליה. עניין שכר המורים ורמתם הוא סיפור הביצה והתרנגולת שהופך בסופו של דבר את ילדינו לקורבן.

בתי הספר היסודיים

אם נדבר על בתי הספר היסודיים, שם המצב עוד סביר, כתלות באזור המגורים.  העובדות הן פשוטות. הלימוד בבית הספר היסודי נעשה באמצעות דיבור. ככל שהילדים מגיעים לכיתה עם עברית עשירה יותר, כך השיח בין התלמידים למורים יהיה עשיר יותר ורמת הלימוד בכיתה גבוהה יותר. מעבר לכך, התכנים הבסיסיים שדורש משרד החינוך עלובים. על מנת להעשיר את עולמם של הילדים יש צורך בתרומה של ההורים, בין עם בנוכחות ובין עם בכספים, באופן פורמאלי או בלתי פורמאלי. כך יוצא, שבבתי ספר אליהם מגיעים ילדים מאזורי מגורים בהם המשפחות בעלות מצב סוציו אקונומי ממוצע ומעלה, אחוז העולים החדשים בכיתה קטן מאוד וניתן לקיים שעורים ושיחות ברמה גבוהה, וכמובן שכאשר תנאים אלה אינם מתקיימים, הרמה יורדת.

ומה הלאה? מה קורה בחטיבה ובתיכון?

ראשית אנו מפגישים ילדים שצברו כבר שתי מדרגות פער. המדרגה הראשונה היא מהלידה ועד בית הספר. קיים פער ברור בין אלה שהגיעו לכיתה א' מגן עייריה ואלה שהגיעו מגנים פרטיים ולא לטובת אלה שהגיעו מגני העירייה. מדרגת הפער השנייה היא בית הספר היסודי , ואז נפגשים בחטיבה ובתיכון. עכשיו כבר האצבע שלי מופנית אל המורים. הגיע  הזמן שהמורים ידעו את החומר אותו הם צריכים ללמד, ולצורך הדגמה אספר שלושה סיפורים משלוש תקופות שונות שבכולם הייתי מעורבת.

בחינת מגן בכימיה

הסיפור הראשון מחזיר אותי לתקופת התיכון כאשר ניגשתי לבחינת המגן שלי בכימיה (להזכירכם אני דר' לכימיה מהטכניון). באותה שנה נכנסה לתוכנית הלימוד יחידת לימוד חדשה שעסקה בנושא סוכרים  והמורה לכימיה שלימד אותנו בחר בה. מאחר וכבר הייתי עמוק בתוך הכימיה, בתוך פרויקט של נוער שוחר מדע במכון ויצמן, ספר הלימוד שניתן לי לא סיפק אותי ולמדתי את הנושא מספר שהשאלתי בספריית הכימיה של מכון ויצמן. עד כאן הכול היה נחמד, ואז הגיע היום בו קבלנו את בחינת המגן חזרה ושאלת הסוכרים שלי נפסלה. בדקתי את תשובתי ולא מצאתי שום טעות, ניגשתי למורה , ישבנו, הבאתי איתי את ספר הכימיה שהשאלתי ממכון ויצמן ובסופה של שיחה הסתבר שהמורה שלי לא הבין את החומר... טוב, כולנו בני אדם. אני קבלתי את ציון ה- 100 שלי.
NG>
הבחינה במדעים
הסיפור השני, כמה וכמה שנים אחר כך, אני כבר  בטכניון. אחי, שקטן ממני ב- 12 שנה, היה בכיתה ולא ממש עקב אחרי החומר הנלמד בשיעור מדעים. למזלו אחותו הגדולה ידעה את החומר, וכך ערב לפני הבחינה ישבתי מולו בטלפון והעברתי לו במשך כשעתיים את כל הידע הדרוש לו על מנת להצליח בבחינה, הילד הלך לישון רגוע ומרוצה.
עבר שבוע וקבלתי טלפון,  איך יכול להיות שהידע שקיבל ממני נמצא שגוי בבחינה. הופתעתי וביקשתי שיפקססו ל את הבחינה. בדקתי את השאלה שסומנה על ידי המורה כשגויה ולא מצאתי שום טעות.  ביקשתי את הטלפון של המורה, צלצלתי אליה ובמשך כשעה הסברתי לה את חומר הלימוד שהיה עליה ללמד ומדוע התשובה שקבלה הייתה נכונה. בסופו של דבר היא הבינה, ציונו של אחי תוקן אך שאר חבריו לכיתה לא קבלו תיקון על הטעויות שלימדו אותם.

למורה מותר לקבל ציון עובר

ולסיפור השלישי. לפני מספר שנים, בתקופה בה למדתי לדוקטוראט בטכניון נתבקשתי ממרצה בפקולטה להוראת המדעים לשמש כעוזרת הוראה בקורס הנקרא בעיות נבחרות בכימיה. (הבקשה הגיעה עקב העובדה שיש בידי תעודת הוראה המאפשרת לי להגיש לבגרות ובעבר שיתפתי פעולה עם מרצות בפקולטה להוראת המדעים בבניית השתלמויות מורים) בקיצורו של דבר, הקורס בו נתבקשתי ללמד התנהל באופן הבא: בקורס נלמדו פרקים מתוך יחידות הלימוד לבגרות ובסוף כל יחידה נערך מבחן קצר של 2-3 שאלות שנלקחו מבחינות בגרות (כאלה שכבר נערכו ופורסמו להן פתרונות מלאים).  לפני שהשבתי בחיוב על הבקשה שאלמד בקורס שאלתי מהו ציון עובר בקורס. המרצה הופתעה מהשאלה, כמקובל בטכניון, 55. הופתעתי, האם את מוכנה להכשיר מורה שיודע רק 55% מהחומר? האם את מוכנה שהוא יגיש את הילד שלך לבגרות? ערכנו ויכוח קצר והתפשרנו על ציון 75, עד כדי טעויות הבנה קריטיות.
אלה היו רק שלושה סיפורים על  מצב הידע העגום של המורים.

