אם אתם בעלים של עסק קטן, או שוקלים לפתוח עסק כזה – המאמר הזה נכתב עבורכם.
כבר בגיל העשרה, כאשר הפסקתי לגבוה והבנתי שלנצח אהיה בגובה שיח התחלתי לפתח פחדים אודות המראה החיצוני שלי. נמוכה, רזה, שחרחורת ועיניים כהות יוקדות. עדיין לא הבנתי כמה פוטנציאל טמון בזה.
הצעד הראשון לשלום והשלמה ביני לביני היה גם כן בגיל מאוד צעיר, כאשר איש מבוגר מאוד ונמוך מאוד ראה שאני לא ממש שלמה עם עצמי. "את יודעת", אמר לי במבט של חכם זקן מתקופת התלמוד, "דברים יקרים באים באריזות קטנות" וחייך. לקח לי בדיוק שניה להבין שאני בעצם.... יהלום. מכאן היתה קצרה הדרך ללמוד מי אני ומה היתרונות שלי.
נשים מתאמצות להראות קטנות, לא מאיימות ועדינות. זו גם חלק מאסטרטגיה. אם את נראית עדינה ושברירית, כמה את כבר יכולה להיות מאיימת ולהזיק. בעסקים זה בכלל נפלא. הכלל אומר "צפה לבלתי צפוי". כך הוא לגבי נשים קטנות.
כאשר אתם בעלי עסק קטן אתם למעשה לא מאיימים על אף אחד – ביל גייטס התחיל את מייקרוסופט במוסך של אבא שלו אחרי שנשר מהאוניברסיטה – אף אחת מהחברות החזקות שהיו בשוק אז, כמו "אפל" לא חלמו בכלל שחנון בן 22 יהפוך להיות האיש העשיר בעולם, יעלה להם בהפסדים של מליונים ויכבוש נתח שוק של יותר משמונים אחוז...
אם נחזור אלי, אז כאישה נמוכה בזוגיות, אף אחד לא נמוך מדי בשבילי.
מכאן שכל העסקאות ה"קטנות" מהן מעלימות עין החברות האחרות, עשויות להתגלות כאוצר בלום והם שלך! נצלו את זה שאתם עסק קטן ועשו עסקים עם לקוחות קטנים – לעולם לא תוכלו לדעת מי מהלקוחות הקטנים עלול לגדול ולקחת אתכם איתו.
כששאלו את ג'קי קנדי אונסיס אם לא מפריע לה שבעלה מליונר הספנות, נמוך ממנה היא ענתה בחוכמה – כשהוא עומד על הררי הכסף שלו – הוא בדיוק בגובה המתאים.
ואצלי, מכיוון שאלמנט הגובה נלקח ממני, אני מתבלטת בכישורים אחרים. יש לי כל כך הרבה במה
למנף את עצמי: ייחודיות וכישרונות בכל מיני תחומים.
דווקא מכיוון שאתם עסק קטן, תתבלטו באמצעות מה שמייחד. תבדקו מהו הערך המוסף שלכם – מה לכם יש שאין לאחרים. לכך לא חסרות דוגמאות ואמנה כמה:
דיבור שקט. שקט מאוד. אני נמוכה, את זה כבר ציינתי. כדי להקשיב לי צריך להתאמץ. להטות אוזן ולשמוע אותי. מי שהקשיב יקדיש גם את השניה הבאה כדי לעבד את דבריי ולהגיב כמו שצריך.
כעסק קטן, מנפו את עצמכם וצרו פגישות אישיות עם לקוחות פוטנציאלים. לחברות הגדולות יש מערכי שיווק ופירסום – לכו אתם על הפן האישי – אנשים ייטו להקשיב לכם יותר כאשר אתם יושבים מולם פנים אל מול פנים – אל תפחדו לכתת רגליים לעבור בין משרדים ולהציג את עצמכם – שיטת השיווק האישית היא אחת משיטות השיווק הוותיקות והיעילות ביותר.
עדיין לא מצאתי קשר מדעי לכך, אבל, הנמוכות נראות בדרך כלל צעירות מגילן. זה נפלא. לא פעם שאלו אותי אם אני הבייביסטר של בנותיי.
אתם אולי נראים צעירים בשוק – אבל יש לכם הרבה מה להציע, ניסיון הוא רק פן אחד בעסקים מצליחים. אתם יכולים להדגיש את העובדה שאתם חדשניים, פעלתניים ונמרצים. אם תציגו את זה בדרך הנכונה הרבה אנשים ישמחו לתת לכם הזדמנות.
לסיכום, כאישה נמוכה גם נפילות הן אינן בעיה. כמי שעושה הרבה ספורט, קורה לא מעט שאני נופלת. נפילה של 1.53 כואבת הרבה פחות מנפילה של 1.70.....
ובשבילכם, דווקא כי אתם עסק קטן – אתם מושקעים הרבה פחות מאשר עסקים גדולים – כולנו ראינו איך עסקי ההיי - טק שהוערכו בשווי של מליארדי דולרים התרסקו לרסיסים ונעלמו מן העולם כשהתנפצה הבועה. אתם, לעומת זאת, לא מושקעים עד הצוואר ואין אלפי עובדים שתלויים בכם – לכן הרבה יותר קל להתאושש מנפילה, ללמוד ממנה ולצמוח מחדש.