הפכי לעמוד הבית
על סדר היום נשים וכסף גוף ונפש סטייל דרך חיים סלון פורומים שדרת אסימון קשרים
כתובת דוא"ל: סיסמא:  עדיין לא חברה?  הצטרפי עכשיו   שכחת סיסמא?
נשים וכסף יזמות עסקית
אירוע קידום מכירות מסחרר

אירוע קידום מכירות מוצלח מחייב תכנון מפורט, תיאום טוב וארגון מאחורי הקלעים. איך בונים אירוע קידום מכירות והופכים אותו להצלחה מסחררת?
כתבות נוספות
* הפגישה הראשונה עם הבנק
* שווקי את העסק שלך באינטרנט
* גברים, נשים ומדיה חברתית
 
     
 
עוד באתר -
לוח אירועים   |   טיולי נשים   |   קשרים באסימון   |   אינדקס עסקים   |   הצטרפו לקבוצת אסימון   |  
המומלצים -
מתכונים   |   מחשבון נומרולוגיה   |   מחשבוני דיאטה   |   אסטרולוגיה   |   משחקים   |  
   
 

כיצד עושים יחסי ציבור לעסק קטן?

כיצד להגיע לקהל הלקוחות הגדול ביותר במסגרת התקציב הנמוכה ביותר? שרית ארבל במאמר על השאלה הנצחית של כל בעל עסק קטן. שתי דוגמאות לפעולות יחסי-ציבור בתקציב נמוך
מאת: שרית ארבל
05/07/2006

עסקים קטנים מתחבטים בשאלה כיצד להגיע לקהל הלקוחות הגדול ביותר במסגרת התקציב הנמוכה ביותר. הפניה לפרסום המסורתי בעתונות הכתובה הינה הדרך המוכרת והמקובלת ביותר לפרסם עסקים קטנים. הפיתוי לפרסם בדרך זו הוא גדול, היות והשליטה על המסר היא מירבית. בעלת העסק בוחרת את גודל המודעה, העיצוב שלה והכיתוב בה. לרוכשת המודעה יש את הבחירה היכן למקם אותה ומתי. לכאורה, עסקה מצוינת – המודעה מיצגת בדיוק את העסק שלנו באופן שאנו בוחרים.
החיסרון הגדול הבולט לעין במדיום זה הינו המחיר הגבוה של השרות. אולם האם זהו החסרון היחיד? האם פרסום הוא באמת האופן היעיל ביותר לגרום ללקוחות להגיע לעסק שלנו? את הפרסום בעתונות ניתן להמשיל לצלף, היורה מדי יום לכוון הירח. נשאלת השאלה, האם אחרי אימונים מפרכים יש לו סיכוי לפגוע בו?

עסקים רבים מגלים כי בפרסום המסורתי אין הלימה בין העלויות הגבוהות לבין התוצאות המאכזבות. פרסום בעתונות הכתובה לא גורם לאנשים להגיע לעסק שלנו. לפיכך נשאלת השאלה, מהי הדרך האפקטיבית ביותר להגיע אל הציבור? כיצד גורמים ללקוחות להגיע אלינו?

המציאות העסקית מונעת על ידי יחסי-ציבור, כלומר על ידי העברת מידע ממוקד אל קהל היעד. את היעד הזה יכולים ליישם גם עסקים בעלי תקציב דל. התפיסה המובילה בפעולות יחסי הציבור חייבת לבדוק כל הזמן מהו המסר שמגיע אל הלקוחות, וכיצד הם מתקבלים על ידו. יחסי-ציבור הינן פעולות הנמצאות בדיאלוג מתמיד עם קהל היעד, ומתקנות תוך כדי

פעולה.
לדוגמא: משתלה המצויה בסמוך לאזור עירוני מעונינת להגדיל את קהל הלקוחות החוזרים שלה. בעזרת איסוף כתובות ודוא'ל, יכולה המשתלה לשלוח מידע חודשי על מבצעים במשתלה, ועל אירועים העשויים למשוך אליה קהל. הלקוחות, שיתכן ולא התכוונו להגיע למשתלה, יזכרו לפתע בדברים שהתכוונו לקנות "בהזדמנות", ויחליטו לקנות אותם כעת בשל המבצע. לולא המידע הזמין שהגיע אל הלקוחות, לא בהכרח היו האחרונים "נזכרים" בצרכים שלהם. NEWSLETTER בעידן האלקטרוני הוא אמצעי זול וזמין ביותר למשוך קהל,, המומלץ לכל עסק ובכל נושא.
ייזום אירועים מושכי קהל הנה דרך נוספת לגרום לאנשים להגיע. לדוגמא: תערוכת פרחים מיוחדת המתקיימת במשתלה לכבוד חג השבועות. אנשים שגם כך התכוונו לקנות מתנה הקשורה לחג האסיף, יגיעו למשתלה יוזמת האירוע ולא למקום אחר, בזכות האירוע אליו הוזמנו.