הצעת חוק
בעקבות הסיפור האחרון רציתי להציע הצעת חוק לפיה ציון הבגרות של תלמיד יקבע באופן יחסי לציונו של המורה אשר הגיש אותו לבחינה וזה יעשה באופן הבא:
 ביום הבחינה המורה והתלמידים ישבו להיבחן יחדיו, ציון ה 100% לא יהיה אבסולוטי אלה יחסי כל כיתה תקבל ציון יחסי לזה שהשיג המורה שלה בבחינה, מה נשיג בדרך הזו:
א. אין לי כל ספק כי אחוז התלמידים שיעברו את הבגרות יעלה פלאים.
ב. אם נקבע שכל מורה אשר יטעה בטעויות קריטיות בחומר לא יוכל להמשיך ללמד ונזכה סוף, סוף לסינון המורים, ע"פ רמת הידע שלהם.
ג. אולי נזכה סוף, סוף לכך שמורים ילמדו כי הם ירגישו חובה לשלוט בחומר אותו הם מחייבים ללמד.

ועכשיו על מנת לסגור את המעגל ממנו התחלתי אחזור לשביתת המורים. החלטתם לשבות על מנת להעלות את שכרכם, זכותכם, אכן שכר המורים זעום. שמעתם שהכינו לכם אפשרויות פרנסה חליפיות, כל הכבוד. אבל, נשמח מאוד אם גם תבחרו לחזור על החומר אותו אתם צריכים ללמד כדי שאחרי שתחזרו ללמד, ובתקווה שתשיגו את המטרות שבשבילן יצאתם לשביתה, יגיעה לכם שנשלם לכם.
 

 הוסיפי תגובה    שלחי לחברה    גירסה להדפסה
     תגובות
 
לפי תגובתייך לכותבים - למדתי
,   03/12/2007 19:29:09
שאת אשה מאד ילדותתית. באקדמיה קוראים לזה - סוג של אינפטיליות. את מציגה עצמך כבעלת תואר שלישי, האח!!! הידעת שיש הרבה מורים בתיכונים שהם בעלי תואר דר'. האם את חושבת שאת טובה מהם. ההתנשאות שלך היא בעייתית בעיניי. יתירה מזאת, זה שאתר אסימון שמיועד במיוחד לנשים, נותן לך במה, גם בעייתי בעיניי. את מתנגחת בסקטור של נשים. צר לי על ך. נוסף על כך הייתי שמחה אם תלמדי עברית לשון ותחביר, שפתך עילגת למדי.
תגובה לתגובה
מה דעתך??
,   03/12/2007 19:22:34
מה דעתך שמרצים שהסטודנטים שלהם עשו טעות - ישבו בכלא. לדוגמא מרצה שמלמד כימיה והסטודנט שלו רקח חומר כימי שגרם לבעיות - המרצה ישב בכלא כל חייו. אני בעד ואת???
תגובה לתגובה
שגיאות כתיב
,   28/11/2007 21:00:10
לכל המלינים על שגיאות הכתיב שלי איתכם הסליחה, אובחנתי כדיסגרפית אך מעולם לא השתמשתי בכך על מנת לקבל הטבות או הקלות, אין לי עיניין בויכוח אישי עם איש מכם, אשמח לענות לכל עיניין עקרוני , באשא אלי, אל דאגה , איני דואגת לכבודי למעמדי או לפרנסתי כנראה שבורכתי במספיק כשרונות למרות שגיאות כתיב, כך שמי שמעוניין בדיון עינייני על מערכת נלחינוך בשימחה, ומי שמחפש השמצות אישיות אוכל לומר רק ששמחתי שקרא את הטור
שרון
תגובה לתגובה
האם למרצים מגיעה תוספת שכר
, תל-אביב  21/11/2007 12:04:20
שרון החביב אני לומד באוניברסיטה ולצערי ישנם גם מרצים שאינם בקיאים בחומר אז לשיטתך גם להם לא מגיעה שום תוספת ואני מקווה שאת לא אחת מהם.
תגובה לתגובה
  
+ שכר המרצים
, , 28/11/2007 20:56:35
ראשית אל דאגה , איני נמנית על המרצים לשימחתי אני מנהלת מו"פ במפעל בתעשיה, ההשכלה הגבוהה היא סיפור שונה לגמרי אשמח לדון באופן אישי במייל ובהחלט נתת לי רעיון עליו חשוב לכתוב טור

תודה
תגובה לתגובה
לצערך ולצערי הצעת החוק שלך
, רמלה  20/11/2007 23:44:26
לא תתקבל ולא מפני שהמורים יתנגדו לה אלא משרד החינוך עצמו כי לצערנו וזה יכול להיות להפתעתך רוב בתי הספר ,אשר מיוצגים ע"י המנהלים ובתמיכה מהמפקחים שמייצגים את משרד החינוך שמעודדת העתקות, דורשים למה בעצם דורשים זו האמת יש חדר סגור בו מתאספים המורים פותרים את הבחינה ושולחים את התשובות לתלמידים ואל תטעי כאן לא לתלמידים החלשים אלא לחזקים כי בכוחות עצמם הם לא ייפתרו את הבחינה למרות כל דברי ההבל שלך על המורים שלא יודעים לצערנו התלמידים לא יודעים ולא שזה לא מגיע לחלשים כן מגיע אבל הם לא יכולים להבין את התשובות שנשלחות אליהם או המסרים לכן הם נופלים ואם את שואלת אותי מה אין משגיחים יש ויש אחראי מטעם משרד החינוך שמשגיח על הכל ועל המשגיחים שמועסקים דרך חברה קבלנית שכל מה שמעניין אותה זה הכסף מלבד המורים שגם הם משגיחים בכמה בתי ספר אבל לא מורי אותו מקצוע בו נבחנים התלמידים באותו יום.
כך שלמרות שאין טוהר בחינות עדיין אחוז הזכאים נמוך כי אנחנו לא רק זקוקים לבעלי ידע כמוך בכימיה אלא גם לאנשי חינוך וחינוך אז תביני למה בכלל יש את שביתת המורים.
מחכה לתגובתך
תגובה לתגובה
  
