עולם התקשורת היפנית מאמין באינטרנט. מאבק על השליטה ברשת הטלוויזיה הגדולה והותיקה FUJI-TV ממחיש את הפוטנציאל שרואים בעלי חברות אינטרנט בהעברת השידורים על גבי פסי הפיבר-אופטיק.
הסיפור הבא החל לפני למעלה משנה ונחשב לאופרת סבון יפנית מסוג משובח במיוחד: הוא כולל רשת טלוויזיה ותיקה המנוהלת על ידי מנהלים יפנים מהדור הישן, חברת אינטרנט חדשה ומצליחה בבעלות צעיר, רווק מבוקש בן 32 טאקאפומי הורייה, והרבה מאד יצרים.
הורייה בעליה של חברת לייבדור ביצע בינואר 2005 "השתלטות עויינת" על רשת פוג'י. המנהלים הותיקים של החברה היפנית הזדעזעו מ"עזות המצח" ומיהרו לבית המשפט בניסיון לבטל את רוע הגזירה, אולם בית המשפט היפני פסק לטובת הצעירים. פוג'י טיוי היא רשת הטלוויזיה הפרטית הגדולה ביותר ביפן, ולייבדור השתלטה עליה בכוונה להפוך לרשת האינטרנט הגדולה ביותר ביפן המשדרת ומפיקה טלוויזיה.
ביפן בה השגת קונצנסוס היא ערך עליון, ודאי בעולם העסקים, היתה זו הפעם הראשונה שמתבצעת השתלטות עוינת. הדור הותיק הפסיד בקרב, אבל חיכה למתעשר הצעיר בפינה, ובינואר האחרון הצליח סוף סוף לשים ידו על הורייה בגין דיווח מטעה על נכסי החברה וניפוח שוויה בשוק. הנשיא ה
צעיר והפופולרי הוכנס למעצר, והמאבק על השליטה בטלוויזיית פוג'י החשובה חזר לכותרות.
ב-16.3.06) הודיע חברו הקרוב של הורייה, אונו אונסן בן ה-32, בעליה של חברת הכבלים הגדולה ביותר ביפן אונסן בע'מ כי בכוונתו לרכוש את מניות חברת הטלוויזיה פוג'י בסכום של 900 מליון דולר מחברת לייבדור ובכך להפוך לרשת המשדרת טלוויזיה בכבלים באמצעות האינטרנט הגדולה ביותר ביפן.
שידורי הטלוויזיה באינטרנט החלו ביפן לפני כשנה, וכבר נרשמו אליהם 8 מליון מנויים.
המאבק העסקי הזה טומן בחובו מאבק חברתי ותרבותי בין יפן החדשה ליפן הישנה. הצעירים מנצחים בקרבות בינתיים, ולמאבקם זה השפעה חברתית רחבה מכפי שניתן להבינה במערב.
הסיפור שטרם הסתיים, מרעיד כבר את אמות הסיפים בעולם העסקים היפני מאז פרץ בתחילת 2005. אולם כפי שניסח זאת טורו נגסווה – עורך דין המתמחה במיזוגים: "האירועים האחרונים טובים לכלכלה היפנית. הם מכריחים את חבר המנהלים להיות מודעים לכוחות השוק, ומאלץ אותם לנהל את עסקיהם באופן יעיל." באופרת הסבון של עולם התקשורת היפני, כולם מחכים במתח לפרק הבא.