בכתבה זו הראנו שתי דוגמאות לפעולות יחסי-ציבור שביכולתם של עסקים קטנים לבצע בתקציב נמוך: שליחת מידע בצורת ניוזלטר ללקוחות, וייזום אירועים שימשכו קהל. פעולות אלה עומדות בבסיס התפיסה כי ישנן דרכים ליצור ענין אצל לקוחות פוטנציאלים, ולשם כך צריך להיות יצירתי ומעניין. צריך להבין מה מושך את הלקוחות אליהם אנו רוצים להגיע ולתת להם מענה.
בכתבה הבאה נעסוק בדרכים נוספות אשר יכולות לקדם את העסק שלנו.

 

 הוסיפי תגובה    שלחי לחברה    גירסה להדפסה
     תגובות
 
כיצד להפיץ מידע, כיצד להגיע לקהל יעד מסויים
, השרון  30/10/2007 15:11:37
פרסום במקומונים באינטרנט ובדפי מידע מקצועיים באינטרנט ניתן להשיג היום החל מ - 60 שקלים לחודש, זו בהחלט דרך לא יקרה להגיע לקהלי יעד, גם אם היא לא הכי מושלמת, עדין יחס המרה בין השקעה לסיכויי ההצלחה הם חיוביים
תגובה לתגובה
מכירות בחוגי בית
, רעננה  31/10/2006 11:59:24
אני מנהלת קומונה בתפוז בשם "יריד הדוכנים" ומנסה לארגן את הנשים לחוגי בית.
בעיה העיקרית היא כיצד להפיץ את המידע כך שבערב חמישי יצאו אנשים מבתיהם להגיע למקום בו נמצאות 4-5 נשים עם מוצרים שונים ומעונינות למכור למבקרים.
איך מביאים את המבקרים לדירה באשקלון?
אני מכירה מעט מאוד אם בכלל אנשים באשקלון, אפילו הייתי רוצה לעזור אני לא יכולה אין לי למי לשלוח מייל עם המידע.
אשמח לקבל טיפים.
המארחת תזמין חברות...מאוד מוגבל. המתארחות אינן מקומיות .
תגובה לתגובה
קהל יעד
, ת"א  27/08/2006 16:02:17
איך אוספים נתונים על קהל מסויים אשמח לתגובה תודה יפה
תגובה לתגובה
מאמר בנושא יחסי ציבור
,   11/07/2006 08:38:27
שרית שלום,
מאד נהינתי ליקרוא את המאמר.
הוא קצר וממוקד ומעורר לשאלה נושא חשוב
אני באופן אישי חסידה של יחסי ציבור ומקווה בהמשך להישתמש בשרותייך
שירה
תגובה לתגובה
  
+ תודה על הפירגון ל.ת.
, , 20/08/2006 04:20:54

תגובה לתגובה
 
טורים נוספים  
אופרת סבון בעולם התקשורת היפני אופרת סבון בעולם התקשורת היפני
האם יפן יוצאת מהמיתון? האם יפן יוצאת מהמיתון?
יפנית – קשה שפה/תרבות יפנית – קשה שפה/תרבות
ההורטנציה, תפארת הגינה ההורטנציה, תפארת הגינה
ידידותי לסביבה הוא ידידותי לרוכש ידידותי לסביבה הוא ידידותי לרוכש
ההבדל בין משכורת ובין מינוף ההבדל בין משכורת ובין מינוף
כתבות נוספות במדור  
   
-->
 
על סדר היום
החדשות שלנו
מזווית נשית
סטטיסטיקה
הסיפור שלה
סיפורים מהחיים
 
נשים וכסף
נשים ועסקים
יזמות עסקית
שוק העבודה
שוק ההון
צרכנות
 
גוף ונפש
רוחניות
אימון אישי
רפואה אלטרנטיבית
פנג שואי
קבלה
מרפלקסולוגיה ללמידה
 
סטייל
אופנה
טיפוח ויופי
דיאטה ותזונה
עיצובים
חדש על המדף
מבצעים והנחות
 
דרך חיים
הטיפ היומי
אקדמיה לסקס
בריאות
הורות וילדים
הריון ולידה
זוגיות
אוכל
תיירות ונופש
 
סלון
תרבות ואמנות
ספרים
קולנוע וטלוויזיה
מופעים והצגות
תערוכות
 
אודות אסימון |  צרו קשר |  פרסמו אצלנו |  תנאי שימוש |  תקנון רכישה באתר |  אסימון, טיולי חוויה ברוח נשית |  רשימת העסקים
אסימון - © כל הזכויות שמורות
וייזנט - תוכנות לעסקים