+ תודה על התגובה
, , 28/11/2007 20:54:57
מסכימה עם כל מילה שכתבת, לשימחתי אין לי עיניין ואין לי צורך להיות חלק ממערכת החינוך, ואכן קיים מרחק גדול בין טוהר הבחינות למשרד החינוך,
אשמח להמשיך להתדיין דרך המייל
שרון
תגובה לתגובה
שרון את עדיין צריכה ללמוד המון
, לוד  20/11/2007 23:29:21
אין ספק במידה ותרצו לקרוא מאמרים על מהות החינוך בכלל ובימינו אלו, אתם תמצאו לא מעט ואפילו יותר מדי ספרים, מאמרים וכתבי עת שנכתבו בתחום בין אם זה באקדמיה או מחוצה לה, אשר דנים בסוגיית החינוך בכל צורה שתעלה בדעתכם בין אם מדובר על חינוך לערכים, חינוך לאזרחות, חינוך, חינוך מיני, חינוך לדמוקרטיה וכו......
אך לצערי לבין מה שנידון באקדמיה לבין מה שקיים במציאות או במילים אחרות בין המצוי לרצוי יש עדיין מרחק גדול וכמו שאומרים בערבית(יפתח אללה).
למה אנו מתכוונים בעצם כשאנו מדברים על חינך ומי שיש לה תקווה שהתשובה נמצאת אצלי אזי הוא טועה אבל בכל זאת אנסה לבחון את הנקודה באופן פשוט ומבלי להיכנס לכל מיני הגדרות פילוסופיות שיכולים רק לסבך את העניין.
אני אנסה להשיב על השאלה למה בעצם הורים שולחים את ילדיהם ל"מוסד החינוכי" שקוראים לו בשם בית-הספר?
התשובה לשאלה זו היא איננה פשוטה מאחר ויש צורך לדון בה לפי ציר הזמן מאז התקיימה מערכת החינוך ועד עכשיו, אך בכדי להקל את העניין אני אבחן את השאלה הזו לא מהעבר הרחוק, לכן אומר שהורים בעבר ככל הנראה היו שולחים את ילדיהם מכוח חוק "חינוך חובה שנחקק ב-1953 או מתוך ראיה פטרנליסטית שהמדינה כופה על אזרחיה כי זה מה שטוב להם או לה.
אם בעבר זה היה כך אז למה היום מעדיפה החברה המודרנית לשלוח את ילדיה לבית הספר, ככל הנראה אותה חברה מודרנית שעסוקה כיום בפרנסה שלה ובקושי היא חיה רוצה להפקיד את ילדיה בידי אנשים מקצועיים שיכולים לפקח כביכול על חינוכם הערכי ולמען התקדמותם בתחום הלימודים שיכולים לעזור להם להשתלב בחברה בצורה הטובה ביותר שיכולה להיות, או מחוסר הזמן הקיים אצלם שמונע מהם לחנך את ילדיהם.
כמובן שישנם כל מיני קבוצות הורים שלא נבחן את המאפיינים שלהם כאן אך לעניות דעתי כולם יאמרו שתפקיד ביה"ס זה לחנך או שהם מקווים לכך.
למרות שבשאלת החינוך אין הסכמה ולא יכולה להיות הסכמה אבל עצם הימצאותם של מסגרות שונות מאפשרות להורים את הבחירה לאיזה סוג של חינוך הם רוצים לשלוח את ילדיהם, ושלא נטעה כאן שמה שמשתמע מהמשפט האחרון שישנם מסגרות חינוכיות וגם אינם, כי לרוב מסגרות מהסוג הזה יכולים להיות עטופים בהרבה סיסמאות ולא חינוך הלכה למעשה.
היית מאוד רוצה לדון בשאלה כיצד הורים תופסים את כיום את ביה"ס, הורים עשירים, הורים עניים, הורים מובטלים וכו....., אך הדיון בשאלה הזו מורכב ומחייב לא רק מחשבה עמוקה אלא גם נתונים אמפיריים שניתן לוותר עליהם מאחר שאני כותב חלק קטן מהרהוריי סביב נושא החינוך, אך לצורך העניין ברצוני להניח שרוב ההורים מסתכלים על ביה"ס כמקום שניתן להשיג ממנו תעודת בגרות שמהווה כרטיס כניסה לאוניברסיטה שרק חלק קטן מהעם מגיע אליה לא רק בשל מצבו הלימודי של התלמיד זה יכול להיות גם מסיבות כלכליות ואחרות.
אני אוסיף בעניין כמורה שלא כל תלמיד שמצליח בלימודים מצליח גם בחיים שכוללים בתוכם לא רק מתמטיקה ואנגלית ולא כל תלמיד שנכשל בלימודים נכשל גם בחיים, למרות שעדיף להסתכל על ביה"ס כמקום שמכשיר את התלמיד לחיים ונותן לו לא מעט כישורי חיים שיכולים לעזור לו בחיים למענו ולמען החברה בה הוא חי, ואין כוונתי כאן בשום אופן להמעיט מערך הלימודים במקצועות השונים.
לכן נשאלת השאלה מתי אנו יכולים לתקוף את ביה"ס ובמיוחד התיכונים כמוסד לימודי? בזמן שהוא הופך רק לכזה ולא לשום מטרה אחרת.
למשרד החינוך כיום אין את הכלים להעריך את המורים שפועלים תחת חסותו אלא בכמות הזכאים לבגרות בכל שנה מבלי לשאול כמה תלמידים ניגשו לבחינות, כמה נשרו, כמה נכלאו, כמה מסתובבים ברחובות, כמה נהרגו וכו.... היחס למורה הוא רק כמותי ולא איכותי כך שמורים שאינם מגישים למקצועות הבגרות מרגישים שהם לא קיימים במערכת, למרות שהמורים בבית הספר פועלים ולמרות התנאים הקשים בכל המישורים ומנסים לעזור ולתמוך בתלמידים בכל נושא שמציק לו ומגישים לו עזרה גם אם זה על חשבון זמן המנוחה שלהם אם יש כזה והתוצאות כאן יכולות להיות הרבה יותר חשובים מתוצאות בחינות הבגרות מכיוון שבתחום הזה המורה משפיע על התלמיד מהבחינה החברתית, רגשית, תרבותית וכו....
אז אם המצב הוא כזה ומבלי להיכנס לכל מיני תיאוריות פילוסופיות ומבלי לנתח את ספרו של "איוון איליץ'" שמדבר על ביטול ביה"ס, נשאלת השאלה למה בעצם צריך ביה"ס? במיוחד לאחר שהוא איבד את המשמעות האמיתית שלו כמוסד חינוכי, למה צריך להחזיק במבנים וציוד שהוא יקר ערך ועובדים למיניהם בזמן שמערכת החינוך, שלא שוללת את האפשרות להפריט את עצמה החינוך, יכולה לתמוך בהקמתם של בתי ספר אקסטרנים דוגמת לחמן וקידום שלא פעם הראו לנו בפרסומות שההצלחה שם היא 100% ולא כמו במערכת החינוך שההצלחה לא מגיעה ל-40%, לא רק שהיא יכולה לתמוך אלא היא גם תחסוך המון כסף שיכול לשמש למטרות ראויות יותר וכך גם בתי הספר האקסטרניים יישלמו משכורות מכובדות למורים מאחר והם יקבלו סבסוד, מהמדינה ובכך נשיג את המטרה שלשמה קיים בית- הספר, קרי תעודות הבגרות, ומה יותר טוב מה זה גם חסכון בתקציב גם העלאת שכר המורים וגם תעודות בגרות אפילו עם ציונים גבוהים.
כיום מי לא שמע על שביתת המורים ושלא יטעו אתכם זה לא רק למען משכורת יותר גבוהה ולא למען יותר תעודות בגרות, אלא למען רפורמה אמיתי שתשיג חינוך טוב יותר לילדיכם.
היום משרד החינוך ובמקום לטפל בשורש הבעיה ובמטרה לטרפד את מאבק המורים וההורים ולפגוע בתמיכה הרחבה שנוצרה, בוחר לו לשתף פעולה עם העיירות שמעדו בבוחריהם והחליטו לא לתמוך במאבק הצודק של המורים, ההורים והתלמידים ובשיתוף פעולה עם קובץ של מורים אינטרסנטים שחלקם גם חברים בארגון, להזרים כספים לעיירות אלה שפותחים מרכזי למידה שתפקידם להשיג את המטרה כפי שרואה אותה משרד החינוך והיא להציל את בגרויות החורף ואת תואר הכבוד של כל שר בממשלה שבכל פעם יוצא למסיבת עיתונאים ומתרץ את הכישלון בזה שאחוז המצליחים הנמוך בבגרות הוא תוצאה של מדיניות כושלת של השר שהיה לפניו, ובהזדמנות זו ראוי לציין שהגיע הזמן שמערכת החינוך תזכה לאוטונומיה ולא תהיה קשורה להסכמים הקואלציונים של הממשלות למיניהם.
אז אם נלך לפי מטרת משרד החינוך אז עדיף בתי-ספר אקסטרניים שיחסכו את הכסף המיותר ממשלם המיסים, וכך יהיו יותר תעודות בגרות.
אך אם נלך על רפורמה אמיתית ומהותית לא רק שזה יביא ליותר זכאים לתעודות הבגרות אלא זה יכול לצמצם גם את תופעת האלימות שמשתוללת לה במדינה ולצמצם את הפשע שהפך להיות האידיאל בקרב האוכלוסיות החלשות, ואם נבחן נקודה זו יותר לעומק אך בפשטות נוכל להשיג חינוך טוב יותר לא רק כמטרה שמשרתת את עצמה אלא כאמצעי שיכול לקדם את הדור הבא ולחסוך כסף רב למשלם המיסים, כך נוכל ליצור מצב שנוכל לחיות בחברה יותר בריאה ומתורבתת הנושאת בתוכה ערכים שכמעט נעלמו להם כיום בתוך העולם החומרי ואינטרסנטי בו אנו חיים כיום.
מכל מקום וביחס לנושא הזרמת הכספים שבאו לשרת מטרה ספציפית מעיד על בורות של משרד החינוך ביחס לקיומו כמערכת "חינוכית", וגם על אי רצון לרדת לשורש הבעיה, במיוחד שהם בוחרים ללכת בשנית לביה"ד, וגם על בורותם של המורים שכפי שנאמר חלקם שייכים לארגון המורים שעדיין לא השכילו לדעת שביה"ס לא
תגובה לתגובה
  
+ המון תודה על התשובה
, , 28/11/2007 21:05:34
שמחתי לקרוא את התשובה, אכן הנושא מורכב והסיבה לכך שהורים שולחים את ילדיהם לבית הספר משתנה ממעמד למעמד, אינני מכירה אישית אנשים השולחים את ילדיהם לבית הספר על מנת שיקבלו חינוך, בית הספר הוקם בעיקרו כדי לשמש ביביסיטר להורים עובדים וכך הוא ניתפס בעיניי בני המעמד שלי לפחות, כן יש לנו את הכסף היכולת והמודעות להשקיע בילדנו על מנת לתת להם את מה שהם צריכים, סביר להניח שגם הם עם או בלי בית ספר ירכשו השכלה אקדמית ויתברגו במעמד הביניים הגבוהה, אני מכירה את פילוסופיות החינוך ומה תאורתית ניתן היה להפיק מהמערכת אך יש פער גדול מידי בין התאוריה למעשה הן בהיבט הכספי והן בהון האנושי המרכיב כיום את מערכת החינוך
שרון
תגובה לתגובה
שרון החמודה
, רמלה  20/11/2007 23:25:26
מתוך הדברים שאת כותבת ניתן לזהות ברופן חד משמעי את הילדותיות בהתנגותך יכול להיות שנובעת מאיזו שהיא צלקת מהעבר.
קודם כל הדיון שאת מעלה כאן הוא לא דיון לא ברמה הפילוסופית ולא ברמה הפדגוגוית אלא ברמה מאוד אישית שמביישת את הדוקטורים למיניהם שאמורים להיות בקיאים לא רק בחומר הלימוד שהם מכתיבים לסטודנטים אלא גם בהרבה נושאים מעבר.
אם את חושבת שזו חוכמה להכליל את נסיונך האישי על 100000 מורים שמלמדים בבית הספר ,העובדים דרך אגב לא רק 40 שעות אלא הרבה יותר מעבר לזה וניתן להוכיח זאת, אז את טועה בגדול ומצער אותי לומר לך שזוהי אפילו בורות בכל מה שקשור בחינוך.
מלבד זאת ובכל הקשור למבחנים רק כנסיון מועט להעלות את רמת הדיון, בעיית ההכשר של מורה מסויים לא נובעת בהכרח מאי ידיעת החומר אלא מהשיטה שנכפת על המורה שהוא לא שותף לה, נושא המבחן יכול פעמים רבות להתיע את המורה יותר מהתלמיד מאחר ויש נתק מוחלט בינו לבין משרד החינוך, דבר שככל הנראה לא עלה ולא יעלה בדעתך מאחר ואת מבינה רק במקצוע שלך.
בהזדמנות זו אני רוצה להציע לך לקרוא ספר ששמו שמונה האינטלגנציות, זה יכול לעזור לך מאוד ואולי את זקוקה להמון אינטלגנציה שיכולה למנוע ממך להאשים את המורים בהאשמות שמטרתן ככל הנראה היא רק לפגוע ואם אצלך אין ילדים מופרעים אז כנראה שיש לך מזל שאין לכולם אז לפחות תהני ממצב זה אבל אל תאשימי את האחרים לגבי מצבם.
תגובה לתגובה
  
+ ריבוי אינטילגנציות
, , 28/11/2007 20:51:32
תרוץ פטאתי על מנת להסוות טיפשות!!!
תגובה לתגובה
שרון החמודה
, רמלה  20/11/2007 23:24:25
מתוך הדברים שאת כותבת ניתן לזהות ברופן חד משמעי את הילדותיות בהתנגותך יכול להיות שנובעת מאיזו שהיא צלקת מהעבר.
קודם כל הדיון שאת מעלה כאן הוא לא דיון לא ברמה הפילוסופית ולא ברמה הפדגוגוית אלא ברמה מאוד אישית שמביישת את הדוקטורים למיניהם שאמורים להיות בקיאים לא רק בחומר הלימוד שהם מכתיבים לסטודנטים אלא גם בהרבה נושאים מעבר.
אם את חושבת שזו חוכמה להכליל את נסיונך האישי על 100000 מורים שמלמדים בבית הספר ,העובדים דרך אגב לא רק 40 שעות אלא הרבה יותר מעבר לזה וניתן להוכיח זאת, אז את טועה בגדול ומצער אותי לומר לך שזוהי אפילו בורות בכל מה שקשור בחינוך.
מלבד זאת ובכל הקשור למבחנים רק כנסיון מועט להעלות את רמת הדיון, בעיית ההכשר של מורה מסויים לא נובעת בהכרח מאי ידיעת החומר אלא מהשיטה שנכפת על המורה שהוא לא שותף לה, נושא המבחן יכול פעמים רבות להתיע את המורה יותר מהתלמיד מאחר ויש נתק מוחלט בינו לבין משרד החינוך, דבר שככל הנראה לא עלה ולא יעלה בדעתך מאחר ואת מבינה רק במקצוע שלך.
בהזדמנות זו אני רוצה להציע לך לקרוא ספר ששמו שמונה האינטלגנציות, זה יכול לעזור לך מאוד ואולי את זקוקה להמון אינטלגנציה שיכולה למנוע ממך להאשים את המורים בהאשמות שמטרתן ככל הנראה היא רק לפגוע ואם אצלך אין ילדים מופרעים אז כנראה שיש לך מזל שאין לכולם אז לפחות תהני ממצב זה אבל אל תאשימי את האחרים לגבי מצבם.
תגובה לתגובה
שרון החמודה
, רמלה  20/11/2007 23:24:20
מתוך הדברים שאת כותבת ניתן לזהות ברופן חד משמעי את הילדותיות בהתנגותך יכול להיות שנובעת מאיזו שהיא צלקת מהעבר.
קודם כל הדיון שאת מעלה כאן הוא לא דיון לא ברמה הפילוסופית ולא ברמה הפדגוגוית אלא ברמה מאוד אישית שמביישת את הדוקטורים למיניהם שאמורים להיות בקיאים לא רק בחומר הלימוד שהם מכתיבים לסטודנטים אלא גם בהרבה נושאים מעבר.
אם את חושבת שזו חוכמה להכליל את נסיונך האישי על 100000 מורים שמלמדים בבית הספר ,העובדים דרך אגב לא רק 40 שעות אלא הרבה יותר מעבר לזה וניתן להוכיח זאת, אז את טועה בגדול ומצער אותי לומר לך שזוהי אפילו בורות בכל מה שקשור בחינוך.
מלבד זאת ובכל הקשור למבחנים רק כנסיון מועט להעלות את רמת הדיון, בעיית ההכשר של מורה מסויים לא נובעת בהכרח מאי ידיעת החומר אלא מהשיטה שנכפת על המורה שהוא לא שותף לה, נושא המבחן יכול פעמים רבות להתיע את המורה יותר מהתלמיד מאחר ויש נתק מוחלט בינו לבין משרד החינוך, דבר שככל הנראה לא עלה ולא יעלה בדעתך מאחר ואת מבינה רק במקצוע שלך.
בהזדמנות זו אני רוצה להציע לך לקרוא ספר ששמו שמונה האינטלגנציות, זה יכול לעזור לך מאוד ואולי את זקוקה להמון אינטלגנציה שיכולה למנוע ממך להאשים את המורים בהאשמות שמטרתן ככל הנראה היא רק לפגוע ואם אצלך אין ילדים מופרעים אז כנראה שיש לך מזל שאין לכולם אז לפחות תהני ממצב זה אבל אל תאשימי את האחרים לגבי מצבם.
תגובה לתגובה
שרון החמודה
, רמלה  20/11/2007 23:24:16
מתוך הדברים שאת כותבת ניתן לזהות ברופן חד משמעי את הילדותיות בהתנגותך יכול להיות שנובעת מאיזו שהיא צלקת מהעבר.
קודם כל הדיון שאת מעלה כאן הוא לא דיון לא ברמה הפילוסופית ולא ברמה הפדגוגוית אלא ברמה מאוד אישית שמביישת את הדוקטורים למיניהם שאמורים להיות בקיאים לא רק בחומר הלימוד שהם מכתיבים לסטודנטים אלא גם בהרבה נושאים מעבר.
אם את חושבת שזו חוכמה להכליל את נסיונך האישי על 100000 מורים שמלמדים בבית הספר ,העובדים דרך אגב לא רק 40 שעות אלא הרבה יותר מעבר לזה וניתן להוכיח זאת, אז את טועה בגדול ומצער אותי לומר לך שזוהי אפילו בורות בכל מה שקשור בחינוך.
מלבד זאת ובכל הקשור למבחנים רק כנסיון מועט להעלות את רמת הדיון, בעיית ההכשר של מורה מסויים לא נובעת בהכרח מאי ידיעת החומר אלא מהשיטה שנכפת על המורה שהוא לא שותף לה, נושא המבחן יכול פעמים רבות להתיע את המורה יותר מהתלמיד מאחר ויש נתק מוחלט בינו לבין משרד החינוך, דבר שככל הנראה לא עלה ולא יעלה בדעתך מאחר ואת מבינה רק במקצוע שלך.
בהזדמנות זו אני רוצה להציע לך לקרוא ספר ששמו שמונה האינטלגנציות, זה יכול לעזור לך מאוד ואולי את זקוקה להמון אינטלגנציה שיכולה למנוע ממך להאשים את המורים בהאשמות שמטרתן ככל הנראה היא רק לפגוע ואם אצלך אין ילדים מופרעים אז כנראה שיש לך מזל שאין לכולם אז לפחות תהני ממצב זה אבל אל תאשימי את האחרים לגבי מצבם.
תגובה לתגובה
על ראש הגנב פועל הכובע!
,   14/11/2007 19:55:59
מאמי, אם את ד"ר לכימיה מהטכניון, כבוד - כנראה שכימיה את יודעת. מצד שני, שגיאות הכתיב והתחביר שלך כל כך כואבות לי בעיניים, שאני יכולה רק לקוות שלאף תלמיד ניצול-שביתה לא יצא ללמוד ממך הבעה בכתב ו/או בעל פה. הרבה ביקורת היתה לי על המורות שלי, בזמנו, אבל לזכותן (ולזכותם, גם כן) יאמר שאף אחת מהן לא היתה עילגת כמוך.
תגובה לתגובה
את דוקטור?
,   14/11/2007 19:23:06
גבירתי הדוקטור

דבריך ותגובותיך עמוסים לעייפה ולבושה בשגיאות כתיב, דקדוק ותחביר שהיו מביישות ילד בחטיבת ביניים. אלה אינן טעויות הקלדה הן טעויות בורות.

את כותבת בשגיאות כתיב החושפות את בורותך המבישה

נא לחזור אל ביה"ס היסודי לפני שאת מביעה דיעות (ללא קשר לעובדה שדעתך אווילית בעיני ואינה מבוססת על אמת) בצורה כה נחרצת ומביישת לכל חפץ תרבות.
תגובה לתגובה
לד"ר שרון
, רמלה  03/11/2007 16:49:39
הכתבה שלך פשוט מזעזעת הפגיעה שלך במורים איומה, את מדברת מהצד של משפחה בעלת אמצעים שיכולה לאפשר לילדך חינוך פרטי, רמת המורים בארץ טובה מאוד אבל לצערי ישנן בעיות אחרות שפתרונן לא יכול להגיע מצד המורים כמו בעיותמשמעת והתנהגות וכל זה מגיע מהבית לא המורים אשמים במה שמתרחש אין למורים כלים לטפל ואף אחד לא מסייע בידם, ניכנסת פעם לכיתה שמונה 40 תלמידים? לא אפרט עוד את פשוט פגעת פגיעה קשה במורי ישראל.
תגובה לתגובה
  
+ פגיעה במורים
, , 06/11/2007 15:31:34
הכתבה שלי עוסקת אך ורק ברמת המורים, יש לי גם ביקורת נוקבת על רמת ההורים, ויש לי את דעותי על הסיבות לבעיות המשמעת ולשאלתך, כן נכנסתי לכיתה עם 40 תלמידים וכן ידע ויכולות איטלקטאוליות פותרות אחוז ניכר מבעיות המשמעת, כל שאוכל לומר הוא שגם לפי איך שהשביתה מתנהלת אין עודף איניטיליגציה בקרב המורים
תגובה לתגובה
פשוט בורות לשמה
, צפון  21/10/2007 19:25:15
את טובה אולי במדעים ובכימיה אולם אין לך מספיק ידע לצערי, תיבתך בעייתית ולא אמינה בעיני- בגלל הורים כמוך מערכת החינוך נראית כמו שהיא נראית
תגובה לתגובה
  
+ אחרי כל המחמאות
, , 28/10/2007 20:59:42
בבקשה אפשר לקבל הסבר קצת יותר מעמיקאו שגם הכותב/ת נמנית על אותם מורים עליהם כתבתי, על ראש הגנב פועל הכובע,
ואגב מדעים יש לי גם תעודה המאפשרת לי להגיש תלמידים לבגרות, למדתי בעבר ואצלי אין בעיות משמעת ואין חוסר הבנה של החומר
תגובה לתגובה
שביתת המורים
, חיפה  12/10/2007 14:03:01
שלום לדוקטורית הנכבדה לא יכולתי שלא להגיב לכתבתך בתור מורה הרגשתי עלבון צורב ועמוק עד עמקי נשמתי
מה בדיוק רצית להראות בכתבה שיש צדק שמעמדו של המורה כה נמוך....
מורה שאינו יודע את החומר הנלמד לא ראוי שילמד נקודה.
הייתי מצפה שזאת תהיה הצעת החוק שלך
שיהיה מעקב אחר מורה (מי בדיוק יעקב??? מפקח שבקושי מגיע ולא יודע מה קורה.....)
שמורה ייתן דין וחשבון לחומר שהוא מעביר....
כן בזה אני מסכימה הפרופסיה צריכה להיות מקצועית
אבל לא על זה אנו נלחמים
אולם כשמופיעה כתבה שכזאת כל הרוח מהמפרשים יוצאת
הייתי מצפה כאשה שתתמכי יותר בציבור המורים שרובו נשים ולכן ההפליה כזאת חמורה
ותחשבי על זה
תגובה לתגובה
  
+ מעמד המורה
, השרון, 12/10/2007 20:08:39
קאלי :
שאלת מה בדיוק רציתי להגיד בכתבה:
1. ששביתתמורים יש כל שנה .
2. שאכן מעמד המורה נמוך והדבר לא תקין.
3. שהמורים לאיודעים את החומר, ולא טורחים ללמוד אותו.
אני לא מתכוונת להיכנס לתלוש המשכורת שלך אבל אם תחלקי את השכר שאת מקבלת במספר השעות בפועל שאת עובדת ותנקי את החופשות הרי את מקבלים 12 חודשים בשנה משכורת ועובדים רק 8 חודשים,
בתעשייה עובדים 40 שעות בשבוע על אמת בלי שעות שהייה , חינוך וכדומה..
אז בו נודה באמת,
למורים /מורות יש תרומה למעמד הנמוך שלהם.
ומשפט חשוב, כבוד מקבלים ולא לוקחים,


רוצים כבוד תראו שאתם זכאים לו, תהיה בעלי ידע, אנשי אשכולות, כבר מזמן לא פגשתי מורה מהסוג הזה וחבל.
שרון
תגובה לתגובה
  
+ המורים בבית הספר לא מספקים את הסחורה
, , 17/11/2007 23:16:10
כדי להשלים את החומר שלא מספיקים בבית הספר ולא מבינים, אנו ההורים שולחים את ילדינו ללמוד אצל מורים פרטיים והתשלום.. יותר משכר הלימוד השנתי
אז בשביל מה לשלוח את ילדינו לבית הספר
אם כל המטרה היא בגרות אז אפשר לעשות זאת בלימודים אקסטרניים שלעתים עדיפה
תגובה לתגובה
+ את כל כך צודקת
, צפון, 17/11/2007 23:09:51
שלום ד"ר שרון
את כל כך צודקת בדבריך
תגובה לתגובה
+ הכללות
, תל אביב, 13/10/2007 17:52:42
שלום לך ד"ר, מצד אחד את אומרת שיש בעיה עם מעמדו של מורה בישראל. ומצד שני את אומרת שבעצם מגיע להם השכר הזעום, שכן הם לא עובדים כמו בתעשייה. הרשי לי לאמר לך, עבודה מול 40 ילדים מופרעים, היא לא כמו עבודה בתעשייה! השינוי צריך להיות במסגרת גדולה יותר, של כל מערכת החינוך. דרישות גבוהות מהמורים, ותנאים בהתאם. לטובת ילדינו.
תגובה לתגובה
  
+ הכללות ועוד
, , 13/10/2007 18:00:33
40 ילדים מופרעים, אולי הילדים שלך, אני יכולה להבטיח לך שלא שלי, אני לא הייתי חלק מכיתה של 40 מופרעים וגם ילדי לא, ואם נוצר מצב שבו יש התנהגות לא הולמת של ילדים זה גם בזכות היחס והידע שהפ מקבלים מהמורים- כבוד מקבלים ולא לוקחים דבר שמורים מזמן שכחו, כן מערכת החינוך צריכה לעבור שינוי מהותיתי אבל אין זה אומר שהמורים חפים מאשמה
שרון
תגובה לתגובה
  
+ תשובה לשרון
, , 14/10/2007 17:48:25
את בכלל קוראת את עצמך לפני שאת שולחת את התגובה?.. על מה את מתלהמת? קראת את דברי בכלל? הכי קל להאשים את המורים נכון? הריצפה עקומה. לדעתי חינוך מקבלים מהבית בעיקר! מורה לא יכול לחנך לתרבות טובה 40 ילדים,כשאחוז גבוה מהם מופרעים, חסרי תרבות אלמנטרית כי כך גם הוריהם מתנהגים. על מה את מתלהמת בכלל? מערכת החינוך לא תיתן תשובה לחינוך לצערי, כשהילדים מגיעים מבתים שהחינוך שם מתחת לכל רמה. הכל מגיע להם, אין תרבות דיבור, מורה לא יכול להיות שוטר ולא אמור להיות כזה.גם אני שולחת את ילדתי לבית הספר בחשש כל בוקר, מחשש לאלימות פיזית ומילולית. כי לצערי האינטגרציה היא כזאת ששמונים אחוז מהתלמידים בבית הספר, חסרי חינוך מה ב י ת !
תפנימי זאת. לא בהכל מערכת החינוך אשמה.
תגובה לתגובה
  
+ התלהמות
, , 14/10/2007 18:53:19
אני קוראת וכותבת וגם לא מתחבאת, ואת?....
בטור התחלה בשביל להמשיך בדיאלוג אם תרצי בשמחה אני מצפה שתזדהי בשם במייל אולי גם בשם משפחה אלה אם שמך הוא בת ושם משפחתך למורה, הרי שמי שמתלהם מבין שתינו זו את ובאופן הזה אין בכוונתי להמשיך
היי שלום
תגובה לתגובה
  
+ נא להתעשת
, יקנעם עלית, 02/12/2007 00:16:29
לד"ר שרון
יש נקודות עניניות שהעלית ויש מקום לקיים דיון יסודי בין הגורמים הרלבנטיים.
הדרך בה בחרת להציג את עמדותייך לא נכונה ומצליחה לקומם גם אותי כהורה התומך עקרונית בעיקרי השביתה.
ענין העולים החדשים שציינת היה מיותר לחלוטין ויש בו כדי ללמד על ניכור ואולי אף התנשאות מצידך וחבל.
אפשר וצריך לערוך דיון ציבורי רחב על מהות השביתה .
אין צורך להגיע למצב של ניצחון מלא של אחד הצדדים וזאת על רקע של ניצחון פירוס ודאי.
נדרשת מנהיגות אמיתית ע"מ לסיים שביתה עם עקרונות כל כך נעלים ולשם כך הייתי רוצה לקוות להתערבותם של גורמי חוץ כבעלי פרס נובל וכדומה או לחילופין אישים שלגביהם יש קונצנזוס ברמה הלאומית!
אין נושא חשוב מחינוך ילדינו ולכן יש צורך להתעשת ומהר מפני שכל יום נוסף של שביתה מרחיקה את הפתרון הנכסף.
תגובה לתגובה
 
טורים נוספים  
הבאת ילדים לעולם הבאת ילדים לעולם
מה זאת אהבה? מה זאת אהבה?
זכויות נשים בחקיקה, חרב פיפיות אשר יוצרת אפליה זכויות נשים בחקיקה, חרב פיפיות אשר יוצרת אפליה
עישון- אולי נפסיק להסכים שיזרקו לכלוך בכל מקום? עישון- אולי נפסיק להסכים שיזרקו לכלוך בכל מקום?
ביודיזל- מה זה בכלל והאם זה טוב או רע? ביודיזל- מה זה בכלל והאם זה טוב או רע?
הומופוביה- האם יש אשמים הומופוביה- האם יש אשמים
כתבות נוספות במדור  
את מי שאת את מי שאת
הואגינה שוברת טאבו הואגינה שוברת טאבו
עדי קול סוגרת פערים בידע עדי קול סוגרת פערים בידע
אין גירושין ללא גישור מקדים אין גירושין ללא גישור מקדים
   
-->
 
על סדר היום
החדשות שלנו
מזווית נשית
סטטיסטיקה
הסיפור שלה
סיפורים מהחיים
 
נשים וכסף
נשים ועסקים
יזמות עסקית
שוק העבודה
שוק ההון
צרכנות
 
גוף ונפש
רוחניות
אימון אישי
רפואה אלטרנטיבית
פנג שואי
קבלה
מרפלקסולוגיה ללמידה
 
סטייל
אופנה
טיפוח ויופי
דיאטה ותזונה
עיצובים
חדש על המדף
מבצעים והנחות
 
דרך חיים
הטיפ היומי
אקדמיה לסקס
בריאות
הורות וילדים
הריון ולידה
זוגיות
אוכל
תיירות ונופש
 
סלון
תרבות ואמנות
ספרים
קולנוע וטלוויזיה
מופעים והצגות
תערוכות
 
אודות אסימון |  צרו קשר |  פרסמו אצלנו |  תנאי שימוש |  תקנון רכישה באתר |  אסימון, טיולי חוויה ברוח נשית |  רשימת העסקים
אסימון - © כל הזכויות שמורות
וייזנט - תוכנות לעסקים